Puikus dokumentinis filmukas, parodantis tuometinio transporto būklę, problemas ir net vairavimo stilių. Siūlau nekreipti dėmesio į foninę muziką „ne į temą“
P.S. Keturios dienos iki didžiojo žemės debėjimo, kai iš viso šito teliko nuolaužios… Kaip svarbu kai kada išeiti gatvėn su kamera…
Jooo… kaip noriu taip važiuoju, kur noriu ten kertu gatvę, dažniausiai prieš pat kitą transporto priemonę, apie pėsčiuosius jau ir nekalbu 🙂
Na, tokį pat vaizdelį turbūt gali pamatyti kasdien mūsų gatvėse 🙂 Nieko naujo po Saule…
[…] video radau Grumlino palėpėj. Čia užfiksuotas 1906 metų San Franciskas, 4 dienos prieš didįjį žemės drebėjimą. Labai […]
Man įdomiausia, kas išeitų suradus šitą juostą (juk originalas kažkur turi būti), ir pabandžius deramai nuskanuoti… Kažin kiek raiškos galima būtų išplėšti 🙂
Na sidabro tuomet dėjo nuoširdžiai, bet problema buvo grūdo kokybė, nuo kuriuos ir priklauso skiriamoji geba. O va ~1982-83 teko dirbti su pokario Lietuvos aerofotnuotraukomis (~1949-50 metai, kai kolhozus kūrė), kuri buvo atlika vokiška trofejine fototechnika plius ko gero ant vokiškos aerofotojuostos – tarybinės fototechnikos ir fotojuostos kokybė buvo gerokai atsilikusi. Tik paskui sukūrė gana neblogą 100mm aerofotoobjektyvą
Buvo šiemet prieš Naujuosius Vilniuj paroda, apie senąjį Vilnių, fotografuota prieš šimtmetį. Kai kur naudota fotografuojant kažkokia ten technika (aprūkęs stiklas etc., tiksliai nepamenu). Vienas vaizdas įstrigo – gal poros metrų aukščio (ir apie metro pločio) išdidinta foto. Jokio grūdėtumo, jokių nesąmonių kaip šiuolaikinių „kvadratėlių“, matosi kiekviena detalė. Vat ir buvo tuomet mintis – ar technika tobulėja, ar visgi progresas nuėjo į aną pusę…
-> Marius – na biškis aritmetikos – fotoplokštelės yra 13x18cm dydžio, lai sidarbo grūdo skiriamoji geba 10mkm (100 linijų/mm) – tarp kitko, žmogaus akis išskiria 10linijų/mm, o sidabro grūdo plika akimi nematome. Taigi, tokia plokštelė yra 23,4MPix fotikas. Tai tiek apie pasenusias technologijas 😉
Tai vat todėl ir įdomu būtų pažiūrėt šituo kadrus „HD“ raiška. O kad juosta daug kuo lenkia skaitmeną – irgi ne paslaptis 🙂 juk ne veltui aukštos kokybės reikalaujančiose srityse, kad ir toj pačioj aerofotografijoj, iki šiol plačiai naudojama juosta, nors jau kelis dešimtmečius rinkoje skaitmeninės kameros. Bet ten turbūt ir kaina yra svarbus faktorius…
Aš šių dalykų nė vieno tikrai nežinojau, nes fotografijoj esu , kaip čia tiksliau išsireikšt, „profesionalus diletantas“ 😀 Bet kai taip suprantamai paaiškinama – aišku net ir man; o ir nenuostabu, kodėl to laiko eilinio fotografo vaizdai yra neretai kokybiškesni už dabartinius superduperpuperprofesionalius.
Kažkaip iš pradžių nustebino, kad nėra sunkvežimių.
Lengvieji, tramvajai, dviratis, vežimai.
Važiavimas ne toks jau chaotiškas, bent jau laikomasi krypčių. Pėstieji, tai pas mus taip vaikščiodavo visai nesenai.
Berods, nuo 1915 metų Henris Fordas I pradėjo gaminti po milijoną skardinių Elizų kasmet…
-> Taškas – metai 1906, geriausias sunkvežimis dar buvo kinkomas belgų sunkiasvoriais 😉
-> Vytautas – esu biškį pas save rašęs apie aerofoto (serija „Paslaptys aerofoto-vaizduose“), užmesk akį, kol neištryniau 😉
Šiaip skaitmeninės aerofotokameros nėra labai jau senas dalykas. Kosmose taip, jos jau senokai naudojamos, nes ten foto paskirtis kitokia. Pagrindinė fotojuostų problema – fotocheminis apdorojimas ir skenavimas.
Skaičiau skaičiau, įdomu 🙂 Aš pats tą dalyką dabar mokausi.
-> Vytautas – kur ir k1 studijuoji, jei ne paslaptis?
gal nevykusiai pajuokausiu – ši juosta buvo nutransliuota aukštybėsna, kur kai kas tikriausiai pasipiktino žmogeliūkščių eismo chaotiškumu. Nutarta liepti susitvarkyti…
Tai, sakot, dievulis sugriovė šį miestą? Hmmm, kaži kodėl?
-> scania – Sodoma ir Gomora ten buvo 🙁
O uz keturiu dienu prasidejo…
http://old-photos.blogspot.com/2010/02/earthquake.html
http://old-photos.blogspot.com/2010/02/california-street.html
http://old-photos.blogspot.com/2010/02/earthquake-aftermath.html
http://old-photos.blogspot.com/2010/02/san-francisco-burning.html
Joooo… gamtai mes esame DZYN 🙁