2011: Šiandien prieš 64 metus
Trumpa frazė iš Wikipedijos:
1947 – David Byron, English singer (Uriah Heep) (d. 1985)
Tikrai negaliu pasakyti, kad Uriah Heep klausausi kasdien, tačiau kai kada užšoku ant kokio jų gabalo ir tada pagaunu kablį Klasikinis rokas, pereinantis į simfo-roką, kaip mes jį vadinome prieš… eee… 30 metų
Uriah Heep – Sunrise
2009: Šiandien prieš 123 metus
Trumpa frazė iš Wikipedijos:
1886 – Karl Benz patents the first successful gasoline-driven automobile.
Taigi, automobiliui jau 123 metai, nes būtent šią dieną 1886aisiais Karlas Bencas pateikė paraišką užpatentuoti savo „važiuoklei, varomai benzino varikliu“. Ir tų pačių metų lapkritį gautas patentas DRP 37435 Benco Patentuotam Motorizuotam Vežimui laikomas automobilio gimimo liudijimu. Tokiu būdu Bencas tapo ne tik automobilio išradėju, bet ir ištisos pramonės šakos – automobilių gamybos – įkūrėju.
Žvelgiant į Benco kūrinį, aišku, kad jis nenuėjo tuo keliu, kuriuo eidavo iki tol dauguma išradėjų, kurie įvairiais būdais bandė pritvirtinti įvairius variklius prie įvairių karietų ar vežimų. Jis suvokė, kad vidaus degimo varikliu varoma važiuoklė turi būti sukurta naudojantis visiškai kitais inžinerijos principais, nei arklių traukiamos: mažas horizontalus vieno cilindro keturtaktis benzinu varomas variklis, elektrinis uždegimas, karbiuratorius, radijatorius vandeniui aušinti, vairavimo mechanizmas ir vamzdinis rėmas su trim ratais – toks visiškai orginalus užgimė automobilis. O ir šiandien, pažvelgę į bet kurį automobilį, pamatysime beveik visas tas pačias detales.
Keista suvokti, kaip žmogus galėjo sukurti tokį kūrinį, kuris ne ką tepasikeitė per tokį ilgą laiką.
XIX šimtmečio žmonės visai neturėjo fantazijos: nemontavo pašildomų sėdynių, elektra valdomų šoninių veidrodėlių, distancinio parkavimo sistemų etc. , nors galėjo… gal todėl, kad antraeilininkių blondinių dar nebuvo?
-> Voldemaras – baisu, kaip tie žmonės tais laikais išgyveno…
Aha, tai tik XX a. visą tą sukaišiojo prikabinėdami ant tos pačios idėjos :
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRFORzRx997HGZ5Z0SmLPm2MXPs1qTVabTxmzf1POT0Y6jIUu7-
-> Taškas – faini triratukai
Gaila, kad ten nėra tokio gal 1961 triračio- valties formos iš priekio. Buvo kažkas net užpatentavęs tokį saugų automobilį, jei kaktomūša susiduria du tokie su valties smaigaliais- nuslįsta viens šalia kito šonais ir varo toliau
-> Taškas – panaršyk, gal rasi: http://www.3wheelers.com/enter.html
Va, tas panašus į valtį:
http://www.3wheelers.com/davis7s.jpg
-> Taškas – mjooo… gerą žolę rūkė kūrėjai
Buvo ir medinis triratukas 2CV bazėje, su smaigaliu gale
. Fotkę turiu, bet paskubom inete jos nerandu…
Šiandien darbe kalbėjomės apie mašinas, pasirodo – į temą

Net ir kuriant iki tol nematytą aparatą 
Nutarėm, kad anksčiau mašinas gamino iš varžtų, o dabar iš laidelių
Karlui Bencui jokių kompų nereikėjo
-> scania – Bencas buvo inžinierius. Skirtingai nuo dabartinių pelės stumdytojų ir montuotojų iš gatavų mazgų
Kartais pagalvoju – o juk pirmiesiems reikėjo kurti, o ne tobulinti. Tam reikia daugiau košės galvoje
Buvo tik variklis ir noras judėti. Ir variklis – tik varikliukėlis…
Tai dabar mes matom, kad nėra ellangų ir ABS, o tada – nieko nebuvo!
-> scania – va būtent – pradėti iš esmės nuo nulio reikia smegenų
Na, ne nuo nulio… Daugmaž nuo nulio gal pradėjo Fultonas, Vatas ar Čerepanovas, bet ne Bencas. Jis tik tą, kas jau egzistavo, surinko į krūvą, kad patenkinti utilitarines užgaidas. Ir tasai jo motovežimėlis iš esmės niekuo ne pranašesnis už pirmuosius griozdiškus garlaivius, garvežius ar dviračius; o anie irgi buvo statomi ne nuo nulio.
.
Ratas tai jau senai egzistavo
-> proffanas – pala, pala – iki Benco niekas nekergė karietaitės su vidaus degimo varikliu. Kiuno garvežimis gal ir buvo idėja, bet greičiau negatyvi idėja