2CV Lietuvoje
Lietuvoje, kaip ir visoje Tarybų Sąjungoje, vakarietiškais automobiliais nebuvo prekiaujama, importuodavo tik soclagerio gamybos mikroautobusus (lenkiški „Nysa“, „Žuk“), autobusus (vengriški „Ikarus“) ir sunkvežimius (čekoslovakiški „Tatra“, vokiški „IFA“). Lengvųjų automobilių neįveždavo, turėjo užtekti sovietinių „kibirų su varžtais“. Vienas kitas gatvėse pravažiuojantis užsienietiškas automobilis – jūrininkų personalinis importas. Tad nereikia stebėtis, jog ir senųjų klasikinių Citroën automobilių Lietuvoje iš esmės nėra – vienui vienas viešai važinėjantis Traction Avant (turima žinių apie privačioje kolekcijoje esantį dar vieną, plius vieno garbingi palaikai kažkur daržinėje palei Šiaulius). Su 2CV padėtis kiek geresnė – po Nepriklausomybės atkūrimo į Lietuvą plūstelėjo seno autolaužo srautas iš Vakarų, tačiau jame buvo ir vienas kitas įdomesnis modelis. Tarp jų pasitaikė ir šiek tiek apygyvių 2CV. Realiai Lietuvoje yra keli 2CV, kuriuos daugiausiai galima pamatyti kasmetiniuose Lietuvos Citroën klubo „Citrina“ Didžiuosiusoe sąskrydžiuose.
Įžymiausias iš jų yra kolegos Alvydo žaliasis ančiukas. Kaune gyvenantys studentai turėjo neblogai išlaikytą baltą 2CV. Vienu metu visi buvo sužavėti iš Tauragės atvykusiu Charleston stiliumi raudonai-violetiniai nudažytu 2CV, bet dabar jis kažkur dingęs 🙁 Rimčiausiai sutvarkytas buvo ex-klubioko XNercos geltonai-juodas 2CV6, kuis praktiškai sumontuotas iš dviejų auto. Paskutiniuose sąskrydžiuose teko matyti du baltus 2CV – su Šiaulių ir su Telšių registracija. Tiesą pasakius, tai ir viskas, ką aš esu matęs tikrai gyvai judančio Lietuvos keliais. Nes nejudančių irgi yra – prieš kelis metus, lankantis „Europos“ prekybcentryje Vilniuje, ten esančioje prancūziško stilaus kavinėje buvo eksponuojamas 2CV. Ar jis tebėra dabar – nežinau. Kai Lietuvoje prasidėjo citro-judėjimas, kai kurie biznieriai nutarė pasidaryti pinigėlių iš citro-nostalgijos. Tokiu būdu netoli Juragių esančiame autolaužyne atsirado du 2CV – labai prastos techninės būklės, labai prastos išvaizdos, bet užtai už didelius pinigus. Su tuo gal ir būtų buvę galima taikytis, tačiau jie buvo parvežti kaip dėvėtos automobilių dalys, t.y. be įsigijimo dokumentų, tad jų registracija Lietuvoje buvo neįmanoma. Taip ir liko jiedu pūti tame autolaužyne…
2CV neoficialūs perdirbimai
2CV buvo kuriamas kaip „automobilis masėms“, skirtas visų pirma motorizuoti Prancūzijos kaimą. Tačiau, laikui bėgant, jis tapo prancūziško automobilio simboliu kaip kad Eifelio bokštas yra Paryžiaus simbolis. 2CV, būdamas labai nesudėtingos konstrukcijos, yra lengvai perdirbamas į įvairiausias versijas. Apie oficialius Citroën patvirtintus perdirbimus bus atskiras pranešimas, čia rašoma apie neoficialius perdirbimus. Visų pirma, tai įvairiausi kėbulai. Pradedant kėbulininkų firmos Charbonneaux, pagaminusios tikrai gražaus dizaino automobilį ar varianto Metro Sedan su prailginta nosimi. Jaunimui, mėgstančiam automobilius sudeadmu stogu, buvo pridaryta įvairių kabrioletų variantų. Na, o pusiau juokais buvo netgi gaminami 2CV limuzinai. Be abejo, neužmiršti ir turintys ką pervežti vairuotojai, kuriems buvo gaminami sunkvežimukai: vieni tik pridedant gale kėbulą, o kiti – pilnai perdarant automobilį. „Grieitiems ir įsiutusiems“ buvo siūlomi Hot Rod variantai. Iš esmės 2CV perdirbinėjimas yra begalinis procesas, Internete galima rasti daugybę įdomių variantų.
Atskiras 2CV perdarymas yra vadinamieji kit-car komplektai, kai pirkėjas gauna kėbulą detalėmis ir persidaro savo automobilį pats. Yra kelios firmos, gaminančios labai stilingus kit-car 2CVpagrindu: Burton, Blackjack, Le Patron, Pembleton. Na o firma Lomax gamina net dvi versijas – triratį 223 ir keturratį 224.
Citroën 2CV galerija, papildyta „lietuviškais“ ir perdarytais 2CV
http://www.grumlinas.lt/wp-content/gallery/2cv/1982_Citroen_2CV_Charleston.jpg
geriausiai nuspalvintas ir aplinka gerai suorganizuota 🙂
Tai yra ir biškį atviresnių oficialių reklamų 😉
Gražu tai, kas truputi pridengta 🙂
Kol dar gali įsivaizduoti – tai erotika; o kai gali tik matyti – tai pornografija 😉
Atsimenu, apie šešiasdešimtus metus Kaune( nežinau kaip kitur) važinėjo būrelis „greitukių“ ŠKODA Octavia, universalo kėbulas, su baltai uždažytais šoniniais langais…
-> Voldemaras – greičiausiai tai buvo tikroji Octavia http://en.wikipedia.org/wiki/Škoda_Octavia_(1959-1971) , o ne šitas folksvaginiškas naujadaras 😉