Perskaitęs scanios pamąstymus apie švietimą, pažiūrėjau ir jo įkvėpimo šaltinį.
Atvirai pasakius, radikalus jaunimo požiūris į mokymą tiek mokykloje, tiek universitete, nestebina – pats toks buvau, kuriam durniai mokytojai kimo į galvas nereikalingą šlamštą, kurio didžiosios dalies gyvenime tikrai neprireiks. Keista, bet su laiku tie mokytojai pradėjo darytis vis protingesni, nes suvokiau, kad ta informacija man suformavo pamatus, ant kurių laipsniškai pastačiau savo žinojimą. Pvz, anglų kalbos mokytoja „Krysa“ („Žiurkė“) mus žiauriai vertė mokintis to, ko mums niekad prireikti negalėjo (tai buvo 1971-77 metai), tad ta anglų kalba buvo grynas laiko gaišinimas. Šiandien aš taip nebegalvoju 😉
Šiaip reikia sutikti, kad, atėję mokytis ir pasisemti žinių, dažniausiai gauname tik informaciją, kurią mums patiems reikia perdirbti į žinias. Nes informacija – tai tik faktai, formulės, tekstai. O žinios – sugebėjimas pasinaudoti ta informacija, ją kombinuojant ir transformuojant. Galima turėti priekaištų mokytojams, kad jie to mūsų neišmoko, tačiau turbūt bėda ir nelaimė yra nemokamas visuotinis mokslas ir tai, kad negalima nepažangių mokinių, trukdančių kitiems mokytis, tiesiog švystelti i mokyklos su vilko bilietu. Mokslas nebranginamas, tad ir neašarokime dėl jo kokybės. Jei klasėje būtų 10-15 ŽINGEIDŽIŲ mokinių – juos būtų galima mokyti. Deja, klasėje yra dvigubai daugiau neturinčių nė mažiausio noro mokytis triukšmadarių, tarp kurių ištirpsta tie keli procentai smalsiųjų.
Informacija ir žinios
Bir 18th, 2009 by grumlinas
Mokslas – yra proto treniruotė. Net jei tektų mokytis „Odisėją“ aramėjų kalba (be vertimo) – tai būtų atminties treniravimas.
Na, kas mėgsta protą treniruoti, o ir kam jo trūksta 😀 😀 😀
Nusišneki tu, scania 😉 Taigi užtenka pažint skaitmenis, išmokti keturis aritmetikos veiksmus, pažinti pinigus ir pramokti anglų kalbos. Visa kita ateis savaime.
Tiksliai – ateina savaime 😀 😀
Tik tas atėjimas savaime kai kada krauju per užpakalį išeina 😉 Savo laiku nepersistengiau besimokydamas fotogrametrijos (o ir dėstytojas nesivargino mus bemokydamas), nes tokių specų Lietuvai reikėdavo gal netgi dviejų 😉 Na ir ką – jau vir ketvirčio amžiaus iš to valgau duoną. Išmokau, kur dėsiuos, tačiau lengva nebuvo.
Betgi kalbam apie pritaikymą, kai mokslas aplamai – nėra tam tiesiogiai skirtas, mokslas skirtas ugdyti intelektą, mąstymą… Paskui jau, kai smegeninėje atsiranda vingis – kitas, praktika ateina lengviau, paprasčiau ir su didesne nauda 😀
Kai smegeninėje atsiranda vingis… Kai ir jei 😉
Kiek bus du plius du kart du ? 😀
2+2×2=6 ania?
Beje – 2×2 atsakymas varijuoja nuo profesijos. Ypač skirtingi rezultatai reikalingi buhalterijoje.
Jo, buhalterijoje tas priklauso nuo to, kam reiks rodyti ataskaitą 😉