Kadaise Putinas demonstravo neva Rusijoje sukurtą super-duper GPS navigacinę sistemą, kuri toli aplenkė užsienietiškus analogus. Ir, kaip visados, po kiek laiko Rusija pasirodė esanti tuščiabarškė pagyrūnė, tesugebanti tik kabeliu sujungti kitose šalyse seniai gaminamus komponentus.
«Уникальность» разработки НИИ КП состоит в том, что российским жгутом был соединен типовой корейский автонавигатор с украинским ГЛОНАСС/GPS-приемником. Что же касается потребляемой мощности, то я бы не рекомендовал данный «чудо-навигатор» оставлять включенным в автомобиле (отпуск, командировка и др.), поскольку вам через 2–3 дня придется менять в своей машине аккумулятор.
Vienžod, rusiškas technologinis „stebuklas“ pasirodė esąs eilinis pusiau niekalas… Šiaip tas manęs labai nenustebino 😀
Taip kad iki nanotechnologijų Rusijai teks dar ne vieną balą perbristi, nebent ji tradiciškai nusipirks gaminių pavyzdžius iš užsienio ir negrabiai bandys juos kopijuoti… Kas reiškia technologinę aklavietę, nes juk kadaise ir TSRS, XX amžiaus 5-6 dešmtmečiais kūrusi originalius ir perspektyvuis kompiuterius, nuėjo amerikietiškų gaminių klonavimo keliu…
Jų bėda – kopijavimas ir V8. Paaiškinsiu – patvariausia variklio komponuotė – šeši cilindrai eilėje. Rusai nesugebėdavo ,,šeškių“ padaryti patvariomis, bet gamino visokius V8, V10 ir V12…
Paprasčiau – paprasto nesugeba padaryti, bet imasi sudėtingo…
Rusų inžinerinę mokyklą užmušė ir sutrypė valdžios siekimas kopijuoti kitų gaminius.
Todėl dabar ir yra taip, kaip yra 🙂
Dėl „Rusų inžinerinę mokyklą užmušė ir sutrypė valdžios siekimas kopijuoti kitų gaminius.“ absoliučiai pritariu. Kad nukopijuoti svetimus gasminius, reikia laukti, kol tas gaminys išeis ir tik po to kopijuoti. Tam reikia LAIKO, o prarastas laikas reiškia atsilikimą. Kad ir lėtai, bet užtikrintai TSRS atsiliko. Ir dabar Rusija lėtai, bet užtikrintai vis atsilieka nuo technologinio pasaulio.
Brežnevo laikų techniniai sprendimai atrodė kažkokie savamoksliški. Problemos ne sprendžiamos – bet užglaistomos (Kaip windows). Moderizacija dėl paukščiuko – dviejų vienodų traktorių nebuvo… Vis kas nors, bet pridėta! Kaip kalbėdavo – konstruktoriams premijų tai reikia 😀
Kita pusė – turbūt jau tada visiems buvo vienodai… Kas iš geros konstrukcijos, jei plienas brokuotas, staklės gamyboje – sudrožtos, gamintojai – lengvai blaivūs… Surinkdavo kūjais. Na, varžtą galima tiesiog įkalti – traktorius iki pakraunant į vagonus nesubyrės, o toliau – jau ne mūsų reikalas.
Ir valdžios nemeilė inžinieriams – mažiausiai apmokamiems darbuotojams – irgi paliko pėdsaką…
Bet, aišku, nuopelnus ir laurus rusai mėgdavo jau tada sau priskirti 😀
IMHO būtent nepagarba inžinieriams būtent privedė pirmąją pasaulyje darbininkų ir valstiečių valstybę prie kracho. Kaip begerbtum paprasto žmogaus darbą – be to, kuris sumąsto, kaip pagaminti vieną ar kitą dalyką, nieko doro nesigaus. O tai, kaip buvo vertinamas inžinieriaus darbas TSRS, demonstravo nugalėjusio proletariato nepagarbą inteligentijai (techninei ir visokiai kitokiai). Dabar gi Rusija, vietoje to, kad kurti proto ir žinių imperiją, vėl nuėjo jėgos imperijos kūrimo keliu. Kq