Feed on
Posts
Comments

Apie autolempas

Pusantros dienos buvau nukaltas kažkokio viruso, tad gėriau visokius vaistus beigi arbatas ir ignoravau aktyvųjį no-life. Tarp šitų procedūrų mąsčiau, kaip čia iš esmės pagerinus pasaulį apie visokius dalykus-dalykėlius. Viena iš minčių buvo apie auto-lempas. Kai važiuoji tamsiu paros metu (o jis dabar vis ilgėja), o tave iš priekio akina tautiečių pepelacų liktarnos. Tiesą pasakius, kai akina tolimomis, tai ir aš moku parodyti, kad jos pas mane yra, ir visai neblogai veikia 😉 Perjungia iškart. Bėdų yra kitų – nesureguliuotos į viršų kalančios šviesos, šimtavatės lampečkos, savadarbiai kreivi halogenai/ksenonai – ir tada neretai belieka tik įsidėmėti, kaip eina kelias ir pamažu mažinti greitį… Arba iš pačios slenkantis tautietis pamažu, bet užtikrintai tave pjauna atspindžiais veidrodėliuose…. Gal tokių subingalvių vairuotojų nėra daug, bet ir vieno sutikto užtenka, kad suvoktum, jog nuotykių kelyje ieškoti nereikia, jie gali pas tave greit ateiti patys.
Vienas mano pažįstamas, užknistas iš paskos slenkančios su įjungtomis tolimomis šviesomis tautiečio, kelis kartus bandė pristabdyti ir praleisti jį į priekį. Nifiguški – tauitietis irgi pristabdydavo, kad toliau galėtų akinti. Pažįstamas, toks biškį impulsyvus žmogus, po kokio penkto pristabdymo, sustojo visiškai. Tautietis irgi, aiškiai planuodamas toliau važiuoti iš paskos. Na ką – pažįstamas pasiėmė iš po sėdynės montiruotę, išlipo iš savojo pepelaco, nuėjo prie tautiškojo, kur, netardamas nė žodžio, jobino trinktelėjo montiruote per abi lempas, tada grįžo į savąją auto ir toliau tęsė kelionę. Bet jau be akinimo veidrodėliuose.
Šiaip nelabai pritariu… ėėė… eee… tokiam radikaliam problemų sprendimui, tad vistik pamąsčiau – ar neturėtų tiek žalieji kelių gnomai, tiek awto-tematika rašantys žurnalizdai pabandyti surengti kokias akcijas tikrinti awto šviesas. Nes nuotykiai ieško mūsų… 🙁

20 Responses to “Apie autolempas”

  1. Taškas parašė:

    ILGIAAAAUSIAS KOMENTARAS, net 2, gal ir kvailiausi. Tai mano opusai po nesėkmingo raginimo bendramarkeautomobilistams imtis veiksmų būtent dėl liampų, ne lempų 🙂

    „Vardan visų mūsų saugumo“

    Ai, ajajai – koks patosas! Kokie skambūs žodžiai. Taigi, taigi – ne kiek neabejoju, kad ne tik nesatę skaitę, bet ir net girdėję apie „Vardan sūnaus“. Taigi, šios akcijos repete jau įvyko. Penktadienį ir dar 13-ta rugsėjo dieną Nemenčinės plento „autostradinėje“ dalyje. Dalyvavo trys automobiliai – aš su savo ŠKODA, ir dar du, kurių markių neminėsiu, bet linkėčiau tokias įsigyti sulaukus mano metų.
    Į savo draugų -architekto ir dizainėrės (vienos graibstamiausių) namus užsukau su maža problema, reikėjo jų galingo kompo. Pamačiau stovinčią ypač prabangią mašiną, nustebau, maniau, jog toj visureigių negamina, norėjau dingt, buvau neišleistas, o visureigio šeiminikas nupoširdžiausiai keikėsi, mat vos išvengė susidūrimo per kažkokį vienakį žlibalą. Pasirodo, sutemus kelias į Laurų kvartalą itin pavojingas- prieš savaitę vos neužsimušė jo jauna žmona. Irgi apakinta. Josios automobiliukas jau atremontuotas.

