Feed on
Posts
Comments

Vienas iš sėkmingiausių Citroën gamintų modelių, kuriam likimas lėmė tapti klasikiniu ir geidžiamu. Be to, jis buvo labai plačiai naudojamas kėbulinių firmų kaip bazė įvairiems specialios paskirties automobiliams gaminti.

1974 Paryžiaus Autosalone pristatomas CX 2000: 1985cc variklis (102AG/5500apm), 4 bėgių pavarų dėžė. Įvertintas 11CV, automobilis važiuoja 174km/h greičiu ir naudoja 10.5ltr/100km.
Mažiau revoliucingas negu jo pirmtakas – DS – CX siūlo visus tuometinius Citroėn techninius pasiekimus. Skersai sumontuotas variklio/pavarų dėžės kompleksas priekyje, nepriklausoma pastovaus aukščio hidropneumatinė pakaba, sustiprinti diskiniai stabžiai su dviguba sistema, vienos šluotelės valytuvas, įlenktas galinis langas ir futuristinis instrumentų panelis. CX gaminamas kaip 4 durų 5 vietų sedanas.

1975 sausį pradedamas gaminti CX 2200: 2175cc variklis (112AG/5500apm), 12CV, 179km/h, 10.2ltr/100km.
Gruodį pasirodo CX 2200 Diesel: 2175cc variklis (66AG/4500apm), 9CV, 146km/h, 6.3ltr/100km.
Sukimo konverteris C-matic siūlomas kaip opcija prie CX 2200 pasirinkimo. Pusiau automatinė transmisijos sistema, sudaryta iš automatinės sankabos, sukimo konverterio ir rankinės 3 bėgių sinchronizuotos pavarų dėžės, leidžia pašalinti sankabos pedalą.
CX gauna „Metų automobilio titulą“, taip pat „Saugumo prizą“ ir „Automobilio stiliaus prizą“

1976 sausį pasirodo CX Break; galima rinktis CX 2000 ar CX 2200 dyzelinius variklius.
Vasarį išleidžiamas CX Prestige, kuris ilgesnis 27cm.

1977 gegužę pradedamas gaminti CX 2400 GTI su elektroniniu kuro įpurškimu: 2347cc variklis (128AG/4800apm), 13CV, 189km/h, 8.1ltr/100km. GTI kaip standartas įrengtas nuo greičio priklausantis vairo stiprintuvas ir 5 bėgių pavarų dėžė kuro sąnaudų sumažinimui ir tylesniam važiavimui.
CX gauna „Gute Form 76/77“ prizą Vokietijoje.

1978 vasarį CX 2500 Diesel pakeičia CX 2200 Diesel: 2500cc variklis (75AG/4250apm), 5 bėgių pavarų dėžė. Įvertintas 10CV, CX 2500 Diesel yra greičiausias neturbininis dyzelinis sedanas pasaulyje (156km/h).

1979 liepą CX 2000 pakeičiamas CX Reflex ir Athena, papildant CX 2400 ir CX 2500 Diesel.
Société Française de Mécanique pagamina naują 4 cilindrų lengvo lydinio, su
viršutiniu paskirstymo velenėliu, 1995cc variklį (106AG/5500apm).
gruodį išleidžiamas CX Limousine ir šarvuotas CX Prestige Haute Protection.

1980 liepą, kaip opcija, pasiūloma automatinė transmisija CX 2400 Pallas ir Prestige Injection.

1982 liepą CX 20 ir 20 TRE pakeičia CX Reflex ir Athena.

1983 balandį pasirodo CX 25 RD Turbo ir CX 25 TRD Turbo sedanas ir universalas, varomi naujo Citroėn turbodyzelinio variklio: 4 cilindrai, 2500cc, 95AG/3700apm, 7CV, 5 bėgių pavarų dėžė, 174km/h, 5.7ltr/100km.
Su šiomis versijomis Citroën įžengia į Europos aukščiausios klasės tolimų atstumų turistinių automobilių rinką.
Nuo liepos visi nauji Citroën automobiliai aprūpinti laminuotu priešakiniu stiklu.

1984 spalį išleidžiamas CX 25 GTI Turbo, 2500cc turbokompresorinis su kuro įpurškimu variklis, 168AG, 220km/h. Ši savybė padarė jį vienu greičiausių automobilių savo klasėje.

1985 CX 25 GTI Turbo tampa pirmu prancūzišku automobiliu, kuriame siūlomi papildomi ABS stabdžiai.
Liepą CX stipriai keičia dizainą, variklių gamą (naujas 2165cc variklis CX 22 TRS), įrangą ir pakabą.

1986 CX 25 GTI Turbo 2 aprūpinamas oro/oro keitikliu.

1987 kovą CX 25 Turbo diesel aprūpinamas oro/oro keitikliu, tuo pridedant 26% daugiau galingumo (120AG/3900apm) ir 18% daugiau sukimo (26mkg/2000apm) – CX 25 Turbo Diesel 2, ir taip gaunant greičiausio Europos dyzelinio sedano titulą.

1989 nutraukiama CX sedanų gamyba, o CX universalams (7 versijos) pakeičiamas dizainas ir jie pervadinami CX Evasion. Jie gaminami iki XM Break pasirodymo 1991 metais.

Viso pagaminti 1.042.460 įvairių versijų CX.

Citroenet straipsnis apie CX

Wikipedijos straipsnis apie C35

Citroën CX galerija

11 Responses to “Savaitės Citroën’as: CX [1974-1989]”

  1. to parašė:

    ne masina, o katafalkas.

  2. Giedrulis parašė:

    Na, žiūrint, kad tai 1974 m. modelis – tai netgi labai vykęs dizaino prasme. Technine, beje, irgi.
    Matyt „to“ žiūri iš nūdienos perspektyvų – tai jam/jai ir negraži mašina.
    O dėl skonio (ir netgi jo neturėjimo), kaip sakė teisingai Grumlinas – nesiginčysime 🙂

  3. voldemaras parašė:

    Geras automobilis. Nežinančiam Citroen tradicijų pasirodytų perdėm komplikuotas. Tačiau vairuoti tikras malonumas. Jau po pirmo tūkstančio km. jautiesi susidraugavęs. Nuvažiavau ne vieną tūkstantį…

    • grumlinas parašė:

      -> voldemaras – važiuoti neteko, tik pasivažinėti biškį ir būti pavežiotam. Patiko 🙂

  4. Adux parašė:

    Ale vistiek grazus rupuziokas tas CX. Jei jau katafalkas – tai tik kosminis katafalkas :))))

  5. liuka parašė:

    na grumlinai,jus mazumele neteisus-CX ir buvo ir yra 8desimtmecio jewwroboxa’s aspindintis to meto madingas ir akiai parauklias linijas….o velesni „restailingai“-tai tik duokle mados ir tendenciju kaitai.juk ne sovietinis produktas kuris pagal viena GOST’a nuo gamybos pradzios buvo stampuojamas

    • grumlinas parašė:

      -> liuka – CXo siluetą atpažinti gali, o visi šitie dabartiniai jewroboxai man praktiškai vienodi

  6. Taškas parašė:

    Vistiek geriausias buvo tas, kur važinėjosi Luji de Finesas ir skraidė Fantomas:

    http://www.caronline.net/images/uploaded/Post/Reply/5781_10132009%20105209%20AM.jpg