Kaip kad Ford T amerikiečiams ar Volkswagen „vabalas“ vokiečiams, taip prancūzams Citroën 2CV tapo kultiniu automobiliu. Jis tebegyvuoja iki šiol, jį dar galima pamatyti važinėjantį gatvėmis ir keliais, o norintiems turėti kažką egzotiškesnio – ir palyginti nebrangiai nusipirkti.
Pradėtas konstruoti tuoj po karo, panaudojant TPV bandomosios eksploatacijos metu sukauptą patirtį, pasaulį jis tegalėjko išvysti tik 1948aisiais, kai Prancūzijos vyriausybė nuėmė gamybos apribojimus savo automobilių gamintojams, pagal kuriuos žemos klasės lengvuosius automobilius (iki 7CV) galėjo gaminti tik Renault ir Peugeot, o aukštos klasės (virš 7CV) – tik Citroën.
Įdomu galbūt yra tai, kad garsioji „firminė“ Citroën hidropneumatinė pakaba buvo pradėta kurti būtent šiam automobiliui, tačiau jos kūrimo sunkumai ir aukšta savikaina privertė grįžti prie torsijonų, o naująją pakabą palikti aukštos klasės automobiliams.
1948 Paryžiaus Autosalone spalį pristatomas 2CV, apstulbinęs lankytojus savo naujoviška išvaizda, išradingu dizainu, ekonomija ir galimybe įvairiems pritaikymams. 2CV išreiškia naują individualaus transporto filosofiją. Naujai sukurtas 375cc oru aušinamas plokščias dviejų cilindrų variklis (9AG/3500apm). Pirmą kartą Citroën panaudoja 4 greičių pavarų dėžę kaip standartinę. 2CV važiuoja 65km/h greičiu ir naudoja 4.5ltr/100km. Tarp 1949ųjų spalio ir 1990ųjų liepos 27 pagaminti 3.872.583 egzemplioriai 2CV ir įvairių jo lengvų universalų modifikacijų.
1950 Paryžiaus Autosalone pristatomas 2CV Camionette prieš pradedant gamybą 1951ųjų kovą. Jis veža 250kg krovinį, naudodamas tą patį 375cc variklį (9AG/3500apm). Sunkvežimukas važiuoja 60km/h greičiu ir naudoja 5ltr/100km.
Tarp 1951ųjų vasario ir 1978ųjų kovo pagaminti 1.246.306 Camionette. Poreikis toks didelis, kad kartkartėmis susidaro šešių metų laukimo sąrašas.
1953 Jacques Cornet ir Henri Luchon, vairuodami 2CV, pasiekia aukčio automobiliu rekordą – 5420m, Mont Chacaltaya kalnas Bolivijoje.
1954 Paryžiaus Autosalone 2CV gauna 425cc variklį (12AG/3500arpm) ir centrifūginę sankabą.
1957 Paryžiaus Autosalone 2CV gauna bagažinės dangtį.
1958 Kovą pradedamas gaminti 2CV Sahara, 4 varomais ratais su dviem 425cc varikliais (bendrai 24AG/3500apm) ir įvertintas 5CV. Nuostabios 4×4 2CV visureigio savybės ypač patinka naftos ieškotojų ir kalnakasybos brigadoms dykumose. Pilnai pakrautas automobilis gali u˛važiuoti į 40% statumo smėlio šlaitą. Sahara pradedama gaminti 1960ųjų gruodį ir per šešis metus pagaminami 694 egzemplioriai.
1963 vasarį 2CV AZA gauna galingesnį variklį (16.5AG/4200apm). Dabar automobilis pasiekia maksimalų 95km/h greitį.
1964 gruodį 2CV gauna priekines duris su vyriais priekyje vietoj vyrių užpakalyje.
1969 2CV šeima skyla į dvi dalis: 2CV4 (435cc (24AG/6750apm), 2CV, 102km/h, 5.4ltr/100km) ir 2CV6 (602cc (28.5AG/6750apm), 3CV, 110km/h, 6.1ltr/100km).
Liepą išleidžiamas mažas universalus automobilis 180 K. Su 4 cilindrą 1911cc benzininiu varikliu (50AG), jis pakrautas sveria 3500kg.
1970 pagal Citroėn’o didžiųjų automobilinių tyrimų tradicijas organizuojamas ilgo atstumo ralis Paryžius-Kabulas-Paryžius. Jame dalyvauja 1.300 dalyvių, visi jaunesni nei 30 metų, ir visi važiuoja 2CV, Dyane ar Méhari.
1972 liepą Citroën visuomeninių santykių skyrius paskelbia naują lenktynių tipą: 2CV RallyCross. Pirmos
tokios varžybos įvyksta netoli Argenton-sur-Creuse.
1973 po didelės ilgų atstumų ralio Paryžius-Kabulas-Paryžius sėkmės, Citroën organizuoja Raid Afrique, 8.000km rali nuo Abidžano (Dramblio Kaulo Krantas) į Tunisą (Tunisas). Virš šimto jaunuolių sudalyvauja poromis, visi vairuodami 2CV.
1976 balandį ribota 1.800 automobilių serija išleidžiamas 2CV Spot.
1980 Paryžiaus Autosalone pristatoma ribota 2CV Charleston versija, su dviejų atspalvių dažymu ir apvaliomis lempomis. Citroën iš pradžių planavo išleisti tik 8.000 egzempliorius 2CV Charleston, bet 1981aisiais jis tampa standartiniu modeliu.
1983 balandį ribota 2.000 egzempliorių serija pagaminama 2CV „France 3“.
1985 kovą išleidžiama 3.000 egzempliorių ribota serija 2CV Dolly,
1990 liepos 27 pagaminamas paskutinis 2CV.
Citroën 2CV galerija – tik keletas pavyzdėlių
Kažkaip tik dabar atkreipiau dėmesį į pakabą – va čia tai mintis! Ne tik tilto stabilizatoriai, bet ir tarptiltinis stabilizavimas, jei tik teisingai supratau brėžinius. O jau pakabos kompaktiškumas – unikalus!
Torsijonai, pirkti iš Ferdinando Porše
Torsionai – dažnas žvėris, bet tos spyruoklės cilindruose – va kur grožis 🙂