    Kiba velnias man už liežuvio timtelėjo – nupasakojau, kad škodos klubas ruošiasi vienai akcijai. Ponas susidomėjo lyg, bet kažkaip keista jam – ką tas diedukas sargas kažkoks ar santechnikas, vienžo plebsas, čia postringauja….Bet kai pamatė, kad tai tik gerokai vyresnis jam ypač reikalingos dizainerės draugas iškart mane nuokautavo:
    -Sapalionės/dramblionės visa tai.
    -Taip. Deja – sutikau nesiginčydamas.
    -????
    – Užtat, kad ponai tik apie save tegalvojat. Kas trukdo, va, jums kad ir rytoj, kelieser iš tos Gaidžių gatvės susirinkt ir pavažinėt. Vardan savo ir sau brangių žmonių saugumo.
    – O prie ko čia Gaidžių gatvė?
    – Na, kad ten storašikniai gyvena ir storašiknėmis važinėjai – supratau, kad perlenkiau, bet žodis ne žvirblis. Danutės akys linksmai žybtelėjo- o tai jau komplimentas man. Rolandas, jos vyras, kramtė lupas…
    -Tai škodos tam klube, visi tokie…
    – Trenkti?! Ne, visiškai tai tik aš vienas. Bet yra… – čia visi prapliupo juoku. Aš užsidėjau kepurę ir durų link, nu, nepasakiau – jus likit, ne, nepasakiau… Atrodo, ne.
    – Ponas, palauk+ ite!!!- valdingai sukomandavo užsakovas.

    Už pusvalandžio prisitatė nekalbus, į vieną disko metiką labai panašus vyras su gera audine, ir dar vienas auto, irgi toks nekalbus ponaitis su BMV. Rolandas iš vairavo savo HONDĄ, susidarė trys komandos, mane gale pasisodino BMV’istas. Po valandos būtent jis surinko raštelius su numeriais,
    – Nereikia parašų, spalvų tikslinti, užteks to kaip yra daugmaž laikas aiškus – nuramino visus ponaitis.

    Gal iš tikro kai kam tas penktadienis + 13 nelabai gera diena. Ypač langų firmos furgonui, vienu žibintu, būtent toks ir apakino jaunąją laurietę.
    Pikta ant manęs liko Danutė- labai jau toks užsakovas vriednas. Bet jau kaip ir savas. Irgi trenktas.

    Juozax

    • grumlinas parašė:

      mjooo… vyksmas vyksta be oficialių beigi įgaliotų asmenų palaiminimo. bo žmones kai kurie dalykai užknisa

  2. Taškas parašė:

    2: 🙁

    Susimoviau- RS džiaugsmui- per kelias dienas net du kartus. Dar baisiau- mane, seną antiną išmaudė kaip kokį žąsiuką. Nu, kaip žąsiną, jei jau taip atvirai. Ne, vis tik – kaip žasytį.

    Vakare važiuoju „iš to sumauto daržo“ pavargęs, piktas, bet jau patyręs – nieks jau nebekovos su tais žlibintojais, net citrinistai atrašė maždaug – citroaristokratai, o citrovarguoliams su citrolupenomis ten ne vieta…vienžo – skęstančiųjų gelbėjimas – pačių skęstančiųjų reikalas anot Ostapo Benderio.

    Praleidžiu visus matomus už gero kilometro, tada varau greit, pasiveju koloną, šiaip nemėgstu važiavimo tabunu net autostradoje, o čia ką beprišokinėsi – bent jau ne man vienam spigina kas penkta, na, gal kas dešimta iš Vilniaus po darbo dienos varanti mašina.
    Šį kartą važiuoju gana vėlai, sutinkamų mašinų žymiai mažiau, kaip ir Vilniun varančių.
    Dudki, pasiveja kažkoks , spigina ir sėdi ant rato, nelenkia, rodau posūkį dešinėn, atseit suku ten, aplenkia mane vėl BMV, baltas toks, matyt, kokia boba storašiknio nesusigaudo, kad ilgosiomis akini ir priekyje važiuojantįjį. Tad įjungiu kelioms sekundėms ilgąsias – tiesiai jai į veidrodėlius – pamoka gera, BMV net greitį numetė- a, gal nori, kad įkalčiau, nors mašinikė balta, taigi maksimum kelių metų, bet tuos fokusus žinau puikiai.
    Taigi, taigi, kaipgis…
    BuEm VU nusileidus nuo Antavilių įkalnės rodo – suks dešinėn, aš važiuoju tiesiai ir matau – baltą vairuoja tikrai ne boba- BMV autobusų apsisukimo žiede ir tuoj važiuos man iš paskos. 🙁 x n Nu, nieko negaliu padaryti – BMV man jau iš paskos ir kad dėjo ŠVIESOM – žalia akyse, cigaretė iškrito klynan, rankas net pakėliau – PASIDUODU.
    Užgeso tos baisiosios, šviečia bjauriai, bet ne taip. Dėl visa ko – pamirksiu STOP – ačiū už pamoką, atsiprašau maždaug. Čia pat ir „autostrada“ ,BMV lenkia mane ir … pamirksi savaisiais STOP. Man.

