Feed on
Posts
Comments

2011: Šiandien prieš 87 metus
Trumpa frazė iš Wikipedijos:
1950 – Carl Palmer, English drummer (Emerson, Lake & Palmer)

Daug kas prisimena ELO, bet mažai kam jau ką besako ELP 😉 O kadaise juk tai buvo viena iš populiariausių elketroninės muzikos pionierių…

Emerson, Lake & Palmer – The Sage


2009: Šiandien prieš 87 metus
Trumpa frazė iš Wikipedijos:
1922 – The USS Langley (CV-1) is commissioned as the first United States Navy aircraft carrier.

Kalbedami apie JAV galią, norom nenorom prisimename vieną iš tos galios demonstravimo ir vykdymo įrankių – lėktuvnešius. Ištisi plaukiantys miesteliai su keliais tūkstančias gyventojų, kurie rūpinasi savo miestelio aerodromu, kuriame bazuojasi kelios dešimtys lėktuvų, galinčių paversti dulkėmis bet kokį taikinį. Lėktuvnešis tapo JAV galios simboliu, kokiu kadaise prieš pusantro šimto metų buvo kanonieriės (prisiminkime frazę „kanonierių politika“). O visa ta galia prasidėjo nuo perdirbto karinio krovininio laivo USS Jupiter (AV-3), skirto angliai vežti. Turbūt įdomu gali būti tai, kad šis laivas turėjo dar 3 brolius/seseris, kurie visi dingo be pėdsakų Bermudų trikampyje – vienas Pirmojo pasaulinio karo metais, kiti du – Antrojo pasaulinio. Na, o Langley likimas buvo kiek kitoks – sunkiai pažeistas japonų lėktuvų 1942 metų vasarį, jis buvo paskandintas savo pačio apsaugos, kad nepakliūtų į priešo rankas. Vienžod, senukas garbingai žuvo mūšyje.
Kažkaip pagalvojau, kas TSRS taip ir nesugebėjo sukurti savo lėktuvnešių laivyno, o vienintelis Rusijos lėktuvnešis Admiral Kuznecov pastoviai lydimas dviejų buksyrų „jei kas atsitiktų“.

13 Responses to “Kovo 20 prieš NN metų”

  1. proffanas parašė:

    Formaliai, rusai niekada neturėjo lėktuvnešių. Ir „Kuznecovas“ tėra авианесущий крейсер. Iš pirmo žvilgsnio matosi, kad jis pastatytas pagal kitą schemą, nei amerikietiški lėktuvnešiai; skirtas kiek kitokioms funkcijoms atlikti. http://ru.wikipedia.org/wiki/Авианесущий_крейсер

    • grumlinas parašė:

      Įvardinimas „lėktuvnešinis kreiseris“ sovietams buvo reikalingas tam, kad jų lengvieji lėktuvnešiai galėtų praplaukti Bosforo sąsiaurį, kuriuo draudžiama plaukti lėktuvnešiams. Paimk anglų Invincible lėktuvnešius http://en.wikipedia.org/wiki/Invincible_class_aircraft_carrier – tas pats Kuznecovas 😉 Juk net „sraigtasparnešiniai kreiseriai“ buvo sugalvorti, kad pridengti elementarius priešpovandeninius lėktuvnešius „Leningrad“ ir „Moskva“

  2. Voldemaras parašė:

    Studijų metais, karinėje katedroje pulkininkai ir majorai kaip įmanydami gynė „gynybinę“ TSRS doktriną, taigi kaip žinia, lėktuvnešis – agresijos įrankis…

    • grumlinas parašė:

      Va-va, dar vienas argumentas, kodėl Tarybų Sąjungoje sekso, tfu, lėkuvnešių nebuvo

      • proffanas parašė:

        A tai negi teks įrodinėti, kad pirštas ir geras daiktas- anaiptol ne tas pats… 🙂 . Ta pati „Moskva“- ne lėktuvnešis, o viso labo sraigtasparnių denis, nė neturintis normalaus pakilimo tako. Nors ir būta bandymų pritaikyti tokio tipo laivus vertikalaus kilimo Jakams.
        Pagal ginkluotę pas rusus- būtent raketiniai kreiseriai, tik pritaikyti nešti keliolikai lėktuvų. Autonominis kovinis vienetas. Tuo tarpu pas amerikiečius lėktuvnešiai skirti tik nešti lėktuvams; bemaž pliki gynybos požiūriu, ir jų pačių gynyba rūpinasi pagalbiniai laivai.
        Rusų nesugebėjimas statyti tų „lėktuvnešių“ niekur kitur, išskyrus Nikolajevą (iš kurio ir reikalingas išėjimas per Bosforą)- tezė, kuria sunku patikėti.

        • Taškas parašė:

          Pagal mane turi tie rusai vieną lėktuvnešį ir net du lakūnus, mokančius ne tik pakilt, bet ir nusileist nuo jo…

        • grumlinas parašė:

          Nu nedrįstu su tavimi ginčytis karybos klausimais, per mažai ir per trumpai domiuosi tuo dalyku 😉

  3. Taškas parašė:

    Rusai dar Nikitos Sergejevičiaus laikais buvo sukūrę kokį tai monstrą- nei laivą, nei lėktuvą. Visai rimtai ginčijosi ar jis plaukia ar skrenda…, tad kuriai karo žinybai priskirti? Vieno veterano žodžiais būtų baubas, o gal netikėtas atsakas amerikonų lėktuvnešiui.