Kažkaip išgirdau, kad Lietuvoje, siekiant sumažinti išlaidas nusikaltėliams kalėjimuose išlaikyti, žadama skelbti amnestiją. O ką – tikrai nebloga mintis, ypač šiais sunkiais krizės laikais, nes, išleisdami į laisvę vagis, vienu šūviu nukalame du zuikius:
1) sumažiname išlaidas kalėjimams (vienareikšmiškai!)
2) pagyviname ekonomiką (rimtai!). Jūs tik pagalvokite – išėję į laisvę, vagys imsis savo tradicinio amato – vogti. Taigi, iškart suaktyvės daiktų, kuriuos pavogė, pirkimas – juk reikia atstyti buvusią padėtį, nes jei nebėra televizoriaus – per ką eilinį Valinsko šūdprojektį žiūrėsi? Be to, turime ir teigiamą šalutinį efektą – pavogti daiktai papigiai bus parduodami negalintiems jų įsigyti už normalią kainą, tokiu būdu Lietuva tik turtės.
Taigi, vieni pliusai iš amnestijos, tik reiktų visų pirma išleisti labiau patyrusius vagis, kad efektas greičiau pasijustų. Anea?
P.S. O va tokiame atsilikusiame Egipte, kur, skirtingai nei Lietuvoje, nusikaltėliai neturi daugiau teisių už savo aukas, taikomas labai paprastas jų išlaikymo būdas: valstybė užtikrina nusikaltėliui kamerą ir gultą joje. Nori valgyti – nusipirk, jei turi pinigų; neturi – šaukis giminaičių pagalbos; neturi giminaičių – prie kalėjimo yra dirbtuvės, kur gali užsidirbti – nedaug, bet maistui pakaks. Na bet mums Egiptas ne rodiklis, mums svarbu, kad nusikaltėlis turėtų visas savo žmogaus teises ir galėtų kojas valytis į savo žmogaus pareigas. Anea?
„prie kalėjimo yra dirbtuvės, kur gali užsidirbti – nedaug, bet maistui pakaks“
Darbas žmogų puošia. Kaliniams irgi būtų neprošal „pasidabinti“, gal kokio amato išmoktų. Elektros kėdė irgi variantas „mažinti kalėjimo išlaidas“, na tiems iki gyvos galvos.
Nu tu čia ir pavarei… Nehumaniška gi kalinio teises tinginiauti ir veltėdžiauti mūsų sąskaita apribot. Pažeidžia pagrindinį tolerastijos principą – normalus žmogus turi tik pareigas ir teisę būti auka, o visas kitas teises turi tik nusikaltėliai. O teisę į gyvenimą turi tik žmogžudys, o ne jo auka. Taip kad tegyvuoja tolerastija!