Feed on
Posts
Comments

Šitie filosofo A.Jokūbaičio žodžiai iš mano brangiausios rekomenduoto straipsnio (ji mane vis pamaitina medžiaga protingiems įrašams 😉 ) turbūt geriausiai apibrėžia, kodėl gi žmonės kai kada padaro dalykus, kuriais vėliau ir nusivilia, ir dėl kai kurių kai kada net gailisi.
Šiaip neblogos mintys apie Lietuvos liberastų tauškalus apie „laisvę“, kuri kuo toliau, tuo labiau degraduoja į politkorektišką savicenzūrą, o mes tampame tokie pat nelaisvi, kaip ir sovietmečiu – tik šįkart savo pačių noru:
Kalbame apie laisvę, bet retai susimąstome apie „laisvas“ nelaisvės formas. Pagalvokite, kaip elgiasi žmogus, kuriam reikia atiduoti paskolą bankui. Pagalvokite, kaip jis organizuoja savo karjerą, kaip pradeda bijoti tam tikrų dalykų ir jų nedaryti, kaip tampa politiškai korektiškas. Tai naujo tipo disciplanarinė visuomenė.
Skirtumas nuo sovietmečio tik tas, kad dabar patys individai savo noru įstato save į tam tikras kultūrinio gyvenimo formas, kurios juos prievartauja. Ir įdomiausia, kad ta prievarta jiems yra tokia miela, kad jie jos net nevadina prievarta.

15 Responses to “„Reikia džiaugtis, kad žmonės negali matyti ateities“”

  1. Gerasirdis parašė:

    Na na. Čia tikrai apie Lietuvą tas Jokūbaitis parašė?

    Ko jau ko, o politkorektiškumo pertekliaus Lietuvai tikrai negalima prikišti, greičiau jau atvikščiai. Ko gi Lietuvoje žmonės ima nedaryti vardan karjeros? Koks gi tas karjeros kelias, kur būtų iš ties svarbu, ką darai, o ne kokį užnugarį turi? Lietuvoj net turėdamas administracinių bausmių gali tapti admistracinio teismo teisėju. Kokia čia vidinė drausmė, savęs varžymas ir savicenzūra?

    Nejuokinkit.

    • grumlinas parašė:

      1) Apie Lietuvą. Bent jau aš radau daug sąsajų su tkrove.

      2) Nepainiokime čia politikierių žaidimų siekti savo tikslų lipant per galvas – š*das eketėj neskęsta. Tas vyko ir sovietmečiu, tas vyksta dabar, tas vyks ir ateityje. Nebent galų gale, kaip iš tų Mozės išvestų vergų, po 40 metų susiformuos laisva visuomenė,
      Kalba eina apie tai, kad
      pabandęs garsiai pareikšti pozityvią nuomonę apie tradicinę šeimą – tampi homofobu
      pabandęs garsiai prabilti apie tautinę savimonę – tampi nacistu
      pabandęs garsiai pareikšti apie laisvę tikėti – tampi davatka
      pabandęs paklausti apie kitataučių/kitatikių nenorą integruotis į Vakarų visuomenę – tampi rasistu
      etc.itd.

      Liberastinė sąmonė labai artima bolševikinei savo aršia neapykanta bet kokiai bent kiek kitokiai nuomonei. Pasižiūrėk į visokių rūšių alternatyvikų, kosmopolitų, kairuolių veiklos metodus – visuomenė jėga verčiama priimti jų požiūrį, neleidžiant pareikšti alternatyvios nuomonės

      3) Nejuokinu.

      Galų gale paties reakcija į Jokūbaičio mintis aiškiai rodo, kad alternatyvi nuomonė Lietuvoje nelabai beturi vietos -> autorius turi užiimti savicenzūra -> užtilti

      P.S. Tiesą pasakius, visos šitos diskusijos po 50-70 metų bus dzyn – islamas, pripažindamas teisę į monoteistinius tikėjimus, tuo pat metu nepripažįsta NEtikėjimo – šūkis „žudykit netikėlius!“ būtent tą ir reiškia

      • Gerasirdis parašė:

        A jo. Apšaukti pašnekovą homofobu, zoofilu, nacistu, komunistu, davatka, šėtono išpera, rasistu, liberastu (sąrašą galima tęsti ir tęsti)- tokia yra šiandieninė lietuviško supratimo apie žodžio laisvę išraiška. Su tuo niekas nesiginčyja. Vien Kedžio drama ko verta: „kieno tu pusėje? Gal tu už žmogžudžius? O gal tu už pedofilus?“

        Nepaisant to, kažkaip negirdėjau, kad kažkas būtų išmestas iš darbo dėl to, kad turėjo neteisingas pažiūras. Gal permažai žinau, bet bendrai paėmus Lietuvoj šiuo požiūriu visiška laisvė- blevyzgoti gali bet kas ir bet ką. Vienintelis, ir visiškai natūralus apribojimas- ne už bet kokias blevyzgas galima gauti pinigų.

        Prie visos betvarkės ir realaus priežiūros nebuvimo bankiniame sektoriuje taip pat nesu girdėjęs, kad bankas kam nors būtų nedavęs paskolos dėl „neteisingų“ viešai pareikštų pažiūrų.

