…nors tarnybinei škodai tai nepadėjo – teko pabuksyruoti porą šimtų metrų, kol zyzelius po pasikratymų teikėsi pradėti birbti 🙁
Pakeliui mačiau liūdnus tautiečius su pridegimo laidais rankose, palinkusius prie savo autovežimIŲ.
-26C vistik yrA -26C, žynoce 😉
Šiandien – pridegimo laidų diena,…
Vas 2nd, 2012 by grumlinas
Ha, Skoda važiuoja kaip pasamdyta! Nauja, of course. Žadėjau išsilupti šildomas sėdynės ir neštis.
nu matai, škoda-gadac-že-to-auto jau prasuko 300kkm ir pašildymo žvakės dar nebuvo pakeistos, tai panašu, kad 2 cilindrai buvo lediniai 😉
Bardzo szkoda že taka kepska Škoda… 🙁
A co robic, ze tak juz jest… 😉
Kai 25 žemiau nulio – arktinio dyzelinio kuro reikia. Žvakutes prieš žiemą visada pasitikrinti ir pasikeisti. Ir kuro filtriukus. Tik tiek. Bet kuriam dyzeliui. Tadu brūkšt – ir važiuojui. Skoda ar ne…
Visą tą aš žinau, tik kad awto ne mano prižiūrimas, dabar jį draivinu vietoje a.a.Kibiruxo, tai va ir išlindo bėdos
bėdos ištinka tik mergaites. tokie reikalai…
Tamsta, dėl nežinojimo, prajuokinai 🙂 Tai nieko baisaus naujokui.
Paradoksas tame , kad BŪTENT Grumlinas yra įdėjęs ne vieną PROFESIONALŲ postą apie pasiruošimą žiemai etc.
Be to, kas nėra dažna- aprašė SAVO auto avariją, kurios metu neteko savo numylėtojo Citroeno.
skaičiau, reiškiau užuojautą, braukiau vyrišką ašarą ir sakiau, kad daba jis pasibalnojo geriausią automarkę – valdišką… tačiau ir dovanotam arkliui į dantis reikia pašiūrėti
px, užtempėme, tik namo jau nebevažiavau, nes nėra ko dročyti rytais tos škodos iki smerčiaus. Kadangi ryt in Wilno, tai kitą savaitę varysimk pas specus žvakių žiūrėti ir kompresijos tikrinti
Nevažiuok ryt do Wilno, bo tam wszyscy będą zmarznięci w lod! http://verslas.delfi.lt/energetics/silumos-trasos-avarija-vilniuje-vilniaus-energija-baigia-pagrindinius-remonto-darbus-atstato-silumos-tiekima.d?id=55012199
Nie mam wyboru, panie… 🙁
„Если тебя послали, а потом за это еще и заплатили, то это командировка.“ 😉
Lietuvoje man komandiruotpinigių nemoka – važinėjimas įeina į pareigas 😉
Jo, šiandien su neapsakomu liūdesiu ( mintyse su lietuviška piktdžiuga 😛 ) žiūrėjau į pakelėse sustojusius ar jau stojančius dyzeliukus. Vienas, toks visai apynaujis pasatas, dar bandė palaikyti mano važiavimo tempą, besimakaluodamas prieš Alfos nosį, bet už kokių 10 km pasmirdo, paleido debesį dūmų, pradėjo mirksėti avarinėmis, kol galiausiai prisiparkavo šalikelėje. O aš pagalvojau: tai kokia saliarka jis vis dėlto šeria savo autą?
Spėk iš trijų kartų, kokia valstybė arčiausiai Vilniuas? 😉 Arba pigus žalias zyzelinas iš dar vasarą prisipiltos bačkos 😀
Tai ir sakau, kad saliarka, o ne dyzelinas 🙂
ajooo, nujooo 😉
Gerokai švaresnis oras mieste, turiu pastebėt!
+1 😀
Kad benzynkos tokiu oru jau nelabai nori kurtis- ganėtinai normalu dėl objektyvių priežasčių; benzino garavimas tokioje temperatūroje gerokai sumažėjęs. Bet kad neužkurti dyzelio, tai čia grynai kieravotojų apsileidimas. Žiemą pas mus pardavinėjamas dyzelinas filtrus parafinais užkišinėti ima tik prie -36C, kokios temperatūros Lietuvoje bemaž nebūna, o panaudojus papildomus kuro priedus, galima užsikurti ir prie -40C.
Bet jei jau nesikuria prie vos -25C, vadinasi, mašina yra išvis neprižiūrėta.
