Dedikuojama XM-kolegoms xmindei, scania gti, liukai ir proffanui
1989 gegužę pradedamas gaminti naujas prašmatnus sedanas XM. Pirmą kartą serijinis automobilis aprūpintas hidraktyvia pakaba – sistema, kurioje sujungta elektroninių daviklių išmintis su hidraulinės jėgos lankstumu. XM atverčia naują skyrių aukščiausios klasės istorijoje: vairavimo malonumo ir aktyvaus saugumo kombincija. Pradėtas gaminti trimis versijomis ir su dyzeliniu varikliu nuo spalio, šis Bertone suprojektuotas kampuoto užpakalio sedanas buvo gaminamas aštuonių versijų, su trimis įrangos lygiais ir penkiais varikliais: 3 benzininiai (4 cilindrų 2ltr karbiuratorius, 115AG/5800apm – 193km/h; 4 cilindrų 2ltr įpurškimo, 130AG/5600apm – 205km/h; 6 cilindrų 3ltr įpurškimo, 170AG/5600apm – 222km/h); ir 2 4 cilindrų dyzeliniai 12 vožtuvų (atmosferinis 2.1ltr, 83AG/4600apm, 176km/h; turbininis 2.1ltr, 110AG/4300apm – 192km/h).
1990 Citroën XM paskelbtas „1990 metų automobiliu“, laimėdamas 14 nacionalinių ir tarptautinių prizų.
Liepą į rinką patenka naujas XM modelis – XM V6.24, su nauju V6 90° varikliu su elektroniniu įpurškimu, 200AG/6000apm, sukimas 26.5mkg/3600apm. XM V6.24 parduodamas su „exclusive“ įranga: oda, Afrikos palisandras, integruotas automatinis kondicionavimas, radijas, lieti lengvo lydinio ratlankiai ir hidraktyvi pakaba bei ABS. Priekinių sėdynių saugos diržų ribotuvas užtikrina maksimalią vairuotojo ir keleivio apsaugą.
1991 Frankfurto Autosalone pirmąkart pristatomi: Citroën ZX Diesel ir Citroën XM Break. XM Break stilius, kartu su jo stabilumo kelyje privalumais ir didžiuliu malonumu vairuojant, sustiprina Citroën pradėtį aukščiausios klasės rinkoje. Vokietijos dvimėnesinis žurnalas „Auto Motor und Sport“ suteikia Citroën XM savo apdovanojimą už labiausiai importuojamą liuksusinį automobilį.
Lapkričio mėnesį Prancūzijos žurnlas „Auto Moto“ po palyginamosios septynių dyzelių modelių analizės, tiesiogiai lyginant su AX, ZX ir XM, paskelbia Citroën dyzelių karaliumi. Citroën AX Caban Diesel pasirodo pirmas super ekonomiškoje klasėje. Citroën ZX Diesel Avantage pavadintas „Dyzelių karaliene“ ir XM D12 Break Turbo nugalėjo „aukščiausios klasės universalo“ kategorijoje.
l993ieji pradedami dideliu įvykiu – vasarį pateikiami nauji Citroën keleivinių automobilių variantai: Citroën ZX Volcane Turbo Diesel (1905cc, 185km/h); Citroën BX Evasion Cottage Diesel ir Turbo Diesel ir Citroën XM Turbo CT BVA universalas ir sedanas.
Hydractive 2 pakabos sistema pritaikoma Citroën XM. Nauja sistema automatiškai persijungia nuo vieno pakabos režimo prie kito („normal“ į „sport“). Visa XM šeima aprūpinama vieno prisilietimo vairuotojo pusės automatiniais langais, perimetrine ir volumetrine aliarmo sistemomis ir kodiniu variklio imobilizatoriumi. XM šeimoje 31 modelis.
1994 Paryžiaus Autosalone Citroën pristato Prestige šeimą gaminamų pagal užsakymą automobilių AX, ZX, Xantia, XM ir Evasion bazėje. Visi modeliai gaminami Amazonie Green ir Quartz Grey spalvų. AX, ZX, Xantia ir XM Prestige galima pasirinkti su varikliais: benzinas 954cc – 50AG, 1360cc – 75AG, 1761cc – 103AG, 1998cc – 135AG atitinkamai, dyzeliai 1527cc – 58AG ir atmosferiniai 1905cc – 71AG bei turbo 92AG, 1905cc – 92AG, 2088cc – 110AG atitinkamai. Evasion Prestige tiekiama tik su benzininiu 1988cc, 123AG varikliu.