    Namie matau – nu geras vaizdas- galų gale prisiruošiau galinio kapoto rūdis nušveist, apdoroti surišėju ir dar baltu gruntu nupurkšt. O kad neapipurkšti valytuvo, emblemos ir pan. apklijavau balta VAGNER juosta. O toji atsiklijavo ir kaip koki pantolonai kadaruojasi – lyg ant virvės…

    Geras žvengas BuEmWu ekipažui buvo. Vairuotojas – klasė, su galva. Retas atvejis būtent tai markei.

  3. scania parašė:

    Reikėtų ponų valdžiauninkų paklausti, kiek ir kokių baudų surenka policija keliuose. Spėju, už priešrūkines bus surinkta 7 litai per 12 metų… 😀

  4. Skirmantas parašė:

    Bet tai nu tai gi kai iš paskos šviečia, tai tą salono veidrodėlį reikia su tokiu pimpačkiu palenkti/pasukti (kaip kur) ir nebeakina. Ten yra toks antrinis atspindys, numatytas automobilio gamintojų, kurio visai užtenka tamsaus kelio stebėjimui iužpakaly. O šoniniai veidrodėliai ir neturi akinti, nes turi būti atsukti labiau į šonus – per juos iš paskos važiuojančio automobilio matyti ir nereikia.

    Žodžiu neaprūvinu nei to draugo nei Grumlino pabumbesėjimo dėl važiavimo iš paskos ir akinimo. Problema sprendžiama labai paprastai.

    Disklaimerinu: kai važiuoju iš paskos – ilgų nejungiu. Bet beveik visą laiką pasuku salono veidrodėlį, kai kas nors man važiuoja iš paskos, ir net kai aplenkia arba nusuka, aš jo nebeatsukinėju – nes puikiai viskas matosi antriniame atspindyje.

    • grumlinas parašė:

      Nu tai ir aš ne pirštu darytas, taip kad ir veidrodėlį salone palenkiu, ir šoninius esu pasiregulaivęs. Tačiau jei žąsinas iš paskos įjungia ilgas – šoniniai veidrodėliai tikrai akina, esu ir aš su tuo susidūręs. Vienas variantų – šoninį veidrodėlį pasireguliuoti taip, kad tam akintojui jis tiesiai į akis šviestų 🙂

      • Skirmantas parašė:

        Nu, o jei labai jau piktas ,tai galima į užpakalį kokius nors ralio zenonus susimontuot ir įjungt irgi 🙂

  5. Rytis I parašė:

    Tikras karas keliuose, per tas liampas 🙂 Nors kartais kokia mergužėlė gal užsivajoja prieblandoj ir pamiršta.. Signalizuoji šviesom ir dažniausiai atsibunda. Nu bet aišku, yra piktybinių, kurie atseit svarbiausi kelyje ir kaip su tokiais kovoti – nelabai suprasti, nes juk čia ir registratorius nelabai padės… Šiaip mūsų kraštui gal tiktų dar pora liampų prieky ir užpakaly – su veidrodėliais, nu kas save pamatytų 😉

  6. Taškas parašė:

    Gavom kruopų nuo estų lėtapėdžių, dabar ir nuo rusų, ilgai kinkančių:

    http://auto.vesti.ru/doc.html?id=310553

    • scania parašė:

      Tai pas mus gi ne diktatūra, o demokratija – tavo bėdos, tu ir spręsk 😀

    • Rytis I parašė:

      Kad jie berods kolkas nieko neišsprendė, o pasdarė kaip visada, dar labiau neaišku. Kaip pas juos, taip ir pas mus, kai įstatymus tvirtina neišmanėliai:
      „Своим вторым разъяснением ведомство попыталось пояснить, что вопросов быть больше не может и всем все должно быть вполне понятно, правда в итоге вышло иначе – никому снова ничего не ясно.“

      • Rytis I parašė:

        P.S. Dar pavyzdys. Iš neišmanėlių „gyvenimo“. Visai iš kitos operos, o bet tokia tiesiog „slaviška“ įstatymo pataisa:
        „…vairuotojai laikomi neblaiviais, kai alkoholio koncentracija jų iškvėptame ore, kraujyje, šlapime, seilėse ar kituose organizmo skysčiuose yra 0,01 (buvo 0,2) promilės“
        http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=456187

  7. scania parašė:

    Nu vistiek – pas mus akinantys šoperiukai nebaudžiami: neįrodysi, nepamatysi numerio, ir net jei dėl tokio kils avarija – jis liks nekaltas! Apakintas privalo stabdyti, nekeisdamas eismo juostos, o už jo važiuojantis apakintas privalo laikytis distancijos. O akinantis – o visiems dzin…