A tai kodėl nesikuria vien tik dyzeliai? Nu gerai, 99% nesikuriančių yra dyzeliai 🙂 . Man su benzinine auto net minčių nekyla, kad gali mašina neužsikurti. Ateinu, kuriu, langus prasivalau, išgeriu atsineštą kavos puoduką rankas pasišildydamas ir važiuoju ( aprašymas galioja visiems turėtiems benzininiams auto – XM’ai, darbinė Astra, kadetukas ir dabartinis Volvas). Viską galima nurašyti netvarkingiems šeimininkams?
Ir tik šeimininkams. Įskaitant ir visus buvusius 🙂 . Akumas, starteris, žvakės, kompresija, oro gaudymai, slėgio reguliatoriai, filtrai, tepalai- prieš šalčius visa tai turi būti tvarkinga ir bent daugmaž atitikti nominalus. Ir kuriasi tie dyzeliai kaip bitutės prie bet kokių šalčių.
Tvarkingos benzynkos, beje, irgi panašiai.
Tai ir išgerkim už tuos tvarkinguosius, kurie kuriasi kiekvieną rytą 🙂
Ankstoka rimtam išgėrimui…
Tai išgerkim karštos arbatos ar kavos, kas ką mėgsta 🙂
Labiausiai tvarkinga dyzely turi būt kompresija.
„…менее 18 атмосфер – не заводится даже на горячую;
22-23 – горячий, теплый двигатель заводится без проблем; после длительной стоянки заводится только в теплом боксе;
25 – горячий, теплый двигатель заводится без проблем; после длительной стоянки заводится до температуры -10С;
28 – -//- ; после длительной стоянки до температуры -15С;
32 – -//- ; после длительной стоянки до -25С;
36 – -//- ; -//- до -30С;
40 – -//- ; -//- до -35С.“ – http://www.autodealer.ru/autopedia/repair/dieselcompression
„Kažkas kažkur išskaitė ir paskui parašė“ čia, o ne rimtas straipsnis. Daugumai šiuolaikinių TDI/HDI/JTD/CDI ir pan. dyzelių su CommonRail sistemomis ir gamykliškai, naujiems varikliams tepriklauso 20-25atm (pvz., prancūziškam 1.6HDI dyzeliui gamyklinė dokumentacija kaip darbinį diapazoną nurodo 20±5atm), bet puikiausiai kuriasi jie ir padėvėti, ir esant -35C, net ir su rusiška saliarka. Ir atvirkščiai; senobinėse D/TD sistemose ir ypač japoniškose, su Denso kuro siurbliais, mažesnė nei 30atm kompresija jau garantuoja, kad prie -20C nebeužsikursi.
Bet kompresijos reikšmė irgi, galima sakyti, yra sutartinis, o ne absoliutus dalykas.
Pavyzdžiu galiu statyti vieną savųjų mašinų, senobinį citroeną su TD varikliu. Matuojant kompresiją prie +10C, jo cilindruose rodo 25-27. Matuojant prie -25C, kompresiją jau rodo vos 21-23atm (todėl kompresijos matavimai visada atliekami tik šaltam, ilgai lauke stovėjusiam varikliui). Nežiūrint į tai, kad gamyklinė dokumentacija kaip apatinę leidžiamą ribą nurodo esant 25atm, šiandien prie -24C, kaip ir visada, savąsias 22 atmosferas užkūriau s pol abartota. Greičiausiai dėl to, kad visa kita yra sustyguota bemaž idealiai. Ir neabejoju, kad iki -30C užsikursiu be problemų; prieš porą metų, kai buvo matuojama kompresija, tai pavyko.
Taip kad viską nurašyti vien ant kompresijos pavyksta retai…
Va paėmiau ir užsikūriau, nors prieš tai amšina 4 dienas stovėjo… 😉
Ты на что, царская морда, намекаешь? 😉
Emmm… Aš? 😀 Na, tarkime, pastebiu, kad valdiškos mašinos irgi turi savų minusų… 🙂
Ну хорошо, иди с Богом 😉
Turi valdiški awto tų minusų, yapč kai važiuoja visi, kas teises turi. Tik kad dar ant savos nesu susikaupęs pakankamai, kad išsirinkčiau
Valdiškos didžiausias minusas, kad negali jos prižiūrėti taip, kaip tau norėtųsi… Ir ypač, jei ant jos joja kas netingi.
O pačiam jau pats laikas rinktis afto. Dabar ypač palankus metas tikrinti, kaip kuriasi, ir ta proga nemenkai nuderėti pinigėlių 😉 . Nes antraip, pirkus mašiną vasarą, ir ypač jei tai bus dryzelius, prieš ateinančią žiemą gali tekti sukišti iki poros štukių…
Matysim. Kai nėra nuotaikos ką nors daryti – geriau to ir nedaryti.