Liepą pristatomi 1995ųjų modeliai, kuriais startuoja strategija, siekianti sukurti kliento ištikimybę, pridedant didelius papildymus prie skirtingų šeimos segmentų. Pateikiami trys nauji dyzeliniai varikliai: AX Diesel – 1527cc TUD5, kuris siūlo pagerintas charakteristikas, esant stabiliam kuro sunaudojimui; XM – du nauji didelės galios varikliai: 2ltr, 16 vožtuvų 135AG, ir naujas 130AG 2.5ltr turbo dyzelis.
Visi XM, Xantia ir ZX gauna naujas radiatorių groteles; briaunotas kapotas ir žymiai išraikingesni ševronai suteikia automobiliams solidumo, tuo pat metu aiškiai parodant Citroën kilmę.
1995 kovą Citroën pagamina 400 multipleksinių XM. Multipleksingas yra aukšto našumo sistema, kuri supaprastina ir optimizuoja elektrinius ryšius. Energija ir duomenys siunčiami tuo pačiu laidu (magistrale). Centrinis įrenginys kontroliuoja prietaisų darbą, o pranešimų ekranas pateikia vairuotojui išsamią informaciją.
1996 vasarį Citroën išleidžia „Harmony„, naują specialią šeimą, kurioje yra AX, ZX, Xantia, XM ir Evasion. XM Harmony gaminamas su benzininiu varikliu (1998cc, 135AG) arba dyzeliniu varikliu (2088cc, 110AG).
1997 liepą Citroën XM gauna naują V6 24 vožtuvų 194AG variklį, jau naudojamą Citroën Xantia. Variklis gali būti sujungtas su 5 bėgių rankine pavarų dėže arba nauja automatine 4HP20 pavarų dėže. „Protinga“ 4HP20 turi elektroninio valdymo sistemą ir yra savaime prisitaikanti prie važiavmo stiliaus.
1998 spalį Paryžiaus salone pateikiamas XM Multimedia, aprūpintas Magneti Marelli’s Route Planner navigacijos sistema, o jo borto personalinis kompiuteris leidžia gauti informaciją iš Interneto.
Viso pagaminta 333.775 XM.
XM bazėje, kaip ir CX atveju, įvairių kėbulininkų firmų buvo gaminamos specpaskirties auto.
Citroenet straipsnis apie XM
Wikipedijos straipsnis apie XM
Citroën XM galerija
Viskas gražu ir teisinga, bet visgi: antroje pastraipoje nereikėjo „priekinių sėdynių saugos diržų ribotuvo“; ten paprasčiausias pirotechninis įtempėjas 🙂 .
-> proffanas – tai kad taip tas dalykas įvardintas oficialioje << istorijoje 😉
Ir dar bugas: „1997 liepą Citroën XM gauna naują V6 16 vožtuvų 194AG variklį“. Papų buvo 24, ne 16…
-> proffanas – yep, tu teisus, oficialus tinklalapis kadaise sumalė š*, o aš išverčiau be koregavimo 🙁
Pirmą kartą „gyvą“ XM pamačiau Paryžiaus oro uosto stovėjimo aikštelėje devyniasdešimtais. O po to dar ir pavežė…tai visai susileidau. Nerealus…
Žiūrint dabar, iš 20-ties metų nugyvento atstumo, Bertonė ans ir yr Bertonė…
Ale gražus žalts yr…
-> Voldemaras – kas ča gražaus – nu linguojantis prosas ir tiek… 😉
Ale KAIP linguoja…
O kas link prosų, tai prašau: Lada 2101, Ford Granada, Audi 100 etc.
-> Voldemaras – tai kad ten ir prosai labai jau grubūs… 😉
Tata, ir kam reikėjo mano gėdingąjį keturvamzdiškajį periodą į tokią viešumą traukti 🙂
Nu, keturi vamzdžiai prose- tai, visgi, ne šeši. Nes šešių vamzdžių prosas būtų- hm… 😉 .
-> Juodulys – kad matytum ir PRISIMINTUM jaunystės glupstvas 😛
Ir mano Jorgette pagerbta… Net nežinau kur ta foto daryta 🙂
-> xminde – kiba aš žinau, bet vistiek pagarbinau 😀
XM – paskutinis su vieno stipino vairu?
