Feed on
Posts
Comments

…nors tarnybinei škodai tai nepadėjo – teko pabuksyruoti porą šimtų metrų, kol zyzelius po pasikratymų teikėsi pradėti birbti 🙁
Pakeliui mačiau liūdnus tautiečius su pridegimo laidais rankose, palinkusius prie savo autovežimIŲ.
-26C vistik yrA -26C, žynoce 😉

59 Responses to “Šiandien – pridegimo laidų diena,…”

  1. Italiana Vera parašė:

    Ha, Skoda važiuoja kaip pasamdyta! Nauja, of course. Žadėjau išsilupti šildomas sėdynės ir neštis.

    • grumlinas parašė:

      nu matai, škoda-gadac-že-to-auto jau prasuko 300kkm ir pašildymo žvakės dar nebuvo pakeistos, tai panašu, kad 2 cilindrai buvo lediniai 😉

  2. Voldemaras parašė:

    Bardzo szkoda že taka kepska Škoda… 🙁

  3. Sveikas parašė:

    Kai 25 žemiau nulio – arktinio dyzelinio kuro reikia. Žvakutes prieš žiemą visada pasitikrinti ir pasikeisti. Ir kuro filtriukus. Tik tiek. Bet kuriam dyzeliui. Tadu brūkšt – ir važiuojui. Skoda ar ne…

  4. MariukasM parašė:

    Jo, šiandien su neapsakomu liūdesiu ( mintyse su lietuviška piktdžiuga 😛 ) žiūrėjau į pakelėse sustojusius ar jau stojančius dyzeliukus. Vienas, toks visai apynaujis pasatas, dar bandė palaikyti mano važiavimo tempą, besimakaluodamas prieš Alfos nosį, bet už kokių 10 km pasmirdo, paleido debesį dūmų, pradėjo mirksėti avarinėmis, kol galiausiai prisiparkavo šalikelėje. O aš pagalvojau: tai kokia saliarka jis vis dėlto šeria savo autą?

  5. viz3 parašė:

    Gerokai švaresnis oras mieste, turiu pastebėt!

  6. proffanas parašė:

    Kad benzynkos tokiu oru jau nelabai nori kurtis- ganėtinai normalu dėl objektyvių priežasčių; benzino garavimas tokioje temperatūroje gerokai sumažėjęs. Bet kad neužkurti dyzelio, tai čia grynai kieravotojų apsileidimas. Žiemą pas mus pardavinėjamas dyzelinas filtrus parafinais užkišinėti ima tik prie -36C, kokios temperatūros Lietuvoje bemaž nebūna, o panaudojus papildomus kuro priedus, galima užsikurti ir prie -40C.
    Bet jei jau nesikuria prie vos -25C, vadinasi, mašina yra išvis neprižiūrėta.

    • Juodulys parašė:

      A tai kodėl nesikuria vien tik dyzeliai? Nu gerai, 99% nesikuriančių yra dyzeliai 🙂 . Man su benzinine auto net minčių nekyla, kad gali mašina neužsikurti. Ateinu, kuriu, langus prasivalau, išgeriu atsineštą kavos puoduką rankas pasišildydamas ir važiuoju ( aprašymas galioja visiems turėtiems benzininiams auto – XM’ai, darbinė Astra, kadetukas ir dabartinis Volvas). Viską galima nurašyti netvarkingiems šeimininkams?

      • proffanas parašė:

        Ir tik šeimininkams. Įskaitant ir visus buvusius 🙂 . Akumas, starteris, žvakės, kompresija, oro gaudymai, slėgio reguliatoriai, filtrai, tepalai- prieš šalčius visa tai turi būti tvarkinga ir bent daugmaž atitikti nominalus. Ir kuriasi tie dyzeliai kaip bitutės prie bet kokių šalčių.
        Tvarkingos benzynkos, beje, irgi panašiai.

        • Juodulys parašė:

          Tai ir išgerkim už tuos tvarkinguosius, kurie kuriasi kiekvieną rytą 🙂

        • viz3 parašė:

          Labiausiai tvarkinga dyzely turi būt kompresija.
          „…менее 18 атмосфер – не заводится даже на горячую;
          22-23 – горячий, теплый двигатель заводится без проблем; после длительной стоянки заводится только в теплом боксе;
          25 – горячий, теплый двигатель заводится без проблем; после длительной стоянки заводится до температуры -10С;
          28 – -//- ; после длительной стоянки до температуры -15С;
          32 – -//- ; после длительной стоянки до -25С;
          36 – -//- ; -//- до -30С;
          40 – -//- ; -//- до -35С.“ – http://www.autodealer.ru/autopedia/repair/dieselcompression

          • proffanas parašė:

            „Kažkas kažkur išskaitė ir paskui parašė“ čia, o ne rimtas straipsnis. Daugumai šiuolaikinių TDI/HDI/JTD/CDI ir pan. dyzelių su CommonRail sistemomis ir gamykliškai, naujiems varikliams tepriklauso 20-25atm (pvz., prancūziškam 1.6HDI dyzeliui gamyklinė dokumentacija kaip darbinį diapazoną nurodo 20±5atm), bet puikiausiai kuriasi jie ir padėvėti, ir esant -35C, net ir su rusiška saliarka. Ir atvirkščiai; senobinėse D/TD sistemose ir ypač japoniškose, su Denso kuro siurbliais, mažesnė nei 30atm kompresija jau garantuoja, kad prie -20C nebeužsikursi.
            Bet kompresijos reikšmė irgi, galima sakyti, yra sutartinis, o ne absoliutus dalykas.
            Pavyzdžiu galiu statyti vieną savųjų mašinų, senobinį citroeną su TD varikliu. Matuojant kompresiją prie +10C, jo cilindruose rodo 25-27. Matuojant prie -25C, kompresiją jau rodo vos 21-23atm (todėl kompresijos matavimai visada atliekami tik šaltam, ilgai lauke stovėjusiam varikliui). Nežiūrint į tai, kad gamyklinė dokumentacija kaip apatinę leidžiamą ribą nurodo esant 25atm, šiandien prie -24C, kaip ir visada, savąsias 22 atmosferas užkūriau s pol abartota. Greičiausiai dėl to, kad visa kita yra sustyguota bemaž idealiai. Ir neabejoju, kad iki -30C užsikursiu be problemų; prieš porą metų, kai buvo matuojama kompresija, tai pavyko.
            Taip kad viską nurašyti vien ant kompresijos pavyksta retai…

