1982 Paryžiaus Autosalone pristatomas BX, siūlantis tris variklius: 1360cc (62AG/5500apm), 4 bėgių pavarų dėžė, 155km/h, 5.6ltr/100km; 1360cc (72AG/5700apm), 5 bėgių pavarų dėžė, 163km/h, 5.5ltr/100km; 1580cc (90AG/6000apm), 5 bėgių pavarų dėžė, 176km/h, 5.5ltr/100km. Nutaikytas į plačiąją rinką ir numatytas pardavimų „nukariavimui“, 5 durų 5 vietų BX užima tarpinę padėtį tarp CX ir GSA.
1983 nuo liepos visi nauji Citroën automobiliai aprūpinti laminuotu priešakiniu stiklu.
Rugsėjį pasirodo BX 19 D ir 19 TRD su didelio našumo XUD dyzeliniais varikliais: 1905cc, 65AG/4600apm, 6CV, 157km/h, 4.7ltr/100km.
1985 sausį ribota 2.500 egzempliorių serija išleidžiamas BX Leader.
Kovą išleidžiamos dar trys ribotos serijos: Visa Challenger, 3.500 egzempliorių; 2CV Dolly,
3.000 egzempliorių; ir BX Sport, 2.500 egzempliorių. Paskutinis modelis toks populiarus, kad liepą pridedamas prie pagrindinių BX modelių.
Liepą išleidžiamas BX Break su 3 variklių (1580cc, 7CV; 1905cc, 9CV; 1905cc dyzelis, 7CV) ir dviejų vidinės įrangos lygių pasirinkimu. Hidropneumatinė pakaba išlaiko pastovų važiavimo aukštį nepriklausomai nuo krūvio, nustatydama naujus saugunmo ir nuostabaus stabilumo kelyje standartus.
Rugsėjį ribota 4.000 egzempliorių serija pristatomas BX Digit, kuriame intensyviai panaudojama elektronika.
Išleidžiamos trys ribotos serijos – Visa Leader, BX Leader ir CX Leader – atitinkamai po 5.000, 5.000 ir 3.000 egzempliorių.
Lapkritį ribota 200 egzempliorių serija išleidžiamas BX 4 TC, patvirtintas varžyboms Grupėje B. 20 egzemliorių „Evolution“ perdirbami, ruošiantis 1986 Pasaulio ralio čempionatui.
1986 vasarį išleidžiami penki nauji BX universalai. BX 14 Break turi 1360cc variklį iš BX 14 sedano (72AG/5750apm, sukimas 11mkg/3000apm, 5 bėgių pavarų dėžė). Kitos keturios naujos universalų versijos siūlo skirtingą vidaus įrengimą: BX 19 D, BX 14 E Entreprise, BX 16 S Entreprise ir BX 19 D Entreprise.
Liepą BX keleivių skyrius ir kėbulas modifikuojami, ir išleidžiamos 5 naujos versijos: BX 19 GTI su nauju 4 cilindrų 1905cc įpurškimo varikliu (125AG/5500apm, sukimas 17.8mkg/4500apm). Savybės: 0 iki 400m: 16.4sek.; 0-1000m: 30.5sek.; 0-100km/h: 8.9sek.; maksimalus greitis: 198km/h. BX D pagamintas BX 19 RD bazėje, aprūpintas nauju 1769cc XUD7 varikliu. BX 19 TRS pakeičia BX 19 GT, o kiti modeliai tai BX 16 TS ir BX 19 RD. BX gama pasiekia 22 modelius.
1987 sausį išleidžiamas BX 15 RE, tuo BX modelių skaičių padidinant iki 23 (15 sedanų ir 8 universalai). BX 15 RE varomas 1580cc XU varikliu (80AG/5600apm, sukimas 13.5mkg/2800apm).
Liepą Citroën pristato 16 vožtuvų BX 19 GTI, aprūpintą pirmu Prancūzijoje sukurtu daugiavožtuviu varikliu (4 cilindrai, 1905cc, 160AG/6500apm, sukimas 18.4mkg/5000apm, maksimalus greitis 218km/h). 16 vožtuvų BX 19 GTI tampa BX šeimos, kurioje jau 24 modeliai, flagmanu.
1988 kovą išleidžiama nauja AX Sport versja ir trys BX Diesel Turbo: RD Turbo, TRD Turbo ir TRD Turbo Evasion. Visi trys BX varomi 1760cc variklio (4 cilindrai, 90AG/4300apm, sukimas 18.5mkg/2100apm, maksimalus greitis 180km/h (sedanai) ir 174km/h (Evasion universlas). BX 19 TRI Evasion pasirodo ekspozicijose (su BX 19 GTI varikliu).
Liepą dviem ribotomis serijomis išleidžiamas AX Olympique, 3 durų AX 10 E versija (2500 egzempliorių) ir BX Olympique, 1360cc TU variklis 72AG, 167km/h, BX 14 E versija (1.500 egzempliorių).
1989 vasarį išleidžiami BX 4×4 ir BX 4×4 Evasion. Keturių varomų ratų modelis turi tris diferencialus: priekinį, centrinį su elektroniniu blokavimu ir riboto slydimo diferencialą gale. Abu modeliai aprūpinti l905cc 4 cilindrų varikliu (107AG/6000apm, sukimas 16.6mkg/3000apm). Trečias modelis, varomas BX 19 GTI variklio (125AG/5500apm), pateikiamas rinkai liepą.
