Kolega Gediminas Google+ startavo įdomią diskusiją apie pastebėtus įdomius kryžiaus formos takelius vieno valstiečio sodyboje. Nevisai aišku buvo, kur ta vietovė, bo vistik 1944 metai, plius aerofoto nelabai geo-referencijuota.
Prigeneravau aš ten idėjų apie galimą dvarelį, bet, kaip vėliau paaiškėjo, veltui 😉
Na, bet gavus papildomos medžiagos, pavyko tą vietovę rasti ir maždaug geografiškai suorientuoti. Kyla mintis, kad kažkoks naujakurys ten buvo 1944 m., nes nei medelio aplinkui, t.y. nei sodo, nei parko.
Šiandien ta vietovė atrodo kiek kitaip – nebeliko nei didžiulio Saulės formos gazono priešais namą, nei takelių „kryžiaus“ už namo (dabar ten sodas), tačiau pastatai savo vietose. Lietuviškas stabilumas, tskant.
Mąstome su kolega Gediminu, kad gal tą sodybą reiktų aplankyti ir biškį paklausinėti gyventojus 😉
Nuostabu! Pažiūrėkit į keliukus! Kaip upė dėl inercijos keičia vagą, taip ir jie išlinko!
Šakės, kaip įdomu 🙂
Keliukai kinta, upeliai kinta – melioracijos ir kultūrinimo procesas padarė didžiulę įtaką Lietuvos kraštovaizdžiui.
Melioracija – ne šitas atvejis. Čia inercija. Keliukas išlinko, nes varuotojai kreivai vairuoja. Žiemą nuvažinėtas kelias skiriasi nuo pakloto asfalto – vairuotojai vienus posūkius suka anksčiau, kitus vėliau, važiuoja daugmaž intuityviai, negalvodami. O keliai nutiesti proto jėga, galvojant! 😀
Štai tas dešinėje keliukas – trikampis išnyko, todėl sankryžoje susijungimas gavo statesnį kampą, kuris padarė tą pirmą gražų linkį. O sankryža viršuje – išlinko nuo greičio, spėju ten niekas nestabdo.
mhmmm, įdomi teorija. Nors šiaip daug kelių-keliukų buvo perstumdyti juos tvarkant sovietmečiu.
Perstumdyti – tai ryškiai, daug metrų, visai užarti ar naujai pakloti. Va ir čia nuotraukose dingo. O tie likę yra laiko prišlifuoti 😉
Oj nesakyk 😉 turėjau problemų su georeferencijavimu – pagrindinio kelio ir atsišakojimo sankryža idealiai tokia pati, o tikrovėje 20m poslinkis – nurekonstruota 😉
Cha cha! Tai ten trečias atvejis – tikrovė vs popieriai. O čia – dvi tikrovės.
Būčiau fizikas antropologas, parašyčiau disertaciją. „Intuityvaus vairavimo sukeliama inercinė kelių erozija“. Na, pavadinimas galėtų būti dar kvailesnis, bet kažkas tokiam stiliuj 😀
Na, ten susikirto dviejų (beveik) identiškų tikrovių atspindžiai. Transformuoju-transormuoju, o klaidos didžiulės. kol išmečiau tą „patikimą“ tašką. Panašiai būna, kai malkinę kokią pristato pastato gale, o aerofotkėje fig atskirsi 😉
turiu nuojautą, kad savininkai – tarybinio laikotarpio naujakuriai
Neturėk 😉 Fotkė – 1944.VIII, vienkiemis jau yrA 1933m. lietuviškame žemėlapyje 😀