Taigi, vakar vežu savo geresniąją pusę į jos darbelį kažkokių popierių tvarkyti. Sekmadienis, gatvės (beveik) tuščios. Artėju link sankryžos (dega raudonas šviesaforas) antrąja juosta (palieku pirmą juostą sukantiems dešinėn). Prieš mane pirmąją juosta ramiai važiuoja renault clio, kuris staiga be jokio posūkio TYKŠT persirikiuoja į antrąją eilę ir sustoja prie šviesaforo. Kadangi man didesnių problemų nesukėlė, tai aš ramus ramutėlis sustojęs iš paskos apsižiūriu, kad ta mašina kaip ir tuščia, nes iš už priekinių sėdynių atkalčių nematyti jokių vairuotojo ar keleivio požymių. Na viskas aišku – vairuoja kurdupelis tipo nosis vairo rato lygmenyje. Važiuojam toliau per sankryžą, clio spusteli pirmyn ir (vėlgi be posūkių rodymo) persirikiuoja į pirmą juostą, ir mes taip ramiai minam pirmyn. Tačiau po kiek laiko clio kartoja savo triuką su persirikiavimu į antrąją juostą ir, spėkite, ar jis rodo posūkius? 😉 Mano brangiausioji imasi spėlioti, kad vairuotojas „truputį iš po vakar“, na bet nepagautas – ne vagis. Vėlgi raudonas šviesaforas, mudu antroje juostoje, clio priekyje, aš paskui jį, matau pirmąją juosta artėjančią seną-seną awdzi. Užsidega žalias šviesaforas, pajudam pirmyn, awdzi spusteli gazą, kad smagiau prašokt sankryžą, tačiau tuoj pat už sankryžos clio be posūkių TYKŠT rikiuojasi į pirmą juostą tiesiai awdzi prieš nosį. Awdzi daro avarinį stabdymą, o clio ramiai pasirikiuoja kairiau, kad patogiai apžergti juostų skiriamąją liniją, ir tuo užblokuoti mane beigi awdzi, nes tarp priešingų krypčių – ištisinė linija. Mano geresnioji pusė dabar tikrai įsitkinusi, kad vairuotojas girtas, ir griežtai reikalauja imtis saugumo priemonių jai apsaugoti. Šiaip esu kategoriškai prieš ištisinių linijų kirtimą, bet šįkart išimtinė situacija, tad pasirikiuoju kairiau, apžergiu vienu ratu ištisinę ir pralenkiu clio. Mudu su brangiausiaja gauname galimybę įvertinti clio vairuojantį ralistą. Na ir ką – bobulytė-kurdupelytė virš 70 metų su didžiule berete kietai sučiauptomis lūpomis žvelgia pirmyn, o jos veido išraiškia aiškiai sako: „Skirkitės, marios, šūdas plaukia!“ Pyptelėjau piktai, aplenkiau ir nuvažiavau, palikdamas potencialią avariją.
Taigi, o kokia šios istorijos moralė? O moralė turbūt būtų tokia: jei tau virš 60 metų – būk malonus – kas 5 metus perlaikyk teises. Nes dabartinis eismas yra per didelis iššūkis 40 metų senumo vairuotojo patirčiai.
Vairuotojo pamąstymai
Lap 10th, 2008 by grumlinas
Mano patirtis byloja, kad tokių fintų krėtimas gatvėje nuo amžiaus nepriklauso.
@MariukasM – Sutinku, kad tokius fintus gali iškrėsti bet kas, tačiau šiuo konkrečiu atveju būtent amžius (teisingiau, dėl amžiaus atsiradęs nebesugebėjimas adekvačiai elgtis gatvėje) yra trijų avarinių situacijų per tris minutes priežastis. Kitas dalykas – kaip pats žiūri į tai, kad virš 90 metų senukas drąsiai išvažiuoja į kelią? Jei jis padarys avariją su žmonių aukomis – kas už tai atsakys? Nes teismas tokiais nebeužsiima, kad nenumirtų posėdžio metu 😉
O jūs tokiais atvejais naudojatės garsiniu signalu?
@Eimantas
Visada mielai, kad pažadinti 🙂
@Eimantas – Taip, kai matau, jog reikia atkreipti kito vairuotojo dėmesį, kad jis apsižiūrėtų, kas gi vyksta aplink.
1 – Mažuose miesteliuose, turgaus dieną, perėjose nesirodyti.
2 – Lapkričio pirmą, susitikus mažą vokišką mašinėlę siaurame kelyje – laikyti sutiktą mašinėlę padidinti platumo specialia technika.
3 – Statant automibilį aikštelėje prie turgaus – VISAS mašinas suprasti kaip JUDANČIAS, idant nekiltų NETIKĖTŲ situacijų.
4 – Aukščiau paminėtą šeštadienį, sakryžose sutiktų transporto priemonių prognozuojamas judėjimo trajektorijas įsivaizduoti kaip idealias tieses, arba itin didelio diametro apskritimus. Taip pat padeda neeuklidinės geometrijos pradinės žinios.
5 – Tokiomis dienomis NELENKTI LĖTAI važiuojančių. Būtinai laukytis saugios distancijos – 0,5 šviesmečio.
taip ,kolega, as is savo tecio vairavimo matau,kad ne be tas vairavimas ,kaip pries 10metu.o man daugiau pikta,kai karstasikniai jaunuoliai laksto ir dar pyksta ,kai vairuoji pagal KET.o dar jei ne kawianski numeriai…..
o duotoje situacijoje -jei tai butu neblaivi butybe,ar butum prisisaukes policija?
@scania – paties sudarytas sąrašiukas tobulai atspindi savaitgalinių vairuotojų su beretėmis ir sodinukais ant galinės sėdynės problemą
@liuka – dėl policijos prisišaukimo – atvirai pasakius, nežinau. Iš anų senų sovietinių laikų esu įpratęs nebendradarbiauti su valdžios organais, tad man toks skambutis būtų rimtas išbandymas. Skirtingai nuo Linės, kuri turi padidintą tvarkos darymo jausmą 😉
O dėl vairavimo pagal KET – bobulencija visus manevrus vykdė be posūkio signalo, o važiavimą apsižergus skiriamąją juostų liniją KET laikymuisi irgi nepriskirčiau 😉
O kaip aš vairuoju – pats žinai 😉
na kartais ir kelnese keli lasiukai atsiranda:-) po tavo vairavimo.
taip, line labai nusiviltu tvarkdariu abejingumu.jiems tai nekvepia „ilgu litu“
yra paprastesniu budu papildyti asmenine saskaita.
isbandziau pilietines pareigos padaryt tvarka ir uzkirst nelaimei kelia(tik ne tada ,kaip visi galvojat).ir kaip zirnias i siena
@liuka – Nujau, naujau, kada čia aš taip baisiai vairavau? *nekaltai varto akis*
tikrais lenkiskais keliais 😉
bet,ginkdie as nesuabejojau jusu kompetencija;-)
cia suveikdavo fiziologiniai refleksai,kai emocijos uzgozdavo prota.;-)
@liuka – Nujo, tikri liankyški keliai reikalauja tam tikro vidinio susikaupimo važiuojant – lenkiant trečias bėgis, gazas iki red-line’o ir PIRMYN! Kitaip ir vilksies paskui furą… 😉
Lenkiški keliai + lietuviškos megztos beretės + įkaušę fūristai + lenktyninkai kanados = va kur būtų ekstrymas 😀