        • grumlinas parašė:

          -> Geraširdis – na Kedžio atvejis tai puikiai apnuogino mūsų supratimą apie teisybę ir teisingumą – kai amerikėnų filme koks tėvas už vaiko skriaudas išpyškina pusę Niujorko negeriečių – viskas OK, plojam, nes pasielgė vyriškai-tėviškai; čia gi visuomenė žiopteli iš nuostabos, nes jau nebe filmukas, o tikrovė, ir tai, kad kažkas imasi va taip va be jokio teismo vykdyti teisingumą – skaldo visuomenę, nes visuomenė ir nori to teisingumo, ir jai baisu, kad jis gali būti va toks savavališkas
          O dėl problemų ryšium su „neteisingomis pažiūromis“ – IMHO jos artėja. Bet tai mano asmeninė nuomonė, sprendžiant iš visuomenės sąmonės kitimo. Čia blogis yra tame, kad visuomenė neturi aiškaus supratimo, pvz., kas yra patriotas, o kas yra nacistas – ji seka mass-media, kaip kad Kedžio atveju susidarė kedofilai ir kedofobai, priklausoamai nuo žiūrimo kanalo per durnadėžę

          • Gerasirdis parašė:

            Palikus šone Kedžio apnuogintas visuomenės problemas, ir grįžus prie politkorektiškumo temos- kol kas nieko panašaus net horizonte nesimato (neskaitant galimybės būti apšauktam tuo ar anuo internete). Nes jei už realią nekompetenciją niekas iš darbo nemeta, tai kas už pažiūras mes?

  2. Gerasirdis parašė:

    Bėje, apie islamą: viskas ne taip baisu, kaip kaikurie mus gąsdina.

    http://www.bbc.co.uk/blogs/radio4/2009/08/does_muslim_demographics_abuse_numbers.html

  3. Adas parašė:

    Bet ta vis keikiama bulvarinė „Respublika“ kažkaip sugeba apskritus stalus diskusijoms ir nuomonėms surengt, kas Lietuvoj vis rečiau:
    http://www.respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/lietuvos_politika/kiek_nepriklausomoje_lietuvoje_liko_nepriklausomybes/

  4. grumlinas parašė:

    -> Geraširdis – nie cierpię politkoretiškumo, kuris iš manęs reikalauja viešai naudoti tolerastinę naujakalbę ten, kur aš niekad neįdėdavau jokios neigiamos prasmės – todėl žodis „negras“ man priimtinesmis, nei „juodaodis“, kuris iškart fiksuoja juodą odos spalvą ir man turi rasistinį atspalvį; tas pats su žodžiu „čigonas“, dėl kurio įsižeidę kažkokią mistinę niekad negirdėtą „romų“ tautybę sau prisiskyrę klajokliai, kažkuriam laikui įstrigę Lietuvoje. Ir tai nežiūrint to, kad tie „nepageidautini“ žodžiai yra Didžiajame lietuvių kalbos žodyne. Todėl ir kalbu apie savicenzūrą, nes mūsų įstatymai kuo toliau, tuo labiau tolsta nuo sveiko proto, kad tenkinti atskirų mažumų interesus visuomenės daugumos sąskaita.
    Tiesiog – mato tas, kas nori matyti

    • Gerasirdis parašė:

      Nu ką padarysi- toks jau visuomeniškai priimtas diskursas. Visi ir valgom, ir tuštinamės, bet gerai pavalgius pasigirti priimtina, nusituštinus- ne. Nors kodėl va, „tuštintis“ skamba šiektiek priimtiniau, nei „šikti“? Tas pats ir su „triesti“/“viduriuoti“. Pvz, kuriuos žodius vartotum nuėjęs pas gydytoją? (o juk abu žodžiai žodyne yra…)

      Vat ir sugalvojo kažkas- negražu sakyt čigonai, reikia sakyt romai. Norint viestiek galima pasakyti „romų tabore nuolat prekiaujama narkotinais“, ir visi supras. Žydus taip par būtų galima vadinti „žydpalaikiais“, bet juk negražu. Nepriimta.

      >Tiesiog – mato tas, kas nori matyti
      Taip, labai panorėjus, galima įžvelgti belenką, bet kol nematau, kad ką nors mestų iš darbo. Ir nemanau, kad kas nors per artimiausius 20 ar 50 metų pasikeis. NK-95 balsas į dangų neina :-).

      • grumlinas parašė:

        -> Geraširdis – sakykim taip – kodėl mane verčia naudoti kažkokius naujakalbės žodžius vietoje tų, kurie buvo korektiški ir naudotini jau ilgą laiką? Ta prasme, kodėl nieko nedomina MANO nuomonė duotu klausimu? Pasigendu tos, kaip ji ten, a va – tolerancijos mano atžvilgiu. Ir nejaučiu jokio liberalizmo, kai mane (bent jau teoriškai) gali nubausti už tai, kas buvo teisėta pakankamai ilgą laiką, tik va kažkieno liguistos vaizduotės buvo priskirta nusikaltimų kategorijai.
        Selektyvi tolerancija, ribotas liberalizmas, kryptingas politkorektiškumas? Tai kiek žingsnių teliko iki diktatūros?

        O kaslink NK-95 – bijoti reikia ne jų, o tų, kas tampo virvutes

        • Gerasirdis parašė:

          Nu ką aš galiu pasakyti- blogai yra būti mažu žmogum, kuris nei įstatymus leidžia, nei gali nustatyti, kas šiuo metu yra madinga ar viešai priimtina :-). O tiek mados tiek visuomeninės normos po truputį keičiasi- ir ne tik moteriškų aprėdų srityje :-). Ir deja, nei šiūmetinio madingo moteriškų džinsų juosmens aukščio, nei šiuolaikinio teisingo termino „čigonams“ klausimu mūsų abiejų nuomonė nieko nelemia. Skaudu, ne? 🙂

          Tačiau kas gi buvo realiai persekiojamas už pasisakymą, kurį būtų galima vadint senamadišku (ty už „žodžius kurie buvo korektiški ir naudotini jau ilgą laiką“, bet tokie nebėra)? Kam gi čia bankas atėmė paskolą dėl to?

          • grumlinas parašė:

            Nežinau, gal aš ir per anksti parinuosi, bet man kažkokia negera nuojauta, kad link cenzūros einame