Feed on
Posts
Comments

1970 – atidarytas greitkelis Vilnius-Kaunas


Na taip, savo laiku TSRSe tai buvo unikalus kelias, apie kurį su susižavėjimu pasakodavo čia pabuvoję sovietinių bekelių gyventojai ir netgi 1981m., būnant Sibire, vienas ten gyvanantis karelas su susižavėjimu vis kalbėjo, kad „u vas tam dorogi kak na Zapade“ 😉

6 Responses to “Lapkričio 3 istorinis įvykis ir trumpas komentaras”

  1. Taškas parašė:

    Autostrada Vilnius – Kaunas tikrai buvo… na, tiesiog sensacija.

    Sąjungos (Tarbų) mąstu tai eiliniai du miestai, o sujungti tokiu moderniu ir brangiu keliu. Kaip tas projektas buvo „pramuštas“ Maskvos gosplanuose ir gosnabuose būtų įdomu sužinoti, bet jau nepavyks niekada… Be abejo, didelis Sniečkaus nuopelnas. Girdėjau, kad labai daug nudirbo tuometinis ilgalaikis transporto ministras Martinaitis (nei žodžio nemokėjęs lietuviškai, beje).
    Dabar madinga ir priimta 3,14zdavoti visaip tų laikų veikėjus. Ne tik partinius .
    „Mes dirbome Lietuvai“ -anot AMB.
    Lietuvos tada nebuvo, buvo LSSR – sako ne tik megztosios berėtės.

    O juk 1970 – tieji buvo Lietuvos (TSR) suklestėjimo metai.

    • grumlinas parašė:

      Šiaip tas projektas buvo prastumtas (kie teko girdėti) kaip kelio Vilnius-Kaunas rekonstrukcija, o kai Maskva pamatė, kas padaryta – buvo klyksmo-riksmo, tačiau apsieita papeikimais-įspėjimais

  2. Andu parašė:

    Kaip čia pasakius… Reikia nepamiršti, kad tarybiniais laikais Lietuva buvo pasienio ruožas ir dyyydelė karinės transporto aviacijos ir oro desanto pajėgų bazė. Po to kai 1945-ais Ivanui Pokryškinui labai patiko savo „Aerokobras“ bazuoti fokiško autobano ruožuose, dalis autostradų buvo iškart suplanuotos karo atveju tam tikrus ruožus paversti pakilimo takais – juk neveltui kelias Utena-Vilnius buvo betoninis…

    • Taškas parašė:

      Betoninis kelias tai jau tikrai ne (vien) dėl to 🙂
      Autostradoje V-K iš tikro buvo padaryta keletas ypatingai sustiprintų, tiesių ilgokų ruožų karinaims sunkiesiems lėktuvams. Man rodos, tose vietose buvo kelio ženklai, draudžiantys sustoti. Buvo kalbama, kad būtent tie ruožai ir padėjo pramušti projektą.

      Vienas senas kelių inžinierius pasakojo, kad pokariu tiesiant kelią į Šakius, buvo specialiai „vingiuojama“ – kad priešo lėktuvams būtų sudėtingiau apšaudyti gurguolę.
      Na, pagal Pokryškino pamokas atvirkščiai 🙂

  3. Taškas parašė:

    Ar tik man taip atrodo, ar iš tikro išvažiavimą/įvažiavimą iš Lazdynų projektavo tikri proto bokštai.