Feed on
Posts
Comments

Ne, neturiu omenyje tų sušalusių benamių, apie kuriuos jau pranešė mass-media – visatik tai buvo žmonės, kadaisę turėję ir svajones, ir siekius. Kalba eina apie dyzelinių awto vairuotojus, kuriuos suskirstyčiau į tris kategorijas: „naivuolius“, „taupuolius“ ir „ramuolius“. Naivuoliai nežino, kad Lietuvoje būna žiema, kai temperatūra nukrinta žemiau nulio. Taupuoliai žino tą faktą, bet jį ignoruoja. Ramuoliai gi tą faktą žino ir imasi prevencijos 😉 Abiem pirmaisiais atvejais naivuolių ir taupuolių draugai užvakar/vakar jau sulaukė skambučių – atvaryk su „šlipsu“, reikia partempti mano awto į garažą atšildyti ir sutvarkyti.
Taigi, jei esate iš ramuolių padermės, toliau skaityti prasmės nėra, nes jums mano išdėstyti faktai seniai žinomi. Tiems, kas turi mažiau patirties, gal pravers kai kuri praktinė info. Dabar važinėju benzynka su dujais, bet prieš tai pakakamai ilgai juzinau traktoriukus tipo passat, volvo ir sitrojen.
Turint dyzelinį awto, žiemą yra keli kritiniai momentai:
1) TEPALAI. Nežaiskite taupymo, sušalęs mineralinis tepalas panašus į šokoladą, kuriame alkūninis velenas neturi šansų prasisukti, o ir tepimo sistemai tada ne patys geriausi laikai. Pusiau sintetinis arba sintetinis, kokį jums užpylė. Grynai sintetinis irgi nėra labai gerai, nes gali pradėti skverbtis per karterio tarpinę.
2) AKUMULIATORIUS. Senas akumas suteiks daug nemalonių akimirkų, kai ryte, kažkiek pazirzenęs starterį, jis nudvės galutinai. Tai, kad per šias dvi dienas akumuliatorių pardavimai išaugo dvigubai, rodo, kad naivuolių ir taupuolių armija tebėra galinga jėga.
3) PAŠILDYMO „ŽVAKĖS“. Jokios tai ne žvakės, tiesiog spiralės, kurios pašildo orą cilindruose prieš užkuriant variklį. Net ir viena padvėsusi žvakė gali sugadinti visą ryto nuotaiką. Jei mokate jas tikrinti, no problem, jei ne – paprašykite tą padaryti servise ar draugo. Tik tikrinti reikia kiekvieną žvakę atskirai, nuėmus tiltelį. Ir netaupykite ant pigių žvakių, bo pigi mėsa naudojama kebabams, o ne karbonadams. Kaip išsireiškė vienas pažįstamas automechanikas – „Žvakės būna dviejų tipų – brangesnės normalios ir pigesnės su grįžtamuoju ryšiu. Grįžtamasis ryšys reiškia, kad jas reikės pastoviai keisti 😉 “
4) KURAS. Laimei, praktiškai išnyko konteinerinės degalinės, kuriose dzyelinas buvo gadinamas temperatūrų kaitos (kondensatas ant sienelių). Tačiau išliko problema, kad galite turėti pilną baką vasarinio kuro. Nusipirkite (kad ir degalinėje) butelį žibalo, susipilkite į baką. Pilkite ramiai, nieko blogo nenutiks. Nesant žibalo, galima pilti netgi benziną (santykiu maždaug 3 litrai į pilną baką), tą darydavo prieš 15-20 metų. Laikinai pamirškite bačką su baltarusišku dyzelinu, laikomą sandėliuke 😉 Degalinėse pilkitės tik žieminį dyzeliną, dauguma iš jų padeda stiklainiuką su kuro pavyzdžiu ant kolonėlių. Tiesa, rekomenduoju kiekvieno sezono pradžioje supilti į pilną baką vadinamojo vanedns surišėjo-purkštukų valiklio
5) KURO FILTRAS. Va jis ir parodo, koks kuras yra supiltas į jūsų awto. Pasižiūrėkite, kad jis būtų švarus, jei kas – išvalykite iš filtro drumzles. O prie žemesnės temperatūros ten rasite kažką panašaus į žele – tai sušalę parafinai, kurie užkiša kelią kurui. Juos irgi reiktų eliminuoti.

