Šiandien Citroën mums asocijuojasi su lengvaisiais automobiliais, maksimum su miniautobusais. O juk kažkada firma gamino puikius sunkvežimius ir tikrus autobusus… O dar kažkada, prieš 2PK – ir šarvuotas pusvikšres kovos mašinas, ir netgi bandė sukurti lengvajį tanką. Kažkada biškį rašiau apie šį bandymą, dabar susirinko daugiau informacijos, tad naujas įrašas.
1934 m. Prancūzijoje buvo paskelbtas konkursas sukurti lengvąjį žvalgybinį tanką AMR (AMR – automitrailleuse de reconnaissance). Po intensyvaus 12 mėnesių trukusio darbo, turint labai mažai patirties konstruoti vikšrines važiuokles (Citroën specializavosi pusvikšriuose), pototipas pateiktas bandymams 1935.IV.04, su numeriu 84374.
Svoris – 5 t. Korpusas ganėtinai technologiškas, hidraulinė važiuoklės pakaba užtikrino eigos švelnumą ir geresnį valdymą. Benzininis 6 cilindrų, 4 litrų tūrio 228AG variklis, patalpintas užpakalyje, ir mechaninė pavarų dėžė, patalpinta priekyje (priekiniai ratai varantieji), leido važiuoti 30 km/val (kai kurie šaltiniai rašo apie 40 km/val) greičiu. Kuro užtekdavo nuvažiuoti 200 km.
Šarvuotė – ganėtinai silpna 5-15 mmm. Ekipažas 2 žmonės – vairuotojas, sėdintis dešinėje apačioje, ir vadas-šaulys, sėdintis 6-kampiame bokštelyje, iš kur galėjo žvalgytis tik per 4 stebėjimo plyšius, pridengtus tripleksu (1PK laikų lygis, jau nebetinkamas). Ginkluotė – 7,5mm kulkosvydis MAC-1934, galimai – 25 mmm patrankėlė.
Bandymų rezultatas – neigiamas, serijon buvo paimtas amžinojo konkurento Renault pasiūlytas AMR-35, kurio pagaminta ~50 vnt.
Info:
http://www.modelstory.pl/p103-pierwszy-czolg-hydraulicznym-zawieszeniem/
http://www.doublechevron.de/Historisches/P103.html
https://www.aviarmor.net/tww2/tanks/france/citroen_p103.htm
Jooo, kariniai užsakymai domino visus awto gamintojus…
Renault tankai graudžiai atrodė II WV , net įvertinant tai, kad daliai jų vadovavo narsusis
pulkininkas Charles de Gaulle…
Ar gali gaminti gerus daiktus firma, kurios logotipas primena moterišką lytinį organą? 😉
O taip, gali. Pažiūrėk, kiek espeisų ir jų kartojimų… 😉
Šiaip Espace yra Matra kūrinys, Gavnaultas tiesiog jį gavo po Matra reorganizavimo.
Žinau. Bet Matrai nepavyko, o renuškei pavyko 😀
Čia tik šiaip, proga pasiginčyt, prisikabint prie žodžio, kad renaultas nieko gero 😉