Sėdžiu vakar namie, drakoną damušinėju Paralelinėje Karalystėje, tik staiga isteriškas ištisinis skambutis į duris. Atidarau – mano garažo kaimynas, gyvenantis gretimame name: „Kaimyne, ar turi mašinoje gesintuvą!?“ Kaip sykis tingėjau Padangiuxą varyt garažan, tai kieme stovi. „Nu turiu, o ką?“ „Gretimam kieme mašina dega, reik gesint!“
Na ką, susirandu raktelius, įšoku į batus, varau kieman, matau – gretimam kieme virš mašiniuko kapoto trijų metrų aukščio liepsnos liežuviai ir dūmai iki kokio kevirto aukšto, piesiec totalus, atsirakinu awto, bagažinėje susirandu saugiai užkištą gesintuvą, varau link degėsio, bet aiškiai matau – nieko su tuo gesintuviuku nebepadarysi, lygiai taip pat gali ir apm…ti… O ir prieiti jau pavojinga – jei pirdolins benzino bakas – mažai tikrai nepasirodys… 🙁 Kaimynas irgi sako: „Ugniagesius iškviečiau, nieko čia jau nebepadarysim…“. Tai beliko tik žiūrėti į tas liepsnas, klausantis langų sproginėjimo, ir stebėti, kaip pora kitų awto operatyviai sprunka toliau nuo gaisro.
Po kokių trijų-penkių minučių tikrai kieman įvaro du ugniagesių awto, vyrai operatyviai išsivynioja savo žarnas ir užpila gaisrą.
Prie vieno iš įėjimų vaizdelis: ant suoliuko sukrauti keli maišiukai su sodininkų manta, medžių ir pomidorų sodinukai, prie durų susmukusi sėdi moteriškė, visa net purtosi, ant jos rankų bando užsiropšti iš baimės drebantis šuo, šalia mergaitė nori verkti, bet tesugeba tik žiopčioti, o vyriškis mobiliuku skambina greitajai ir aiškina kur atvažiuoti, nes žmoną ištiko šokas ir paralyžius.
Išsiaiškinau su kaimynu – pasirodo, mašiniukas – apynaujis Ford Focus universalas – priklauso tam skambinačiajam. Įsėdo važiuoti sodan, užsivedė, iš po kapoto dūmai, atsidarė, akumo atjungti nesumąstė, kol blaškėsi, ką čia toliau daryti – liepsnos prasidėjo. Gesintuvo nėra, bo nemažai mūsų nuomone jis gi reikalingas tik TA praeiti… O juk pačioje pradžioje netgi tuo gesintuviuku galima sėkmingai gaisrą likviduoti, teko įsitikinti asmeniškai.
Tai pora dalykų vairuotojams:
1) gesintuvą mašinoje turėkite. ir pageidautina su nepasibaigusiu garantiniu terminu. ir nenukiškite taip giliai, kad paskui surasti neitų
2) išsiaiškinkite, kaip greit atjungti akumuliatorių. nes panašu, kad buvo trumpas sujungimas, bet laiku atjungus akumą, buvo galima išvengti laidų užsidegimo, (greičiausiai) kuro šlangelių pradegimo ir totalios nelaimės. nes awto po gaisro tai tik pokrasit’ i vybrosit’ – ne tik kad viduje viskas išdegė, bet ir metalas apsilydė. realiai sveiki liko tik ratai su padangomis…
P.S. 15 minučių net reportažą iš pasibaigusio įvykio vietos sukurpė 😉
Kiek suprantu, gaisras prasidėjo vienu metu po kapotu ir saugiklių bloke; antraip taip greitai iki bagažinės nebūtų daėjęs… Bugas sėdėjo grynai pravodkėje. Ir iš tikrųjų; tokiu atveju buvo galima išsivartyti teturint mažytį gesintuvą.
O dabar- Ford kaput… 🙁
Detalių nzn – kalba eina apie trumpą sujungimą.
