XX amžiaus 7-8 dešimtmečiais Citroën leido seriją įdomaus dizaino automobilių, pavadintų Ami. Jau pats pirmasis modelis – Ami 6 – šokiravo (ir iki šiol tebešokiruoja) atvirkščiai nusklembtu užpakaliniu stiklu – sprendimas, kurio iki šiol nedrįsta pakartoti nė viena save progresyvia vadinanti auto-firma. Ami serija pasitarnavo ir eksperimentine baze sukurti kupe su Wankel varikliu, kurie tuo metu buvo populiarumo viršūnėje, nes leido iš palyginti nedidelio tūrio variklio išspausti žymiai daugiua arklio jėgų. Deja, naftos krizė ir per didelės kuro sąnaudos palaidojo Wankel variklius kaip techninį sprendimą ir jie tėra vidaus degimo variklių pakraštyje.
1961 balandį prie Citroën modelių prisijungia Ami 6. Automobilio griežtos linijos akcentuotos atvirkščiai nusklembto užpakalinio lango, jos mechaninė dalis perimta iš 2CV. 602cc oru aušinamas 2 cilindrų variklis (20AG/4500apm), 4 bėgių pavarų dė˛ė. Įvertintas 3CV, Ami važiuoja 105km/h greičiu ir naudoja 6ltr/100km.
4 durų, 4 vietų sedano Ami tarp 1961ųjų balandžio ir 1971ųjų liepos pagaminta 1.039.384.
1964 Paryžiaus Autosalone pristatomas Ami 6 Break. Sukurtas sedano pagrindu ir su daug panašių techninių savybių, jis siūlo eilę galimybių, paryškindamas lankstų Ami charakterį. Siūlomos dvi 4/5 vietų versijos – Tourisme ir Confort – plius universalus automobilis.
1969 kovą vietoj Ami 6 pradedamas gaminti Ami 8. Perprojektuotas, supaprastintas ir lygesnis kėbulas užtikrina pagerintą matomumą. Naujasis automobilis turi 602cc variklį (28.5AG/5750apm). Įvertintas 2CV, jis važiuoja 123km/h greičiu ir naudoja 5.5ltr/100km.
Gamintas kaip 4 vietą sedanas ir universalas, Ami 8 tarp 1969ąją kovo ir 1979ųjų birželio pagaminta 800.775.
1970 sausį Citroën suintriguoja technikos entuziastus M35 prototipu, varomu Wankelio varikliu, kuris sukurtas po bendrų studijų su Comobil. 995cc vieno rotoriaus variklis išvysto 49AG/5500apm. Įvertintas 6CV, M35 turi 4 bėgių pavarų dėžę, važiuoja 144km/h greičiu ir naudoja 9.7ltr/100km. Laboratorija ant ratų, M35 turi Ami 8 kėbulą, bet aprūpintas hidropneumatine pakaba, kuri pirmą kartą pritaikyta tokio dydžio modeliui. Citroën pateikia pavyzdžius dideliais atstumais važinėjantiems klientams, iš kurių bus gaunami atsiliepimai. 1970asiais ribotomis serijomis kaip 2 durų 4 vietų coupé pagaminti 267 M35.
1973 vasarį išleidžiamas Ami Super, automobilis su Ami kėbulu, bet 4 cilindrų 1015cc GS varikliu (61AG/6750a[m), įvertintas 6CV ir važiuojantis 140km/h geičiu.
Wikipedijos puslapis apie Ami seriją
Wikipedijos puslapis apie M35
Citroënët puslapis apie Ami seriją
Citroënët puslapis apie M35
Citroën Ami 6, Ami 8,Ami Super ir M35 galerija
Turiu mintį, koks aparatas turėtų būti vadinamas „citroen“. Toks, kurį galima apibūdinti žodžiu „kosmosas“ 🙂
-> scania – taip ir buvo, kol inžinieriai diktavo politiką Citroen. Bet kai valdžia perėjo Peugeot vyrukams ledinėmis akimis ir su begaliniu pinigų troškuliu širdyje – kosmosas baigėsi… 🙁
Kosmoso pabaigą ryškiai pajutau atsisėdęs į antrą BX… 🙁 Na tą su „normaliu“ valdymu. Pas mane buvo 85 kosminis variantas 🙂
Tik nusipirkus kosmosą – kelias dienas pykau ant to kosmoso, paskui viskas pradėjo tikti, išskyrus posūkius. Po pusmečio tiko ir posūkiai. Ir jau po metų – visų kitų mašinų valdymas man atrodė nežmoniškas 😀 Ta prasme – nepritaikytas žmonėms 😀
Citro kosmosas – buvo skirtas žmogaus malonumui, patogumui, komfortui.
Kitos mašinos – tai tik tai, kas turėtų tikti visiems…
-> scania – citroen skirtas elitui 😉
Hmmm, o elitas nėra susijęs su etilu?
-> scania – nea, net ir su e-litu nesusijęs 😉 Tiesa, elito nereikia painioti su Lietuvos šūdeličiu
Ne Citroenas, bet vistiek įdomu:
http://steer.ru/archives/2009/04/13/008681.php
Kauno automobilių muziejuje laikomas galimas Jurijaus Gagarino automobilis Marta Jet 5.
-> Denis – tai kad tie šiknagalviai net firmos pavadinimą supainiojo – ne Marta, o Matra 😉 O šiaip Matra gamino įdomius awto-dalykus iki awto-sekcijos uždarymo. Pikčiausia tai, kad būtent Matra prieš pat uždarymą sukonstravo miniveną, kurį pasiūlė Citroenui, bet Peugeot vyrukai ledinėmis akimis ir su begaliniu pinigų geiduliu širdyje atmetė tą pasiūlymą. Projektą perėmė Renault ir šati turime super-hitą Espace, o Citroen-Peugeot mažinaoje antroje vietoje 🙁 Tfu, net pikta!
Na biškį džiugina tik tiek, kad žioplys Louis Renault kadaise nepriėmė iš bankrutavusio Voisin atleistą Andre Lefebvre, kuris ir sukūrė Traction Avant 😀
Ale vistiek nekenčiu renault!
Oho, kiek espresijos 🙂 Nežinojau apie šiol apie Matrą, tai ir Martą man gerai skambėjo 🙂
Turėjau Renault 11, labai smagi mašinytė buvo, o draugai – Citroen ZX, BX ir Xantia. Irgi su jais kartais diskutavome apie pliusus-minusus Renault vs. Citroen.
Galiausiai BX’ui ir Xantijai skirtingu laiku greitkeliuose kapotai priekinį stiklą patvarkė. Dabar pirmasis važinėja Yaris verso, kitas Peugeot 406 🙂
-> Denis – jooo, moderniajam renaultui jaučiu biškį antipatiją – juk jis buvo begėdis plagijatorius – R4 važiuoklė copy-paste nuo 2CV, Citroen Projet F sužlugo irgi iš dalies dėl renaultų pramoninio špionažo
Nors va renaultų sunkvežimiuose teka citroenų kraujo dalis, bet tai jau bus atskira istorija 😉