Kad neatrodytų, jog įrašas apie plikledžio „nuotykius“ skirtas ekshibicionizmui ar užuojautos paieškai, mažumėlį daugiau komentarų:
1) Dėl saugos diržų. Prieš keletą metų grįžinėjome iš grybavimo Dzūkijoje. Mano brangiausioji įsėdo pas pusbrolį į Citroen ZX važiuojant palialiakinti apie gyvenimą. Išvažiuodamas žvyrkeliuku tarp aukštų tvorų Puvočių kaime jis įsirėžė į asfaltuota pagrindine kaimo gatve važiavusią tipo hondą. Labai įdomiai – tuo pačiu ZXo sparnu įkalė ir į priekinį, ir į užpakalinį hondos sparną, o visos durelės liko sveikos. Nuo smūgių brangiausioji, kuri patogiai neprisisegusi sėdėjo galinėje ZXo sėdynėje, kojos šonu trenkėsi į centrinį statramstį. Po kiek laiko prasidėjo stiprus kojos skausmas, užtrukęs pusmetį. Gydytojų diagnozė – vidinė kraujosruva. Prisisegus diržu, šito tikrai nebūtų įvykę.
Be abejo, būna atvejų, kai diržai gali pabloginti situaciją. Giminaičių pažįstama mergina, sėdėjusi priekinėje sėdynėje, automobiliui atsitrenkus į medį, buvo išsviesta lauk, o jos vietą užėmė į kabiną įvažiavęs variklis. Vietoje sutrupintų kojų ji atsipirko praskelta galva ir sumušta nosimi. Būna ir taip.
Aišku, galima paminėti kaip faktą ir tai, kad nuo saugos pagalvių žūsta ~5% žmonių (prieš kelis metus teko skaityti tokią statistiką), tačiau IMHO pozityvus saugos pagalvių efektas persveria negatyvųjį.
2) Svetimi žmonės automobilyje. Šiuo konkrečiu atveju svetimų žmonių nebuvo, tačiau kiek vėliau, bendraujant su tyrėju, suvokiau, į kokį š* galima įlipti panašiu atveju, kai sužeidžiamas svetimas žmogus. Su tyrėju sėdėjome policijos automobilyje ir kas keliolika minučių skambinėjau žmonai, aiškindamasis, ką rodo rodo dukros rentgeno nuotraukos. Jei būtų lūžis – be diskusijų keliama baudžiamoji byla su visomis pasekmėmis. Analogiškas atvejis buvo, kai vyras su žmona irgi įvažiavo griovin ir žmonai buvo sulaužyta ranka. Iškelta baudžiamoji byla, aišku, jie susitaikė teismo salėje, tačiau… Tokie įstatymai, deja. Laimei, dukrai buvo diagnozuotas tik sumušimas-išnirimas, tad mane paleido su Kibiruxo likučiais į visas keturias puses. Priešingu atveju – automobilis vežamas į saugomą aikštelę kaip daiktinis įrodymas su atitinkamais įkainiais. Tad pamąstykit, kas gali nutikti, jei bus rimčiau sužalotas svetimas žmogus, kurį iš gerumo paėmėte pavežti…
3) Saugus automobilis. Tiesą pasakius, aš buvau gana ironiškai nusiteikęs Citroen Xantia saugumo atžvilgiu, nes Xantia I crash-testuose pasirodė nelabai kaip. Tačiau Citroen įvertino padėtį ir Xantia II buvo sustiprinta. Kas pasijuto šiuo konkrečiu atveju. Kalbant apie automobilius bendrai – mano simpatijos didesniam automobiliui-universalui tik sustiprėjo.
Grįžtant prie plikledžio temos
Gru 27th, 2011 by grumlinas
O beje, šeima pyksta ant paties? T.y. ar kaltina, kad padarei klaidų vairuodamas ar pan.?
Šeima nekaltina. Už ką aš jai YPAČ DĖKINGAS. Nes beviltiškumo ir kaltės jausmas tebėra ir dar bus ilgai.
