Turbūt retas automobilis buvo toks revoliucinis, kaip Citroën DS: su unikalia hidropneumatine pakaba, vairo stiprintuvu ir pusiau automatine greičių dėže, unikaliais diskiniais stabdžiais, patekęs į geriausių XX amžiaus automobilių trejetuką. DS išgelbėjo gyvybę generolui de Gaulle pasikėsinimo metu – net ir su peršautomis padangomis jis važiavo toliau. Jame buvo išbandytas ne vienas techninis sprendimas, kuriuos kitos automobilių firmos tesugebėjo įdiegti tik po keliasdešimt metų, kaip kad pasukami priekiniai žibintai.
1955 Paryžiaus Autosalone pristatomas DS 19. Įvertintas 11CV, jis turi 1911cc variklį (70.5AG/4500apm) ir 4 bėgių pavarų dėžę, važiuoja 140km/h greičiu ir naudoja 10ltr/100km. Jo kėbulas pilnai integruotas su nuimamais paneliais ir nuožuliniai lygia nosimi be radiatoriaus grotelių. Apie DS 19 kalba visas miestas, tai automobilis, skelbiantis naujos eros automobilio istorijoje pradžią. Naujas automobilis revoliucinis ne tik dėl aerodinaminio silueto, bet ir dėl naujų techninių savybių, tokių kaip: hidropneumatinė pakaba su automatiniu aukščio reguliavimu; visos pagrindinės sistemos – pavara, sankaba, vairas, stabdžiai – turi stiprintuvus, automobilis turi dvi nepriklausomas stabdžių sistemas ir automatinį paskirstymo mechanizmą, derinantį stabdžių jėgą su automobilio svoriu. Pirmąkart pasaulyje serijiniame automobilyje priekyje įrengti diskiniai stabdžiai. Automobilis yra super-sėkmingas pataikymas: per pirmas 45 minutes užsakomi 749 automobiliai ir dienos pabaigoje užsakyta jau 12.000. DS gaminamas beveik 20 metų.
Viso tarp 1955ųjų spalio ir 1975ųjų balandžio pagaminta 1.456.115 DS.
1957 gegužę pradedamas pardavinėti ID 19 po savo premjeros (uždaru gaubtu) 1956ųjų Paryžiaus Autosalone. Jis gaminamas dviejų versijų: Standard (63AG/4000apm, 130km/h) ir Lux (66AG/4500apm, 135km/h). Pradėjus gaminti ID 19, liepą nutraukiama Traction Avant gamyba.
Tarp 1957ųjų kovo ir 1969ųjų rugsėjo pagaminti 491.434 ID.
1958 Paryžiaus Autosalone pristatomas ID 19 Break, kuriame suderintos techninės ID 19 Lux savybės su Break kėbulu – tai šeimos ar universalus automobilis.
Tuo pat metu pradedamas gaminti DS 19 Prestige. Orientuotas verslininkams, jis turi stiklo pertvarą tarp priekinių ir užpakalinių sėdynių.
1960 Paryžiaus Autosalone pristatomas DS 19 Cabriolet, kurio kėbulas suprojektuotas Chapron. Automobilis turi 4 bėgių pavarų dėžę (iš jų trys sinchronizuotos) ir centrifūginę sankabą. Kabrioletas siūlomas 76 spalvų kombinacijų, 13 kėbulo spalvų ir 11 vidaus įrangos atspalvių.
DS 19 Cabriolet tarp 1960ųjų rugsėjo ir 1974ųjų buvo pagaminta 1.325.
1962 Citroën pristato pakeistą DS 19 versiją su nauja nosimi ir perprojektuotais buferiais. Tikslas – pagerinti aerodinamiką ir padidinti maksmalų greitį iki 160km/h.
1964 rugsėjį pasirodo DS 19 Pallas, automobilis su pagerintu vidumi ir užbaigimu.
Paryžiaus Autosalone kaip papildomas elementas visiems Citroën modeliams siūlomi saugos diržai.
1965 rugsėjį išleidžiamas naujas, galingesnis DS – DS 21. Naujoje versijoje įrengtas visiškai naujas 2175cc 5 atramų variklis (109AG/5500apm). Įvertintas 12CV, jis važiuoja 175km/h greičiu ir naudoja 9.8ltr/100km. Visos valdymo jungtys yra pastovaus greičio. DS21 įrengta priekinių žibintų išlyginimo sistema, kuri kompensuoja aukščio dinaminius pokyčius. Jis leidžiamas su sedano (Saloon), Pallas, Prestige ir Cabriolet kėbulais.
Tarp 1965ųjų rugsėjo ir 1972ųjų spalio pagaminti 207.313 DS 21.
1966 LHM, speciali mineralinę alyva, pakeičia LHS2 visų DS ir ID modelių hidraulinėse sistemose. Aukštos kokybės produktas, LHM užtikrina ilgą visų sistemų tarnavimo laiką.
1967 rugsėjį patiekiamas naujas kėbulas ID ir DS serijai: visiškai perprojektuotas priekis (sparnai, kapotas, apatinė dalis), kuriame įrengtos 4 lempos (iš jų 2 sukiojasi vairuojant).
1968 rugsėjį DS 19 pakeičiamas sportiškesnio DS 20: 1985cc variklis (103AG/6000apm), 165 km/h greitis, 10.39ltr/100km.
Tuo pat metu ID 20 pakeičia ID 19.
1969 rugsėjį pradėtas gaminti DS 21, pirmas Prancūzijos gamybos automobilis su elektronine kuro įpurškimo sistema: 2175cc variklis, 12CV, 188km/h, 10.38ltr/100km.
Tarp 1969ųjų rugsėjo ir 1972ųjų spalio pagaminta 41.805 DS 21.
Tuo pat metu D Super pakeičia ID 20: 1985cc variklis (103AG/6000apm, 11CV, 165km/h, 10.45ltr/100km.
D Special pakeičia ID 19: 1985cc variklis (91AG/5750apm), 11CV, 160km/h, 10.4ltr/100km.
1970 DS 21 gauna 5 bėgių pavarų dėžę su mechaniniu ryšiu.
1972 rugsėjį DS 21 pakeičiamas DS 23. Naujas automobilis gali būti su karbiuratoriniu (124AG/5250apm) arba su įpurškiminiu (130AG/5250apm) 2347cc varikliu. Įvertintas 13CV, DS 23 važiuoja 188km/h greičiu ir naudoja 12ltr/100km.
Tarp 1972ųjų rugsėjo ir 1975ųjų balandžio pagaminti 48.464 egzemplioriai DS 23.
Wikipedijos puslapis apie DS/ID
Citroën DS ir ID galerija
Kas man ankstesniuose Citroen’uose nepatinka- tai visada kažkoks neišbaigtas salonas. Suprojektuoja laikmetį lenkiantį automobilį , o automobilio interjerui pritrūksta parako…
-> Voldemaras – tai kad sunku pasakyti, ar čia neišbaigtumas. Galbūt, tiesiog toks dizaino stilius buvo, šiandien mums keistokai atrodantis. Nes DS kabrio prietaisų skydelis http://www.grumlinas.lt/wp-content/gallery/dsid/DS_cabrio_display.jpg tikrai neblogas
Štai Citroen! Net, sakyčiau, CITROEN! 🙂 O visa kita – tik kelias iki jo, ir nuopolis po jo… 😀
-> scania – kultinis <<