Anyway kažkada autostradoje pamačyjau žmogams gesintuvu, kurio tikrai užteko uždubasinti užsidegusius laidus. Bet liepsnoms jis tikrai per silpnas
Kai liepsnos pagauna kurą ar salono apmušalus, prisireikia gesintuvo su N kubametrų talpa 🙂 , kas matoma ir 15min filmuke. Bet gaisrai dažniausiai prasideda nuo svylančios laidų izoliacijos, ir tokiais atvejais standartinio automobilinio gesintuvo- per akis, ir dar lieka. Įsivaizduoju, kaip dabar tasai žmogelis save graužia, kad apie tokį šūdniekį nepagalvojo. „Man taip nenutiks“…
Salonas išdegė čystai
Esu ir as karta apturejes trumpa savo senam tarantase, eme rukt prietaisu skydelis. gerai, kad turejau 10 rakta, tai mazdaug po 20 sekundziu klema buvo numesta, spejo aprukti ir issilydyt tik saujele laidu. O jei rakto netureciau?
Tai pradedau mąstyt, kad reiktų vežiotis tą raktuką bardačioke 😉
Net ne bardačioke; dažniausiai vietos yra akumuliatoriaus dėžėje („paddone“). Kad visada būtų po ranka. Bardačioke gali nusimesti, gali būti užkastas po visokiu chlamu, gali degti ir pats bardačiokas, o akumo dėžė visada pasiekiama, kol kapoto trosas ir plastikinės fiksatorių detalės nenudegę. Bet jei jau neprieisi prie akumo, tai ir raktelio klėmoms tau nebereikės… 😉 .
ajooo…nujooo… teisingai 🙂
vežiojuosi net du – vienas durelių kišenėj, kitas mėtosi skyreliuose tarp sėdynių. Greitasis akumo ištraukimas ir įdėjimas – pas mane žiemos sporto šaka 🙂 Norėtųsi tikėti, kad ir liktų tik tam atvejui only.
Keisti tie litofcai – nusiperka nunešiotą apatamabylių, o paskui ir drožia iki pamėlynavimo – juk anam, kaip ir žmogui, geras daktaras reikalingas. Bet ne – viską papigiai – ir dalis ir meistrus. Ir techapžiūrą – už kyšius…
Va vienas pusiau giminė prieš kelis metus nusigriovė sau „Sorento“ už baisias babkes (3,5 litro, benzas-dujos), o naujoms padugnėms ir nebesukrapšto – kelis sezonus laksto žiemą-vasarą su žieminėm – dygliai tik į šonus laksto. Nafiga? Nu, atseit, dujos pigiau… 20 l/100 km? Ir kai tu žmogau daugiau sėdi Norgėj negu Kriuksistane?
Andu, drožti- tai jau atskiras aspektas. O į temą, teko ne vieną dešimtį kartų susidurti su cirkais, kai vietoj saugiklių būna vielytės įkištos. Ir tokiose dar apynaujėse mūsų mierkomis mašinomis; dešimtmečio nesulaukusiose 🙂 . Pasiteisinimų būna įvairių; nuo „nežinojau“ ligi „pamiršau“. Tik vienas žmogelis yra prisipažinęs „taip, esmi durnas- įkišau, ir galvojau, kad nieko tame baisaus“.
Todėl ir nesistebiu, kad mašinos retsykiais „nei iš šio, nei iš to“ pačios užsidega…
Joo, nesmagus dalykas. Šiaip visada vežiojuosi du pastoviai tikrinamus gesintuvus: vienas po vairuotojo sėdynę, o kitas bagažinėje. Jei ne pačiam prireiks, tai bent kam kitam pagelbėti galiu.
Kai turėjau dar ir tą mažiuką gesintuviuką, irgi vežiojausi viduje. Ddabar, kai reikalaujama didesnio – bagažiuje
Ryšium su tuo, kad Andu teisus, o naujo auto nevisi gali nusipirkti, tame tarpe ir aš. Suvokdamas atsakomybę prieš save ir Tautą (prieš kaimynus namuose ir auto aikštelėje), įsidėjau į savo auto senovinį išmyslą – masės išjungėją. Prieš važiuojant yra nepatogumas – atsidaryti kapotą,prisukti masės išjungėją, surinkti pin kodą radijui, nustatyti laikrodį. Jei reikia skubėti
galima ir be kaiko apseiti…
Čia minties pabaiga…
O beje, vat jeigu biškį gesintuvą panaudoji, jis paskui dar naudotinas? Ar testuojate juos kas nors?
Priklauso nuo to, kokiu pagrindu jis gesina- pasitikrink, ką turi. Miltelinis, angliarūgštinis etc. Nuo to ir priklauso, vienkartinis jis ar ne.