Pasibaigus Pirmajam pasaulinam karui, per keturis mėnesius nuo karo pabaigos atlikta Quay de Javel gamyklos rekonstrukcija, pereinant nuo artilerijos sviedinių prie automobilių gamybos. Nutarta gaminti masinės gamybos (100 automobilių kasdien – didžiausia gamyba Europoje) palyginti nebrangų automobilį, skirtą plačiam naudojimui.
1919 gegužės 28 dieną pradėta 10CV Type A, pirmojo Europos masinės gamybos automobilio, gamyba. Automobilis aprūpintas 1327cc benzininiu varikliu (18AG/2100apm), 3 bėgių pavarų dėže, išvysto 67km/h greitį ir sunaudoja 6.2ltr/100km. Kaip standartinę įrangą, turi elektrinį starterį, elektros šviesas, atsarginį ratą ir minkštą stogą. Automobilio kaina – 7.950FF. Iki 1921ųjų birželio pagaminti 24.093 Type A.
1921 balandį pasirodo Type A Sport, de luxe atviras turistinis automobilis, gamintas mažomis serijomis. Elegantiškas, žemai pakabintas keturvietis kėbulas, aprūpintas 1452cc benzininiu varikliu su lengvo lydinio stūmokliais (22AG/2100apm) ir 3 bėgių pavarų dėže. Įvertintas 9CV, jis važiuoja 75 km/h greičiu ir naudoja 8.5ltr/100km. Tarp 1921ųjų balandžio ir 1921ųjų gruodžio pagamintas 671 Type A Sport.
Type A modelį pakeitė Type B.
UPD. Kolegos Galvydo dėka – dar pora „gyvo“ Type A nuotraukų iš Elizejaus laukų
Nuotraukos surinktos iš laisvų interneto šaltinių
1327cc sunaudodavo 6.2ltr/100km dar 1919 metais. Per 90 metų skaičiai pasikeitė … Na, jie pasikeitė 🙂
Bet kiekvienas naujas automobilis giriamas kaip vis taupesnis. Dabartiniai turėtų „valgyti“ kokias minus dvi litras šimtui. Na, pravažiavai du km – keturi litrai bake atsirado 😀
Visas šitas briedas apie vis taupesnius awto IMHO yra viso labo reklaminis triukas. Jei paimsi (sąlyginai) tos pačios klasės awto – kažin, kaip čia gausis, nes dabartiniai awto vis dramblėja, prikimšti komfortui skirtos įrangos, kuri gi be jelektraus neveikia. O jelektras reikalauja kuro. Mačiau gyvai TA įrangą – keli laidai, jokio parazitinio naudotojo ir viskas – awto rieda
Esu kažkur seniai skaitęs – kilovatas=200 gr benzino.
Aišku, progresas, komfortas ir visa kita yra gerai. Tik kažin, ar dabartiniai automobiliai suteikia tiek emocijų dabartiniam vairuotojui, kiek tada Type A tų laikų vairuotojui? 🙂
Man, aišku neteko nieko tokio nė panašaus pavairuoti. Bet 85 BX lenkia 94 XM 😉
va-va – ilgiuos savo ’89ųjų rawdono ByXeliuko gruzoviko 😉 Sėdynių patogumas, pakabos minkštumas, [puiki ergonomkika, kai niekas nesikankino dėl mistinio saugumo – žmonės labiau su protu važinėjo tuomet
Pavadinimas labai intriguoja: „savaitės citroenas“ 😉
Čia apie tai, kad bus ir kitų savaičių? 😉
Atspėjai iš pirmo karto 😉 bandau po truputį permigruoti iš GRUMLT šičionais, kad viskas būtų vienoje vietoje, bet kadangi ten buvo labai užleista, teks daug panaujinimų daryti