Nežinau, ar aš kažko nesuprantu, ar vistik visuotinės gerovės metas atėjo? Kur bepasisuksi: visur tik akcijos ir išpardavimai. Ir ne kokie niekingi 5-10-15%, o kokie 50 ar net 70%. Net nejaukiai pasijunti žmogus, kai tau siūlo tiek sutaupyti, o tu net ausim nekrusteli. Gėda pasidaro dėl savo nepirkėjo statuso. Ale kai aš pagalvoju – a fig man to-ar-ano reikia? Pirkti kad pirktum? Visą gyvenimą pirkau tik tikrai būtinus dalykus (nes ir taip tų griozdų prisirenka), tad kam pirkti kažką, ko gali ir neprisireikti?
Tačiau ne apie tai ši daina. Matydamas tokias didžiules nuolaidas, susimąsčiau, kaipgi čia gaunasi. Darom 50% masinį naktinį išpardavimą, prieš tai prasukę nemažą (ir brangią) reklaminę kampaniją. Bet vistiek reikia atsiimti savikainą, turi likti ir visiems/visokiems mokesčiams, o ir pelnas kažkoks turi gautis. Reiškia, visos tos firmos ant savikainos užvaro bent 70-80% antkainius. Nebūtų trokštama viršpelnio – viskas gali būti bent 30% pigiau. Gali. Bet ar bus?
Šiaip, tiesiog pamąstymui – pasižiūriu aš į LEGO kainas Amerikoje ir Lietuvoje. Ir pasidaro aišku, kad amerkiečiai už mus daug biednesni, nes moka žymiai mažiau. Arba mes žymiai durnesni, nes nuo mūsų ne tik vilną kerpa, bet jau su visa oda diria.
Akcijos-atrakcijos
Geg 14th, 2009 by grumlinas
parduoda daiktus su nuolaida, gaunasi i nuostoli, bet tik dalis prekiu.dekingas pirkejas lieka istikimas parduotuvei,nusiperka ka nors ir be nuolaidos,be to kitasyk su antkainiu dideliu pirks.sandelius irgi reikia istustinti. o del lego, ar bet kokios kitos prekes. pasaulinis tinklas ar tiesiog didesne parduotuve vakaruose visada gales pasiulyti geresne kaina, nes tokia jam suteikia gamintojas. be to kitos ir pardavimo apimtys dideleje rinkoje, kita ir kaina.
Tai kad teko man bendrauti su tais, kurie prekyboje dirba ir kainų formavimo mechanizmus žino. Lietuvoje antkainio pramoninėms prekėms mažiau kaip 50% nebūna, o dažniausiai jis siekia 70%. Taip kad prekybininkai turi daug pagalvių prisikloję kad minkšta būtų kristi 😉
Didelės nuolaidos dar kai ką reiškia. Čia dažnai Vilniuje vaikštinėju Lukšio gatve. Tai ten, kur buvo didelės nuolaidos, po to nelieka net pažiū parduotuvių, o tik tuščios patalpos.
-› MariukasM – čia pasi mus savanorių prospekte ant kampo viena tokia parduotuvė buvo. Tai ji kas kokie trys metai radikaliai keičia profilį – kanc.prekės->baldai->durys->spintos etc.itd. Biznis yra biznis – jei nepaskaičiavai – sudegei. Kitas dalykas, kuris niekaip, nu niekaip neateina į galvą lietuviškiems paradvėjams – imti kiekybe, o ne kaina. Todėl ir varo kainas beprotiškas, o paskui užlūžta, nes nėra durnių, kurie pirktų.
na, dėl Lukčio g. parduotuvių, tai nieko nuostabaus. Negali pardavinėti Ikea’os lygio prekių už vileroy&boch kainą…..
