1986 Paryžiaus Autosalone pristatomas AX. Parodinis egzempliorius – 3 durų priekiu varomas modelis su pasipriešinimo koeficientu 0.31 – aprūpintas nauju variklio-pavarų dėžės agregatu. Siūlomi trys skirtingi 4 cilindrų TU variklio variantai: 954cc/45AG; 1124cc/55AG; 1360cc/65AG. Šie trys variklių modeliai palydimi trijų skirtingų vidaus įrangos lygių, iš viso gaunant 6 versijas.
1987 sausį išleidžiamas AX 10 E Entreprise.
AX įsiveržia į mažą sportinių automobilių rinką su modeliu AX Sport. Aštuntas AX šeimos narys aprūpintas 1294cc varikliu, perdarytu iš TU1, cilindrų diametras 75mm ir eiga 73.2mm. Variklis, aprūpintas dviejų kamerų karbiuratoriumi ir 5 bėgių pavarų dėže, išvysto 95AG/6800apm, sukimą 11.5mkg/5000apm.
Rugsėjį išleidžiamas 5 durų AX (6 versijos, 3 skirtingi varikliai).
Spalį AX GT tampa AX šeimos flagmanu. AX GT formos primena AX Sport, ir automobilis aprūpintas 4 cilindrų varikliu ir 5 bėgių pavarų dėže. AX šeimoje jau 16 versijų su 5 skirtingais varikliais (45-95AG).
1988 vasarį ribota 2.500 egzempliorių serija išleidžiamas AX K.Ways (3 durų AX 10 E bazėje), po to balandį ribota 4.000 serija išleidžiant 5 durų AX K.Ways.
Kovą išleidžiama nauja AX Sport versja.
Liepą dviem ribotomis serijomis išleidžiamas AX Olympique ir 3 durų AX 10 E versija (2500 egzempliorių).
Rugsėjį ribota serija išleidžiamas AX Air France Madame (3 durų AX 11 RE versija).
Taip pat Autosalone Citroën paskelbia rinkos debiutus: septynių AX Diesel versijų (dvi 3 durų versijos, trys 5 durų versijos ir dvi komercinės versijos), visos varomos TUD3 variklio (4 cilindrai, 1360cc, 53AG/5000apm, sukimas 8.6mkg/2500apm).
1989 gruodį išleidžiamos penkios specialios serijos: AX ir BX Tonic, AX Air France Madame, AX ir BX Image.
1990 AX šeima taip pat „specializuojama“ – AX Spot, AX Thalassa, AX Image, AX Volcane ir AX K.Way – anksčiau ribota serija, tačiau dabar serijinis modelis.
1991 AX Tonic reklamavimo kampanija „Le roi de la ville, c’est elle“ paskelbiama geriausiu 1990ųjų plakatu.
Pakeisto dizaino ir padidinto naujojo AX New Generation šeima sudaryta iš 28 įvairių modelių, kad atitikti augančius vis reiklesnių klientų reikalavimus. Esminiai pakeitimai – nauja, labiau lenkta šasi, pilnai perprojektuotas interjeras (naujas prietaisų skydelis), nauji varikliai ir du nauji modeliai: GTI ir 4×4. GTI 4 cilindrų 1360cc variklio (plonasienis lietos geležies blokas) galingumas 100AG/6800apm, o 4×4 variklio – 75AG/5800apm.
Lapkričio mėnesį Prancūzijos žurnlas „Auto Moto“ po palyginamosios septynių dyzelių modelių analizės, tiesiogiai lyginant su AX, ZX ir XM, paskelbia Citroën dyzelių karaliumi. Citroën AX Caban Diesel pasirodo pirmas super ekonomiškoje klasėje.
1992 Citroën AX Diesel au „žaliomis“ padangomis pradedamas gaminti spalį. Jo pagrindiniai pardavimo akcentai yra ekonomija ir draugiškumas aplinkai, aprūpinus naujomis Michelin MXN padangomis. Patobulinta 5 bėgių pavarų dėžė ir 1.3 ltr variklis leidžia naujam, tylesniam AX Diesel sumušti jo paties kuro ekonomijos rekordą. Citroën AX Diesel įrodo esąs taupumo meistras.
1993 naujas ir atrakcingas ribota 8.500 egzempliorių serija gaminamas AX Audace pradedamas parduoti balandžio pabaigoje. Nudažytas ryškiomis ir neįprastomis spalvomis, šis modernus ir naujoviškas produktas yra puikus pirkinys su 954cc varikliu, 3 ar 5 durų, 5 bėgių pavarų dėže, tonuotais langais ir plačiomis padangomis.
Citroën pradeda gaminti 3 durų AX Furio (1360cc, kuro įpurškimas, 75AG/6200apm). Club, Caban ir Allure versijos aprūpinamos 5 bėgių pavarų dėžėmis. AX šeimoje jau 22 modeliai.
1994 AX Eco sumuša pasaulio kuro sunaudojimo rekordą su 2.7ltr/100km, tuo žengiant didžiulį žingsnį priekin dyzeliniams varikliams. Draugiškas vartotojui ir patrauklus, AX Eco parduodamas su Vitamin Pink kėbulu. Jo svoris (672kg), aerodinaminė kokybė ir žaliosios padangos duoda žymią energijos sunaudojimo ekonomiją. AX Eco įrengtas 1360cc, 53AG variklis.
Kovo 1 Citroën pradeda ribota 4.000 automobilių serija gaminti AX Thalassa. Naujas modelis sukurtas padidinti AX naudotojų ištikimybę markei. Thalassa turi centrinį užraktą, tonuotus langus ir nudažytas metalinio atspalvio dažais. Įkainotas tik FF58.400, automobilis yra žymiai pigesnis nei jo konkurentai.