Toks senas praktinis patarimas užvedant. Jei buvo šalta naktis, reiktų labiau prašildyti orą variklio cilindruose. Tam pasukate užvedimo raktelį į degimo padėtį, kad užsidegtų pašildymo žvakių indikacijos lemputė, bet nekuriate awto. Palaukiate, kol lemputė užges, išjungiate degimą, vėl įjungiate degimą ir, palaukę kol lemputė vėl užges, kuriate variklį. Esant labai šaltam orui, galima pirmąją operaciją (neužvedant variklio) pakartoti. Bandyta nekart, vedasi žymiai smagiau.

8 Responses to “Sveiki sulaukę pirmųjų šalčių aukų”

  1. Evaldas parašė:

    Ir as siokia tokia salcio auka apturejau – uzsalo langu ploviklis. Kai keiciausi tepalus, pripyle nemokamai ploviklio, bet gali buti kad vasarinio 🙂

  2. grumlinas parašė:

    Mjoooo…. vienintelis gydymo būdas – varyti garažan ir laukti, kol ledas aptirps 😀

  3. Mr-Script parašė:

    Joa.. Pirkau mašiną vasarą ir į galvą nešovė patikrint kas užpiltą į aušinimo skysčio vietą. O pasirodo buvo vanduo… Jebakšt ir iš ryto pajudėjęs į darbą po poros šimto metrų variklis užkaito iki kritinės ribos. teko palikt kur buvo ir varyt su taksi. Bet jau skambino iš serviso, viską atitirpdė, pripylė normalaus antifreezo 🙂

  4. MariukasM parašė:

    Pats pirmas darbas, kurį turi padaryt nusipirkęs ne naują automobilį – pakeist dirželius, visus tepalus bei skysčius su atitinkamais filtrais. O dar geriau palikt automobilį profilaktikai normaliame servise.

  5. scania parašė:

    Ar užšalo kuras – nesunku patikrinti pompa ant kuro filtro (ne visose mašinose): jei paspaudinėjus pompa pradeda sunkiau „vaikščioti“, kartasi girdisi silpnas, tylus cypimas (siurblio vožtuvėlis suveikia) – viskas su kuru gerai 🙂 Jei paspaudinėjus pompa ir liko pasispaudusi – vamzdeliai tvarkoje, oro negaudo – o kuras kuo gražiausiai užšalęs 🙂
    HDI motorams su siurbliuku bake – nežinau, ar tinka; bet to siurblio tinklelis aplimpa parafinu pirmas 🙂

  6. grumlinas parašė:

    -› Mr-Script – gerai, kad radijatoriaus neišpūtė

    -› MariukasM – mes tai vadiname „pradinis 1000LT įnašas“

    -› scania – kaip sykis vakar-užvakar tokių va kuro problemsų mačiau bent keliolika awto

  7. Ramūnas parašė:

    Paskutinis patarimas yra gana klaidingas, ir gali sukelti problemų. Pakaitinimo žvakės kaitina labai didele temperatūra, ir darant kelis pakaitinimus be kūrimo galima jas nesunkiai sudeginti. Jei po pakaitinimo pabandysi kurti – kuras jas kiek atvėsina ir sudeginimo išvengiama. Nežinau iš kur ištrauktos „spiralės“, man jos panašesnės į žvakes. O be to dar ir šviečia 🙂
    http://www.youtube.com/watch?v=rVCj-pE5ePw

    Taip, žinau, pats irgi pasiklausęs patarimo, panašaus į šitą kaitinau kelis kartus iš eilės. Rods niekas nesudegė. Nors ir geresnio kūrimosi nepastebėjau. Vistik verta žinot kuo rizikuojama.