Rimtas klausimas. Buvo atvejis, kai brangiausioji priekaištavo, o man atrodė, kad jai jei ne gyvybę, tai sveikatą tai tikrai išsaugojau…
Ką į tai? http://gazas.auto.plius.lt/naujiena/gazas/gatve/amerikos-zvaigzde-atliko-neitiketina-triuka-su-chevrolet-sonic-automobiliu-221-186218/?utm_source=reklamaStr&utm_medium=15min&utm_campaign=15min_int
Na, man užteks mano paties įspūdžių… 😉
Dėkui už idėją. Jei su diržais kaip ir viskas aišku buvo [ir su vaizdiniu kontrįrodymu], tai apie pakeleivius žiemą nepagalvojau. Dabar visai neimsiu ligi pavasario…
Na va, protingas žmogsu mokosi net tai kad iš klaidų, o net iš prielaidų apie galimas klaidas 😉
Dėl pakeleivių – labai rimta tema. Anksčiau aš irgi nesusimąstydavau, kol neišgirdau poros istorijų, kaip gero norėję vairuotojai po to turėjo labai rimtų teisinių ir finansinių problemų. Dabar niekuomet, esant mažiausiai abejonei dėl kelio kokybės, neimu pakeleivių, o ir šiaip rimtai pagalvoju, ar verta. Banalu, bet norėdamas gero, gali daug problemų prisidaryti. Dėl saugos diržų savo laiku nemažai diskutavau su pažįstamais kelių policijos pareigūnais. Sutiko, kad būna labai retų atvejų, kuomet geriau jų būti neprisisegus, tačiau tai išimtys. Aš pats, kaip skridęs pro užpakalinį stiklą, galiu patvirtinti, kad ir gale segtis diržus būtina.
Va-va, teisybę sakai apie tuos diržus 😉
jaja, teisybė apie diržus. Jeine jie, tai nesėdėčiau aš čia. Esu gavęs iš pilnai pakrautos fūros į subinę – tai jei ne dirzai, iki kraujo įsirėžę į pilvą (dar randai likę), būčiau ir aš išlėkęs per užpakalinį langą. nes lauk skrido nuo smūgio viskas kas buvo nepritvirtinta. Diržus segtis būtina.
Krikštytas, vansi 😉 Man ant kairės rankos prie peties delno dydžio violetinė mėlynė
Nuo susimušimo nosimis automobiliai paprastai neblogai apsaugoti (būtent tam, kad variklis neįvažiuotų į saloną), bet esant dideliems greičiams niekas tokio smūgio neamortizuos. Žinoma, priklauso nuo automobilio markės. Ir kartais lūžusios kojos geriau už praskeltas galvas ar lūžusį sprandą.
O man (po mano smagių įvykių su vairavimu) 2 pamokos : jei abejoji, kad gali vairuoti saugiai – nevairuok, bei ta, kad reikia įvertinti ledą.
Kai vertėmės – greičio didelio nebebuvo, tiesiog kabinau kelkraštį… gal tai irgi prisidėjo prie palyginti tfu-tfu-tfu netragiškų pasekmių
Esu vertęsis su dviem universalais (Nissan Bluebird ir Citroen XM), ir jų konstrukcijos tvirtumui neturiu jokių pastabų. Nissano atveju, įsirėžus į medį, stogas sulindo netgi į vairuotojo sėdynės priegalvį, bet galvos tuo metu ten nebebuvo… Tas pats, o gal ir dar blogiau būtų nutikę važiuojant pvz. sedanu. Prisižiūrėjau; su automobiliais gi dirbu… 🙂 Kas dėl saugos diržų, esu ne tas žodis už. Nejudu iš vietos, pakol visi neprisisegę. Ir nors teoriškai, diržai garantuotai veikia tik ligi 90km (esant frontaliniam smūgiui didesniu greičiu sužalojimai nuo diržo gali būti didesni nei išlėkus per stiklą), virtimo atveju jie yra nepamainomi. Iš asmeninės praktikos tegaliu pridurti, kad jei gale susispaudę sėdi trys masyvūs diedai, ir visi prisisegę- verčiantis, jie viens kitam sulaužo šonkaulius… Bet važiuoti prisisegus visvien yra geriau, nei neprisisegus.
Paskutinis pavyzdys ypač įkvepiantis 😉
Su tais aplaužytais diedais tu mus tiesiog įkvėpei diržus segtis 😉
moralė paprasta, sėdėk prieky 😉
Saugiausia vieta yra už vairuotojo. Mūsų atveju taip ir buvo – viso labo tik sutrenkta ranka
Automobilyje neegzistuoja ‘saugiausia vieta’; su daugybe išlygų toks apibrėžimas tiktų tik atvejui ‘universalo gale, per vidurį ir su diržais’. Bet išvažiuodamas trason, niekada nežinai, ar apsiversi, ar užgesi pervažoje, ar tave nuskins į šoną įlėkusi fūra, ar koks debilas su CRXu tau užkris ant stogo (turėjau ir tokį atvejį)… Todėl palaikau nuomonę, kad ‘berežonnava i bog berežot’. Sekis diržus, nedurnavok ant kelio, durnius praleisk (kuo toliau), ir gal davažiuosi ligi reikiamo taško be nuotykių. GAL.