        • Andu parašė:

          Va paėmiau ir užsikūriau, nors prieš tai amšina 4 dienas stovėjo… 😉

    • grumlinas parašė:

      Ты на что, царская морда, намекаешь? 😉

      • proffanas parašė:

        Emmm… Aš? 😀 Na, tarkime, pastebiu, kad valdiškos mašinos irgi turi savų minusų… 🙂

        • grumlinas parašė:

          Ну хорошо, иди с Богом 😉
          Turi valdiški awto tų minusų, yapč kai važiuoja visi, kas teises turi. Tik kad dar ant savos nesu susikaupęs pakankamai, kad išsirinkčiau

          • proffanas parašė:

            Valdiškos didžiausias minusas, kad negali jos prižiūrėti taip, kaip tau norėtųsi… Ir ypač, jei ant jos joja kas netingi.

            O pačiam jau pats laikas rinktis afto. Dabar ypač palankus metas tikrinti, kaip kuriasi, ir ta proga nemenkai nuderėti pinigėlių 😉 . Nes antraip, pirkus mašiną vasarą, ir ypač jei tai bus dryzelius, prieš ateinančią žiemą gali tekti sukišti iki poros štukių…

  7. liuka parašė:

    Skodos neuzkurimas- zenklas;-) zenklas saviems ratams.;-0

    • grumlinas parašė:

      Man anapus Neries reikia 😉

      • Sveikas parašė:

        per garus nematysi, per ledus neprasimuši 🙂

        • grumlinas parašė:

          Vairuotojas vairuos, aš ššturmanausiu (po operacijos koja per šalčius nelabai ilgą vairavimą atlaiko 🙁 ), tai bendrom jėgom mes tą Wilno pajamsim 🙂

    • Sveikas parašė:

      Na, jau čia kaip kas jaučiasi 🙂

      • grumlinas parašė:

        Ryt reiks įspūdžiais pasidalinti iš kelionės į Steampunko, tfu, tiesiog tuščiai oran leidžiamo garo sostinę

  8. kitoks parašė:

    Kompresija, kompresija… Šiandien kieme sustrigo trys dyzeliai – Škoda, VW Passat, Nissan Xtrail’as ir mano Mazda. Kai išsiropščiau laukan, Škodos savininkas jau buvo atsikvietęs prietelių su apynauju VW (jetta?) ir ramiai džiaugėsi šylančios saviškės burbsėjimo. Aš išdidžiai iš Mazdos bagažinės išsitraukiau prieš dieną įkrautą šviežią (beveik naują) akumą, prisijungiau laidukus ir… pasuki apsisukimą – lempikės užgęsta, bort kompiuteris persikrauna ir tyla. Pasikankinau kelis kartus ir viskas tapo aišku – iki tol gelbėjęs variantas nesuveiks. Kas įdomiausia, su tuo pačiu mano pagalbiniu akumu po to dar užvedėm ir Nissan’ą (iš kokio trečio karto), ir po ilgų burzgimų – pasatą. O maniškė niekaip… Tad prietelius apsuko savo VW donorą, užkabinom laidukus gyvai ir… kaip čia kažkas rašė – s pol oborotą. Padariau išvadą, kad Mazdoj matyt kaži koks konstrukcinė yda yra, kad nenori sukti variklio nukritus akumo įtampai. O prie -25C srovės atidavimas net ir iš naujo akumo gali kristi iki 50%. Tada įtampa krenta taip žemai, kad matyt elektronikai susisuka smegenys ir ši atsisako užvedinėt variklį. Žodžiu, šįvakar atsarginį akumą parnešiau nakvot namo, šiltai – tikiuosi ryt ryte pratęst šalto oro eksperimentus sėkmingiau 🙂

    • grumlinas parašė:

      Nublemba, baisi istorija prieš naktį 😉

      • kitoks parašė:

        Čia labiau sunki patirtis – tiek tiesiogine (tasyti 20kg į trečią aukštą ir atgal), tiek perkeltine prasme 😉

    • proffanas parašė:

      Aha, yra. Tik ne konstrukcinė, o senatvinė.
      kitoks, nepatingėk tamsta nusibelsti iki meistrų, kad patikrintų ir perrinktų starterį. Jam akivaizdžiai kaput, jei nuo akumo lempikės gęsta, o nuo donoro griebia s pol abarota. Gal įvorės stringa, gal viduje kontaktai oksiduoti ir gaunasi didžiulis srovės kritimas, inetu neatspėsiu, bet problema būtent starteryje.

      • kitoks parašė:

        Šiandien nuo šilto „nešiojamo“ akumo irgi iš pirmo karto užsikūrė. Nėra tokia baisiai sena (5m.), bet tiesa sakant su „elektra“ sunkiai draugauja – tai vienur kažkas išlenda, tai kitur. Tai nenustebsiu, jei bus kaip pats rašai – problemos starteryje. Ačiū už patarimą – turėsiu omenyje, kad reik pasiaiškinti ir šią vietą.