Dvi Mona Lizos, ar ne? Kuri tikra? Turbūt ta, į kurią žiūrime lengviau, neįtempę regėjimo, t.y. kairioji. O japonui, pasirodo, įprastesnė yra dešinioji. Kodėl? Mes skaitome iš karės į dešinę, todėl esame įpratę tarsi „skenuoti“ meno kūrinius būtent kairės-dešinės kryptimi. Tuo tarpu japonai daro atvirkščiai, nes jie rašo iš dešinės į kairę. Atvirai pasakius, niekad nebūčiau apie tai net pagalvojęs, bet užsiroviau ant domaus straipsniuko šia tema, tad dabar esmi labai gudras 😉
Todėl dešinioji Mona Liza tokia, tarsi ją būtų tapęs japonų Leonardas. Atitinkamai mes nelabai mokame matyti japonų meną, nes jį vėlgi „skenuojame“ ne ta kryptimi, iš kairės į dešinę, tuo tarpu reikėtų daryti atvirkščiai. Galbūt todėl jis mums yra gražus, tačiau jo nešamą žinią mes turbūt suvokiame nevisai taip, kaip sumanė autorius.
Hm… Man Mona Liza lengviau ziurisi paveiksle is desines, bet butent del tos priezasties, kad esu ipratusi skanuoti is kaires i desine: desiniame paveiksle Mona LIza pasisukusi i desine, tad tarsi prisitaiko prie mano zvilgsnio krypties… O kairiajame paveiksle ji pasisukusi i kare, tad vaizdas tarsi eina pries mano zvilgsnio krypti, todel nepatogu.
Tai gal tu slapta japonė? 😉
Nea 🙂 Nes as ziuriu is kaires i desine, tik man paviekslai lengviau ziurisi tie, kuriuose ir pats vaizdas piesiamas is kaires i desine 🙂 Zodziu, cia jau mano smegenu vingriai. O esme ta, kad siaip isdestyta idomi teorija ir visada tokias teorijas smagu isbandyti su savimi 🙂
Įdomi teorija! 🙂 Daugiau tokių įrašų 🙂
Matysim, kas įdomaus po akim pasimaišys
man irgi lengviau žiūrisi ta kairioji mona liza, tik apie tokius mūsų ir japonų skirtumus pirmą kartą girdžiu, galvojau kad jie tik skaito stulpeliais berods o ne eilutėmis. įdomu įdomu
-› arvydas – taip, jie hieroglifus skaito stulpeliais, bet stulpelis po stulpelio eina iš dešinės į kairę, tad bendra kryptis būtent tokia