Skodos neuzkurimas- zenklas;-) zenklas saviems ratams.;-0
Gerazzz palinkėjimas…
Kai taip šalta – mikriukas rūlez 😉
Tai kad jo belaukiant kad ir porą minučių galima ausisnosįpirštusrankųkojų nušalt, tai koks čia rūlezzz….
Ty, kuma, i nie govori… 🙁
+1 🙂
Husarai, tylėt!
negalim, rytoj tokia pat ilgųjų laidų diena, pažėk į termometrą 🙂
Nu bus tada totalus piesiec
Jeszsze Litwa nie zginela, poki my žijemy!
Mes be Vilniaus nenurimsim! 😉
Visvien Vilniuje visi bus sušalę į ledą: http://verslas.delfi.lt/energetics/silumos-trasos-avarija-vilniuje-vilniaus-energija-gyventojams-siulo-keltis-i-viesbucius.d?id=55012199
Man anapus Neries reikia 😉
per garus nematysi, per ledus neprasimuši 🙂
Vairuotojas vairuos, aš ššturmanausiu (po operacijos koja per šalčius nelabai ilgą vairavimą atlaiko 🙁 ), tai bendrom jėgom mes tą Wilno pajamsim 🙂
Vos ne kaip pas Majakovskį – čelovek ledokol! Sėkmės!
Aha, ačiū 🙂 Gal greičiau bus ледовик-членокол 😉
Na, jau čia kaip kas jaučiasi 🙂
Ryt reiks įspūdžiais pasidalinti iš kelionės į Steampunko, tfu, tiesiog tuščiai oran leidžiamo garo sostinę
Kompresija, kompresija… Šiandien kieme sustrigo trys dyzeliai – Škoda, VW Passat, Nissan Xtrail’as ir mano Mazda. Kai išsiropščiau laukan, Škodos savininkas jau buvo atsikvietęs prietelių su apynauju VW (jetta?) ir ramiai džiaugėsi šylančios saviškės burbsėjimo. Aš išdidžiai iš Mazdos bagažinės išsitraukiau prieš dieną įkrautą šviežią (beveik naują) akumą, prisijungiau laidukus ir… pasuki apsisukimą – lempikės užgęsta, bort kompiuteris persikrauna ir tyla. Pasikankinau kelis kartus ir viskas tapo aišku – iki tol gelbėjęs variantas nesuveiks. Kas įdomiausia, su tuo pačiu mano pagalbiniu akumu po to dar užvedėm ir Nissan’ą (iš kokio trečio karto), ir po ilgų burzgimų – pasatą. O maniškė niekaip… Tad prietelius apsuko savo VW donorą, užkabinom laidukus gyvai ir… kaip čia kažkas rašė – s pol oborotą. Padariau išvadą, kad Mazdoj matyt kaži koks konstrukcinė yda yra, kad nenori sukti variklio nukritus akumo įtampai. O prie -25C srovės atidavimas net ir iš naujo akumo gali kristi iki 50%. Tada įtampa krenta taip žemai, kad matyt elektronikai susisuka smegenys ir ši atsisako užvedinėt variklį. Žodžiu, šįvakar atsarginį akumą parnešiau nakvot namo, šiltai – tikiuosi ryt ryte pratęst šalto oro eksperimentus sėkmingiau 🙂
Nublemba, baisi istorija prieš naktį 😉
Čia labiau sunki patirtis – tiek tiesiogine (tasyti 20kg į trečią aukštą ir atgal), tiek perkeltine prasme 😉
Na taip. Ale nori kurtis – turi mėgti akumą tampyti 😉
Aha, yra. Tik ne konstrukcinė, o senatvinė.
kitoks, nepatingėk tamsta nusibelsti iki meistrų, kad patikrintų ir perrinktų starterį. Jam akivaizdžiai kaput, jei nuo akumo lempikės gęsta, o nuo donoro griebia s pol abarota. Gal įvorės stringa, gal viduje kontaktai oksiduoti ir gaunasi didžiulis srovės kritimas, inetu neatspėsiu, bet problema būtent starteryje.
Šiandien nuo šilto „nešiojamo“ akumo irgi iš pirmo karto užsikūrė. Nėra tokia baisiai sena (5m.), bet tiesa sakant su „elektra“ sunkiai draugauja – tai vienur kažkas išlenda, tai kitur. Tai nenustebsiu, jei bus kaip pats rašai – problemos starteryje. Ačiū už patarimą – turėsiu omenyje, kad reik pasiaiškinti ir šią vietą.