Optimistas tipo… 😉
Ne optimistas, bet kai visokių avarijų turėjęs daugiau, nei pas Brisių buvo blusų, turiu ir savitą požiūrį į tokius reikaliukus… Fatalizmu tai turbūt vadintųsi, o ne optimizmu. Žinau, kad jei padariau viską, kas iš vairuotojo priklauso- avarijos atveju išgyvensiu ir aš, ir keleiviai. Pas mus gi nėra autobanų; greičiai ne užribiniai. Bet aplamai- jo. Nesyk pastebėjau, jog daugumos šoperėlių nepavyksta įtikinti iš anksto imtis prevencinių priemonių. Dauguma gi nesimoko iš svetimų klaidų; reikia asmeninės praktikos… 🙂 Tas liečia ir seną mano zyzimą bent jau žiemos pradžioje naudoti dygliuotas padangas.
Volvo V70!
Vienas iš variantų. Kai vėl pajusiu norą vairuoti 😉
O del noro, tai sako reik kuo anksciau iskart vel sest prie vairo, nes kuo ilgiau tempi, tuo labiau ta baime isauga.
Tą žinau ir aš, bet prievarta mielas nebūsi 😉 Juolab, kad šiandien, važiuojant mikriuku, jis vos nesusikabino šonu su autobusu. Kaip sykis ties mano sėdima vieta prie lango… Jau buvau pasiruošęs saugotis nuo stiklų…
Vienžo, biškį laiko reikia, bet sėstis teks – be automobilio neBEmoku organizuotis gyvenimo
As kita diena po kaktomusos (as uz vairo, formalus kaltininkas, 2 keleiviai ligoninej) jau vel sedejau prie vairo, darbas toks buvo. Ir butent ta sekancia diena ivaziavau i sikna kitai masinai, tiesa, nestipriai. Tai pagal ideja isvis turejau mesti ta reikala visiem laikam, o bet tai taciau 😀
Jaunas tu dar, energingas 😉
Džoukas, be abejo 🙂
Rimčiau – pakolkas neturiu ką nuosavo vairuoti, o svetimą tokioje biškį nestabilioje būsenoje nenoriu – užteks „va taip va mes praleidome Kalėdas!“, kad nesigautų „o va taip va praleidome Naujametį!“ 😉
Gintarai, piktžodžiauji :)))
Rimtai ne. Yra baisus suvokimas to, KAS galėjo nutikti, ir reikia atsigauti.
Nee, aš apie tavo žodžius „Vienas iš variantų“ kalbant apie kažkokį ten volvo 🙂
V70- vienas iš modelių, kurių primygtinai nerekomenduoju. Ar aiškinti smulkiau, ar man bus leista pataupyti batareikas?…
Kad jau iššokai it velniukas iš dėžutės – AIŠKINK!
Siandien vargu ar prieisiu prie kompo, todėl pabandyk pasiaiškyti paC, a? Google vam na pomošč. Dviem aspektais: ir saugumą tojo vovlo, gavus smūgį į šoną (tipo, verčintis), ir jo kuro sąnaudas, lyginant su jo klasės bolidais… Ir neliks jokio pagrindo neparduoti turimą V70 😉
Pritariu Proffanui – esu susidūręs su vovlo remontu, šefas turi – nu, žinokit, gal jis ir gražus, bet toks švedas… 😀
Švedas ne švedas, bet kaip ir fokietis- į marketingą sukištas babkes atidirbinėja. Stengiasi bent jau. Nors realiai, tai kažkas tarp Džyli ir GE, o ne mašina…
o kuo blogai koks V70 II TDI su audi 2.5 varikliu? yra bedu su sonine pagalve http://www.youtube.com/watch?v=i6R3JOrwwNE, bet tai kur kas saugiau nei kokia Xantia.
Aišku, galvojau turi kokių konkrečių asmeninių pastabų, kaipo remontininkas
Jei pastaba buvo man, manant, kad aš vien remonintininkas- tai ne; didesnių pastabų neturiu. Remonto atžvilgiu V70 ne blogiau už Xantiją sukalta tačkė (nu, įskaitant ir priėjimą prie pečiuko 😀 ) . Minimam vovlui pastabos yra tik dėl nesaugumo (nelaiko šonininio smūgio, ir pofik man visi tie išgarsintieji teoriniai smūgių bandymai. Aš praktikas; mačiau), ir dėl prasilenkiančių su sveiku protu kuro sąnaudų. Vovlo naudoja pagrinde bulksvagenų variklius; nesunku palyginti, kiek bent jau teoriškai ryja vovlo, ir jo vw analogas su tokiu pat varikliu. Ir lyginti siūlyčiau ne naujų mašinų sąnaudas pagal katalogą (nes naują vargu ar kas pirks, o ir kataloguose reklamos dėlei nevengiama pievų užpjauti), o tokių biškį panešiotų. Šitos infos tektų ieškoti aftoliubitelių forumuose; gamintojo puslapiuose tai neskelbiama 😉
Aišku-kū 🙂
nu nezinau kuo ten tos sanaudos kazkokios kitokios. tik mieste V70 II 2.5 TDI srebia 8.7 litro. kiek valgo su tokiu paciu varikliu 2000 metu A6?
