Feed on
Posts
Comments

Šalčių aukos-2

Tai va, šįryt šalčio auka tam tikra prasme patapau aš 😉
Vakar, grįžęs iš po pasivakarojimo su citro-kolegomis „Aitvare“, labai jau tingėjau varyti Kiburxą garažan, tai palikau kieme. Po vidurnakčio termometras rodė -13,5C, tai paryčiais įtariu buvo visi -15C.
Šįryt, kai įsėdau į awto – mašina įšalusi kaip šaldymo kamera. Užsikūriau normaliai, važiuoju, kondicionierius, kuriam nurodyta palaikyti +20C, pučia šiltą orą net kriokdamas. Variklis peršoka „ant dujų“, trauka krenta ko gero perpus, bet, kol gazas užspaustas – važiuojam. Tik privažiavau sankryžą, sumažinau gazą – plumpt ir užgesau 🙁 Užsikuriu, vėl važiuoju. Prie sekančios sankryžos vėl ta pati istorija – perinam „ant dujų“, kol apsukų yra – važiuojam, tik sumažinam – plumpt 🙁
Na ką, viskas aišku – kondicionierius atima visą šilumą iš aušinimo skysčio, dujų reduktoriui pašildyti lieka myzeris. Tad nei traukimo yra, gęstam, sumažinus apsukas, ir, ko gero, pusė dujų nesudegusios išlekia. Variantas būtų išjungti kondicionierių, bet tada ir langus užtrauktų šerkšnas, ir viduj nekomfortas gautųsi. Tad perėjau „ant benzino“ (nu nenubiednėsim gal) ir ramiai nuvažiavau karštaimylimandarbelin be problemų. Pakeliui kokias penkias stovinčias+mirksinčias awto suskaičiavau.
Tai pamąsčiau, kad čia gaunasi kaip gyvenime – negali turėti visko iš karto, turi kažką rinktis, kažką aukoti. Viskas dialektiškai susieta.

Tiesa, begeriant kavą – bendradarbis vakar Senukuose pirko aušinimo skysčio koncentrato, kad pasipildyti, nes pas jį tik iki -25C tegalima buvo važinėti, tai ir prieš jį, ir gretimoje kasoje pirkiniai monotioniški – akumuliatorius+bakelis aušinamojo skysčio. Šalčio aukos, tsakant 😉

13 Responses to “Šalčių aukos-2”

  1. sh parašė:

    Jap jap, o pas mane beda kad reik atjungt akuma kad persikrautu kompas ir vaziuotu ant benzino, aisku patingejau, tai tris kart uzkuriau ant benzo, perjungiau dujas, minute padirbo ir nuduso, o uzkurt ant benzo kaip ir nebepavyko, galejo ir akumas nusest 6 kart kuriant… blembacki…

  2. grumlinas parašė:

    Na taip, tokiame šaltyje dujai parodo tokius kaprizus, nuo kurių karšta pasidaro 🙁

  3. Adas parašė:

    Snobai su kompais awto, blyn. 😆
    Va, be kompu, kondiku ir duju – jokiu problemu. 🙂
    Kompas kol kas neraso LT-uviskai. 🙁

  4. Adas parašė:

    Blyn, ne snobai – pizonai. 🙂

  5. grumlinas parašė:

    Balandžiai su kantuperiais tipo? 😉

  6. sh parašė:

    pimpis ten ne komas, c4 91m, kazkoki dacikai ir tiek… vakare uzkuriau ir nupirpinau benzo piltl.. 3.72 LT.. jau ir kaina pamirses buvau… daug kazkaip..:)

  7. grumlinas parašė:

    Aš šiandien vakare prabangiai benzu pavažinėjau bene 20 minučių, kol reduktorius pašilo ir dujai dirbo be priekaištų. O nepašilus – awto medinis ir gęsta kaip kokis jprst 🙁

  8. vyr parašė:

    neužvedžiau savo kibiriuxo, valanda laukiau autobuso (vieno nebuvo) ir peršalau nafig, jau antrą dieną drybsau. Klimato atšilimo vajų prašau atšaukti, „fignia“ visa tai 🙂

  9. grumlinas parašė:

    -› vyr – sveik greičiau 🙂 o šiaip tai iš tikrųjų mitas apie „klimato atšilimą“ biškį keistokai atrodo dabartinių orų kontekste 😀

  10. Adas parašė:

    „grumlinas rašo:
    2009/12/17 20:02

    Aš šiandien vakare prabangiai benzu pavažinėjau bene 20 minučių,“
    Na nieko sau prabanga – kai kurie zmones traktoriu ir dujiniu virykliu kuro gyvenime nebande. 🙂

  11. grumlinas parašė:

    -› Adas – nu tai kad mumi viso labo tik biednas inžinierius-geodezininkas, užsiimatis kartografija, t.y. Lietuvai absoliut-nereikalingu dalyku, jei spręsti iš tam skiriamo finansavimo 😉

  12. scania parašė:

    Jei važiuoju netoli – šilumos visai nejungiu 😀 Mašina visą laiką lauke – bet nebūna problemų su iš vidaus užšalusiais langais 🙂 O jei jau važiuoju toliau – prieš pastatant ataušinu saloną.
    Beje, vardinat dujininkus, benzininius, traktoristus – o dyzelių su dujom neskaičiuojat? 😀
    Globaliai ginčo tarp benzininių ir dyzelistų nelaimėsiu, bet lokalių pergalių traktoristų pusėje esu nemažai laimėjęs, dar su BX kerogazu 😀
    Kaimynas džiaugėsi, kad atėjus šalčiams jis mane rytais „kabins ant šlipso“ už butelį. 😀
    Pirmą kartą nuliūdo, kai aš per šalčius užbirbinau motoriuką, o jis ne 😀
    Antrą kartą – kai sužinojo, kad pas maniškį biksiuką stovi gamintojo rekomenduotas akumas – 55Ah (400A startinė srovė) 😀
    Žiemą traktoriai geriau – sunkesni motorai geriau spaudžia varančius ratus, plius didesnis sukimo momentas mažose apsukose – pravažumas geresnis, nors ir ne perpus 🙂
    O ir neužsikūrimo priežasčių tik kelios – užšalo kuras, numirė žvakės, sėdo akumas.
    Benzininės nedarbui sugalvoja kur kas daugiau priežasčių 😀
    Dujinės – dar ir dvigubina 😀

  13. grumlinas parašė:

    na, mano bendzynkos, t.y. Amazonė ir Kibiruxas tfu-tfu-tfu per kairį petį nebuvo nėkart pavedusios nesikūrimu. Tiesiog reikia awto šiek tiek prižiūrėti arba pačiam, arba turėti automechniką, kuris ne tik kažkokais problemas šalina, bet ir profilaktiškai peržiūri.
    Kaslink dujų – nepermečiau maitinimo ant jų – ir važinėju be problemų 😉