Sakote, taip nebūna? Būna, būna, nes Citroën visada stengėsi diegti kuo daugiau naujovių ir užimti kiek galima daugiau rinkos segmentų. Vienas iš tokių bandymų 70ųjų pradžioje buvo sraigtasparnis RE2 su Vankelio varikliu, gaminamu Citroën ir NSU bendros firmos Comotor. Sraigtasparnio prototipas atliko sėkmingus bandymus – galima netgi pasižiūrėti video, o ir išvaizda buvo ganėtinai nebloga. Tačiau 1973iųjų naftos krizė nužudė visus techninius sprendimus, kurie naudojo perdaug kuro. O toks, deja, buvo Vankelio variklis… Tad sraigtasparnis sulaukė to paties likimo kaip ir Citroën automobilių modeliai M35 bei GS Birotor su Vankelio varikliais ar SM su 3 litrų V6 varikliu 🙁
Na, o kuriozo dėlei reikėtų paminėti Traction Avant 11CV variklio panaudojimą lengvame 1936ųjų gamybos lėktuvėlyje SFCA Peyret Taupin Type VI (F-AZBG). Bandymas buvo ganėtinai sėkmingas, lėktuvėlis po renovacijos (kiek supratau) skraido iki šiol.
Iškarpos iš žurnalo Citropolis (gaila, kad prancūziškai), paimtos iš čia
Ačiū kolegai Voldemarui, priminusiam man apie šitą Citroën istorijos puslapį
Taip, visada smagu rasti ką nors netikėtą. o Traction 11CV variklis aviacijoje….
Dar po kiek laiko gal atsiras koks nors submarinas… kas žino…
-> Voldemaras – automobilių varikliai nėra pritaikyti aviacijai, tad toks jų sėkmingas panaudojimas visad įdomus. O kaslink povandlaivio – jooo, įdomu būtų
Jokių problemų. Tik sulauksim električkų – ir galėsim kept padvodkes 😀
-> scania – o kodėl električkų?
Kad nedūmytų salone 😉
-> scania – 😀 😀 😀
Ajooo, tas būtina 😉