Anu baigiam čia vovlo reklamas, yra reikalų ir be kinietiškų mašinų! 😀
Slogios nuotaikos įveikimui reikia „smegenų atakos“ – kaip STAIGIAI pasidaryti pinigėlių, bent kokį tuziną kitą tūkstantėlių…
Ne tas darbo profilis… 🙁
Gal kas iš kolegų pasiūlys ką geresnio, o man tik toks būdas siūlytinas:
http://oschastlivchik.ru/
mjooo… 😉
Nuslopus galimos didelės nelaimės jausmui, pagalvojau, kad išėjus anapilin, tarkim su brangiausiąja, kiek būtų likę papildomų problemų vaikams… Reikalingas testamentas! Aš nejuokauju.
Pas mus vienturtė 😉
Tada surašyk legendą, kur kokie dokumentai, draudimai, sąskaitos, etc.
Ajooo… PIN kodai, passwordai etc.itd.
ir paviešink čia,a vdrūg vienturtė tuo metu nuo namų raktą bus pametusi – mes galėsime nupasakoti :).
Aha, kaip vaikystėje sakydavoime: „Užsimanė kiaulė bananų“. Nors iš tikrųjų tų bananų skonio net nežinojome – pirmąkart juos valgiau turbūt jau paauglys. Sovietmečio tikrovė myžčiojantiems „prie ruso buvo geriau“
Tai aišku, kad prie ruso buvo geriau. Ne kiekviena mašina išvyniodavo 100km/h; ir tų mašinų plente palei Kruonį tekdavo laukti ištisas valandas, kad pabandyti dviračiu aplenkti… 🙂 Ne taip, kaip dabar, kai važiuoja šniūrais, ir kas antra verčiasi. Taip gi nepalenktyniausi… 😉
😀 😀 😀
Nu ne kas antra. Ir ne kasdien 😉
Vieta ten tikrai bjauri. Panašią Lietuvoje žinau tik tarp Kelmės ir Kuršėnų. Pasakojo vyrai, kad kažkas panašaus yra ir palei Marcinkonis, bet pats nebandžiau, duomenų nerinkau… Buvo diela; xmindė užkabino, ir audžiau mintį sudaryti „durnų“ vietų Lietuvoje žemėlapį. Ir dar sudaryti patarimų ekstremaliam vairavimui su kasdienine tačke lapą. O paskui nuėmiau gazą. Nu jei jį keli ir perskaitys, išlėkę trason visvien neprisimins 🙂 . Nemačiau prasmės. O va šiuo atveju gal būtų ir pravertę…
Vienžo, teks daryc maps’ą 😉
Yra teke but masinoj kuri 4 kartus vertes, ne koks jausmas, bet dirzas ir issovusi pagalve pries nosi, tik fanara po akim paliko. Gale miegojas keleivis buvo be dirzo, bet irgi sekmingai atlaike, tik sake visus sonus apsidauze besiverciant. Svarbiausia, kad po tokiu avariju padaret isvadas :).
Išvadų, kaip matai, daug ir įvairių 😉
Dėl „durnų vietų žemėlapio“ – sudarinėja gi inkilų sąrašus navigatoriams, būtų galima panašiai ir pavojingų vietų koordinates prikabinti.
yra tas juodu demiu zemlapis, bet manau menkai jis pades http://www.lra.lt/lt.php/eismo_saugumas/juodosios_demes/82
ir viskas jau senai suzymeta daugiau ar maziau:
http://poiplaza.com/index.php?p=sdb&d=2577&lstpg=ds&lsts=_LSTS_
http://poiplaza.com/index.php?p=sdb&d=3531&lstpg=ds&lsts=_LSTS_
dabar sarasiukai kaip ir mazesni su mano turimais POI
Grumlinai, traumos ekspoziciją reikia pradėti lėtai ir be jokios įtampos, kad ir pasėdėti neužkurtame automobilyje. ir tam reikia biškutėlio laiko. galima ir greitai, lyg niekur nieko, bet nemanau, kad tavo atvejis ne toks
Ačiū už patarimą, gal tikrai reiks pritaikyti 🙂
Kai rimtai pasiilgsi automobilio, visos post traumos išgaruos pačios 🙂 Žinau iš savo patirties 🙂
Tai ir aš tą jaučiu. Tiesiog šiandein dar per anksti, o poryt gal bus pats tas 😉