-> scania – you are perfectly correct. Deja, taip… 🙁
Beje, kas link tech. duomenų – tai max greitis ir įsibėgėjimas iki 100 pas prancūzus ir vokiečius skaičiuojamas skirtingai, atrodo. Prancūzai su pilna komplektacija ir dar kažkokiu svoriu, o vokiečiai, na, kažkaip gudriau 😀 Tiksliai negaliu pasakyti, bet būna, kad aplenkiu tuos su geresniais duomenim 😀
-> scania – fokiška kokipė, tsakant… 😉
Ir ne šiaip XM, o tik XM iki ’93m… Pirmokų pabaigoje (nuo ’92) paleido dvišpykius, o vėliau įkišo dar ir pagalves.
Sakykite ką norite, aš kaip, ko gero vienas ilgiausiai su tuo pačiu XMu atvažinęs Lietuvoje :), nieko prieš paskutinį ne visai jau tikrą neturiu… Kad ir koks Y4 interieras man atrodė nestiliovas, kai dar važinėjau su Y3, bet persėdus į Brigitką ji man nebuvo tokia keista, kaip kad pirmą kartą įsėdus į paskutinį tikrą :).
Va dar šitą fotkę reiktų prie visų prikabinti – http://www.citrina.lt/meetai/Paris_2007/DSCN5646.JPG
Kad ir ne prie savosios, bet vistiek savotišką vieną iš gyvenimo tikslų pavyko įgyvendinti :).
-> xminde – na, pagarbinsim ir tave 😉 Tiesa, kada Žoržetkos ir Artės 2,5TD gimimo metai?
Jorgette 1991’ų, o Artės tai jaunesnis, berods 1995’ųjų.
Nors aš nemanau, kad XM yra liuksusinis limuzinas. Mano durna galva, tai tik vidutinės klasės didelė mašina su liuksusiniu salonu. Kai, tarkim BMW 7, yra liuksusinė ir salonu, ir mechanika. Ir BMW 7 yra jam per stiprus konkurentas – ne tos klasės… Kurį, beje, XM tai čia, tai ten aplenkia 😉
-> scania – XM buvo pristatomas kaip „prašmatnus sedanas“. Žodis „limouisine“ čia reiškia kėbulo tipą, o ne autoomobilio klasę.
Tiesą pasakius, Xantia viduje erdvesnė nei BMW5, su bėmėvistu matavome 😀
O BX viduje platesnis už 19 meserdesą 😀 Matavau pats 😀
Prašmatnus sedanas – yra tiksliau. Žurnalistai vėl viską supainiojo 😀
-> scania – o ar kada nors žurnaliūgos nėra pripainioję?
aciu uz dedikacija;-)
jau 2metai tesiu turbut ilgiausiai vazuojancio Lietuvoj ‘XM istorija.man patinka ja vairuoti .geras auto tik kad jaunesne butu…
ir va galvoje mintys ateina :neamzinas XM … o kas po jo????
-> liuka – nu kas, kas… Peugeot dviračiu ar mopedu važinėsi 😉
Paguodei… 🙁 Kai tuo metu tautai reikia XM, BX ir CX 😀 😆
-> scania – 😀
tautai siu garbu nereikia…. jie nori „vokietijos“;-)
cia galvoje? „hirdaulika vs paprasta“ ir kuri nugales?????
kad siai marke bus prioriteine tai net abejoniu nekyla.
juk kita marke , be problemu, tikrai nenuveztu i Portugalija 😉
-> liuka – mjooo… tau bile kuo toliau nuo šalelės Lietuvos 😉
jau toks esu 😉
tuoj bus 12 metu kaip PSA mane veza 😉
-> liuka – laikas bėga, ania?
sa svystom praleke…. paziuri i foto archyva -„kudesni “ buvom… isskirtinem masinom vazinejom… visuotinis „vardan to..“ postumis buvo…fetisizavom savo Prancuzijos inzinieriu ir italu dizaineriu kurinius….o dabar- siandien prietelus issake savo pastebejimus-pas mus gatvej ,kur gyvenu, kas antras auto „citroen“ ….
-> liuka – va-va, baigėsi mūsų išskirtinumas 🙁
Kas antras? Hmmm, trys kiemai – keturi citrusai… 😀 Nors aš kaimynus atkalbinėjau 😀
-> scania – škias, per mažai aiškinai, koks blogis ant ratukų tie citrejonai… 😉