Liepą pristatomi 1995ųjų modeliai, kuriais startuoja strategija, siekianti sukurti kliento ištikimybę, pridedant didelius papildymus prie skirtingų šeimos segmentų. Pateikiami trys nauji dyzeliniai variklia: AX Diesel – 1527cc TUD5, kuris siūlo pagerintas charakteristikas, esant stabiliam kuro sunaudojimui; XM – du nauji didelės galios varikliai: 2ltr, 16 vožtuvų 135AG, ir naujas 130AG 2.5ltr turbo dyzelis.
Gruodį išleidžiama nauja speciali serija – AX Spot. Ji siūlo eilę naujų įdomių savybių: buferiai nudažyti kėbulo spalva, ratų papuošimai, originalūs vidaus apmušalai. Modeliai galimi metalizuotos Lac Pink ir Polynésien Green spalvų, 3 ar 5 durų, benzininis variklis – 954cc, 50AG – ir 4 bėgių pavarų dėžė.
1995 specialios serijos AX Tonic, ZX Tonic ir ZX Break Tonic pasirodo rinkoje. Jos numatytos atitikti lūkesčius jaunųjų klientų, kurie ieško stilingo automobilio su gyvu įvaizdžiu. Šie modeliai gaminami 3 ir 5 durų, su varikliais: benzininiu 954cc – 50AG, 1360cc – 75AG, 1360cc – 75AG atitinkamai arba dyzeliniu 1527cc – 58AG, 1905cc – 71AG ir 92AG, 1905cc – 71AG ir 92AG atitinkamai. Tonic modeliai gaminami keturių spalvų: Anatra Green, Buckingham Blue, Blason Red ir Banquise White (kovas/balandis).
Lapkritį pardavinėjamas Citroën AX Electric. Prieš gamybą 18 mėnesių vyko išbandymai, pradėti 1993 gruodį La Rochelle, kuriuose dalyvavo privatūs savininkai, profesionalai, kompanijos ir vietinės valdžios įstaigos. Naudotojai nebuvo anoniminiai, vertindami: vairavimo malonumą, bestresinis valdymą, ekonomiją ir pan. AX Electric siūlo maksImalią variklio galią 20kW, maksimalų greitį 91km/h ir važiavimo nuotolį mieste 75km. Jis gaminamas 3 durų, 4 vietų sedanas ir 2 vietų tarnybinė versija.
Lapkritį Citroën pradeda gaminti dvi specialias serijas: AX Miami ir ZX Miami (3 ir 5 durų ir ZX universalas). Jie nudažyti nauja spalva: Blason Red. AX Miami išbaigtas jaunos, sportiškos išvaizdos (sportinio tipo priekinės sėdynės, nauji Néo audiniai ir t.t.), o ZX Miami siūlo priešrūkinius žibintus ir naujus apmušalus (Flag ir Fluni). AX Miami gaminamas su benzininiu 954cc, 50AG arba dyzeliniu 1527cc, 58AG varikliais, o ZX Miami gaminamas su varikliais: du benzininiai, 1124cc, 60AG ir 1360cc, 75AG, ir du dyzeliniai, 1905cc, 71AG ir 92AG turbo.
1996 vasarį Citroën išleidžia „Harmony„, naują specialią šeimą, kurioje yra AX, ZX, Xantia, XM ir Evasion. Dinamiško įvaizdžio automobilis, orientuotas į jaunus klientus, AX Harmony yra prieinamas su 3 ir 5 durimis. Klientai gali rinktis benzininį 954cc, 50AG arba dyzelinį 1527cc, 58AG variklius.
Iš viso pagaminti 2425138 AX.
Citroenet straipsnis apie AX
Wikipedijos straipsnis apie AX
Citroën AX galerija
1990m. teko keletą mėnesių praleisti Prancūzijoje. Taigi , tuo metu per televiziją labai intensyviai reklamavo AX New Yorker…?
-> Voldemaras – tai būtų spec-serija, bet nei Citroen oficialus saitas, nei spec-serijų suvestinė http://aebergon.perso.neuf.fr/Citroen/page_Citroen.htm jos nerodo
Kur rasti info apie Eco versija? Ir 1992 Citroën AX Diesel au “žaliomis” padangomis turejo atskira varikli? 1.3ltr ar cia tas pats 1,4D ?
-> R – sprendžiant iš http://cgi.ebay.co.uk/Citroen-AX-Eco-Brochure-UK-1993-/260433857353 – tas Eco tebuvo reklaminis konceptas, bet oficiali << istorija to nepabrėžia (nors, tiesą pasakius, joje nėra nė pusės konceptų). 1,3ltr irgi iš oficialios istorijos, IMHO tai standartinis 1.4D, tiesiog lengvesnis ir "žaliomis" padangomis
Oba, nezinojau kad AX dar buna palengvintas 🙂
-> R – turint omenyje, kad mažiausias svoris su benzynka buvo 640kg, gi zyzeliai svėrė daugiau, tai tie 672kg ir buvo „palengvintas zyzelius“
AX gavo ilgiausią aprašymą 😉 Matyt, kompensacija už gabaritus 😀
Prisimenu, kaip aš jį pamačiau patį pirmą kartą. AX daug žinančių buvo apšauktas japonu 😀 Ir negražiu. O man jis toks simpatiškas pasirodė 🙂
-> scania – visi << gauna tokius aprašymus, kokie yra oficialioje Citroen istorijoje (kurios nebėra oficialiame Citroen saite, bet aš laiku ją atsikopinau ir išsiverčiau 😉 ) kodėl AXo tokia ilga? Sėkmingas ir populiarus modelis su daug versijų