Vyksta atnaujinimas: BX, BX 14 E, BX 14 RE, BX 15 RE ir BX 16 RS pakeičiami BX 14 TE, BX 14 TGE, BX 15 TGE ir BX 16 TGS.
Gruodį pradedamas gaminti BX 19 TGS (1905cc variklis, 9CV ar 7CV). Visa BX šeima pagerinama ir pervadinama.
Išleidžiamos penkios specialios serijos: AX ir BX Tonic, AX Air France Madame, AX ir BX Image.
1990 vasarį išleidžiama nauja speciali BX Image serija 4 versijomis: BX 15 TGE, BX 16 TGS, BX 19 TGD ir BX TGD.
Pasirodo „specialios“ serijos, kai Citroën siūlo modelius, skirtus atitikti tam tikrų pirkėjų grupių gyvenimo stilių (įvaizdis, poilsis, sportas ir pan.). Serijos palaipsniui tampa masinės gamybos modelių dalimi, papildydamos BX šeimą: BX Millésime, BX Image ir BX Calanque.
Paryžiaus Autosalone, Citroën atskleidžia dvi naujas BX versijas – BX 4×4 Diesel ir BX 4×4 Evasion Diesel su pastovia integruota transmisija. Abu modeliai varomi 4 cilindrų 1905cc dyzeliniu varikliu (71AG/4600apm, sukimas 12.5mkg/2000apm).
1993 metai pradedami dideliu įvykiu – vasarį pateikiami nauji Citroën keleivinių automobilių variantai: Citroën ZX Volcane Turbo Diesel (1905cc, 185km/h); Citroën BX Evasion Cottage Diesel ir Turbo Diesel ir Citroën XM Turbo CT BVA universalas ir sedanas.
Heuliez grupė pradeda gaminti 1994ųjų metų BX versijas sausį. Šios serijos – benzininis BX 1.6i Image ir dyzeliniai 1.9D ir 1.7TD. Viso gaminama dvylika versijų (sedanas ir universalas).
Gruodį baigiama BX gamyba.
Citroenet straipsnis apie BX
Wikipedijos straipsnis apie BX
UPD. Kolegos scania gti pastaba dėl sauso aprašymo teisinga. Nes BX savo novatoriškom tam metui kampuotomis formomis kažkiek šokiravo publiką, pripratusią prie aerodinamiškų Citroën automobilių, ir net buvo asocijuojamas su „Žvaigždžių karais“. Na bet kadangi čia daugiau faktografinė nei lyrinė medžiaga, tai scania gti iniciatyva tik pridedu porą nuorodų apie šio kosminio aparato kūrėjus: Marcello Gandini ir Bertone grupę
Citroën BX galerija
Ir nė žodžio apie Marčelo Gandini, nė žodžio apie Bertonę… 😀
Kiek sausoka! 😀
http://en.wikipedia.org/wiki/Marcello_Gandini
http://en.wikipedia.org/wiki/Gruppo_Bertone
O juk tauta nė nežino, kad BX – dizainerių darbas. Pvz, Troy – tas net įtarinėti pradeda balažin ką, vietoje to, kad pasižiūrėti kaip į kūrinį 😀 😀 😀
BX motoras D9B (XUD9) tiko ir Nivai – jas pardavinėdavo užsienyje. Ne be reikalo 🙂
Beje, BX – tikrai ne limuzinų klasės mašina, kuri vienu – kitu komforto aspektu lenkdavo limuzinus… Ir tie, kurie lygindavo biksus su kitomis mašinomis – imdavo palyginimui … aukštesnę klasę 😀
Beje, turėjau BX, ir draugas iškvietė į dvikovą su Opel Vectra dvilitrinis dochas (prieš BX 65 arkliukus) ir, ką manot? Pralošiau?
Aišku, ne, nes iškviestasis renkasi trasą…. Dvikova neįvyko 😀
-> scania – mhm… ditirimbus ByXeliukui aš dar ruošiuosi pagiedoti, t.y. papasakoti citropasakėlę apie savąjį džiaugsmą. O „Savaitės Citroeno“ serija daugiau sausų faktų rinkinys su iliustracijom (tau pradžiuginti jų šįkart tiek daug 😉 ) Šiaip reikia skaityti Marsh’ą Citroenet’e, jis pateikia daug faktografinės medžiagos
Ir, mano džiugesiui, radau nematytų! 😀
Pirma dalis mano citrogyvenimo prasidėjo be interneto, bet po to, kai supratau KIEK padeda internetas BX remonte… Maniau, jau viską esu radęs apie BX 🙂
Gerai, kad klydau 😀
-> scania – gyvenimas yra nuostabus, kai suvoki, kiek jame dar neatrastų dalykų 🙂
Žiūrint į BX’ą iš dizaino pusės – jame matosi XM užuomazgos…
O gal aš klystu?
-> Voldemaras – ne visai klysti, ne visai teisus 😉 Matosi tolimesni 10 metų << dizaine - aerodonamiškai tobulas kampuotumas
Prie XM Bertonė irgi nagus prikišo:
http://www.citroenet.org.uk/prototypes/projet-v80-y30/xmpro2.html
nieko keisto, kad stilius tas pats, juk siuvėjas tas pats, užsakovas tas pats; na, tik kelnių išmiera didesnė 🙂