Feed on
Posts
Comments

1001 lėktuvas [305]




Tachikawa Ki-77 – tolimųjų atstumų eksperimentinis lėktuvas [Japonija, 1942]
Brėžinys

6 Responses to “1001 lėktuvas [305]”

  1. scania parašė:

    Štai šitas – japoniškas! Smailūs sparnai, aštrūs užapvalinimai, ir tai 1942 metais! Gražus lėktuvas 🙂

  2. grumlinas parašė:

    TOLIMŲ NUOTOLIŲ – ir iškart prisimenu ANT-25 – http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_ANT-25

  3. scania parašė:

    Yra panašumų 😉
    Kažin, kaip smarkiai tais laikais buvo išvystytas pramoninis špionažas?

  4. grumlinas parašė:

    Pažiūrėk į metų skirtumą – beveik 10 metų 😉 Juolab, kad ANT-25 buvo reklaminis-propagandinis triukas, pakankamai išviešintas. Idėja paprasta – ilgasparnis sklandytuvas su motoru, kad taupyti kurą.

  5. scania parašė:

    Panaši idėja panašiomis priemonėmis panašiai įgyvendinta. Normalu.
    O kaip su špionažu? 😉 Tada juk niekas labai patentų lyg ir nepaisė?

  6. grumlinas parašė:

    Na, dėl špionažo, tai be, abejo špionavo. Šiaip čia ilgas postas gal išeitų, bet pasistengsiu trumpai. Ką tu gali nušpioninti? Na, sakykime, kad lėktuvas ginkluotas 6 0,5 kalibro kulkosvaidžiais sparnuose. Arba yra 20mm patrankėlė tarp cilindrų, įmontuota į propelerio gaubtą. Kaip tas padaryta? Gali būti dešimtys brėžinių, bet idėja aiški. Pvz, tikslaus sparno profilio be brėžinių tu nenušpioninsi.
    Šiaip gana populiari buvo praktika, kai atsiliekančios aviapramonėje šalys pirkdavo sėkmingus komercinius modellius jų gamybai pagal licenziją. Pvz, TSRS nupirko amerikoniško DC-3 licenziją ir gamino kaip Li-2; nupirko prancūziško variklio HS 12Y licenziją ir gamino kaip M-100; japonai savo aviacijos istorijos pradžioje iš viso pirko visokias lėktuvų ir motorų licenzijas, kad pasivyti pasaulį. Aišku, paskui tie išvystymai nebebūdavo tikslios kopijos.
    Tikros vagystės/špionažo pavyzdys yra Tu-4 strateginis bombonešis, kai sovietai grynai nukopijavo amerikiečių B-29, avariniu būdu nusileidųsį Rusijoje.