Na, pvz. prieš keletą metų, kai sukinėjaus prekybos sferoj, sužinojau, kad pvz. Maximoje paties VPMarket importuotų kalėdinių žaisliukų savikaina – keliasdešimt ct, tuo tarpu pardavimo kaina – 9,99 Lt 😉
…o dėl kailių dirimo – taigi prezidentė bus kailialupė, pratinkitės, kolega 😀
[…] tampa beprasmės, kai vyksta nuolat, o nuolaidos pasiekia 70%. Ar tokio dydžio nuolaida nesukelia minčių apie pradinę produkto kainą? Ir kodėl išpardavimai pradėjo vykti naktimis? Pasityčiojimas iš visuomenės vartotojiškumo […]
-› Marius – na va, dėl savikainos tai aš buvau dar optimistas 😉 O dėl prezidentės – vidaus politikoje ji nelabai ką turės pasakyti – ne jos įtakos sfera
Jazau….. Taigi JAV nėra PVM, ten tik pardavimo mokesčiai, ar kaip čia juos pavadinti, kurie nuo 0 iki, berods, 8,5 proc., priklausomai kur gyveni. Ir dėl to nereikia mūsų prekybininkų kaltinti, kad antkainiai milžiniški. Nors tų prekybininkų, aišku, nepateisinu – pasukčiauja dar ir kaip jie.
Hmmm… Susidaro įspūdis, kad PVMo nebuvimas užtikrina žymiai efektyvesnę ekonomiką, sprendžiant iš JAV ekonominio potencialo?
Kaip ir mūsų naktinių klounų uždėti nauji mokesčiai ne tik nepadidino pajamų, bet jas ir sumažino, suvarant verslininkus ė pogrindį. Kadaise Reigano administracija ištraulė JAV ūkį iš recesijos, mažindama mokesčius ir taip suaktyvindama verslą. Deja, mūsų valdžia kaip sėdėjo ant socialistinio reguliavimo kėdutės, taip ir tebesėdi…
Pas mane vaistinej buna 40 % nuolaida dienos prekei, ir tikrai antkainis nera kosminis kaip kas gali isivaizduoti, prekes eina i minusa ir kaip reikiant dideli, esme yra pritraukti pirkeja, jei jis atejo tos prekes, tai gal pirks ir dar ka su didesniu antkainiu, issilygint turetu teoriskai. bet zmones isvis nustojo vartot taip kaip anksciau, atejo, pasiime ir dingo. ir vistiek buki kaip bato aulai, kai siulai dvigubai pigesni generika, neima. o dar verkia, kad vaistai brangus. pyktis ima ir daugiau nieko.
-› Pukis – nzn, gal pas tave antkainis ir nedidelis, tačiau aš kalbu apie didžiuosius prekybos tinklus, kur antkainiai aiškiai užvynioti be jokios sąžinės
Kaip maisto, technikos parduotuvėsė ar vaistinėse nežinau, bet pats esu vartęs popierius kur surašytos x drabužių parduotuvės prekių savikainos ir pardavimo kainos, tai antkainiai siekė ne 100 ir ne 200 proc. Vidutiniškai jis buvo apie 300-400 procentų nuo savikainos. Nebejoju, kad tas pats ir dabar.
Tai kas tie 70proc. ?
Atsimenu šnabždesius apie tai, akd Maxima kai kurių prekių grupei užsikelia 300% antkainį…
-› Adis – na, aritmetika paprasta – daikto savikaina 50LT, uždedame 300% antkainį (150LT), bandome parduoti už 200LT. Jei nepavyko – išparduodame su 50% nuolaida (100LT). Taigi, teuždirbome tik 100% pelno 😉
Kai teko dirbti Senuku administracijoje, teko matyti kainas, savikainas ir t.t.
Pas juos i mazmena nepapuola preke jei nera BENT 50%. Dauguma prekiu parduodamos su 100% antkainiu nuo BUHALTERINES (su visais kastais) savikainos! Tvirtinimo detales – su 200-400 😉
Antkainiai ten – kaip ir daugumoje tinklu – dideli. 🙂
Na negalima skaičiuoti taip grubiai pelno….. Reikia šiek tiek plačiau žiūrėti.
Ta didelį antkainį suvalgo kiti dalykai. Tokie kaip buhalterija, darbuotojai, prekybos vieta, sandėlio išlaikymas ir t.t.
Taigi kartais užsimetus 200% antkainį vis tiek keliauji į minusą. Žinoma uždirbti visi nori…. Šito paneigti negaliu…
-› Wiziris – na bet kad ubagais VP neišeina – faktas 😉