Feed on
Posts
Comments


1919

Firmos istorija:

Per keturis mėnesius nuo karo pabaigos atlikta Quay de Javel gamyklos rekonstrukcija, pereinant
nuo artilerijos sviedinių prie automobilių gamybos.

Nauji modeliai:

1919 gegužės 28 dieną pradėta 10CV Type A,pirmojo Europos masinės gamybos automobilio, gamyba. Automobilis aprūpintas 1327cc varikliu (18AG/2100apm), 3 bėgių pavarų dėže, išvysto 67km/h greitį ir sunaudoja 6.2ltr/100km. Kaip standartinę įrangą, turi elektrinį starterį, elektros šviesas, atsarginį ratą ir minkštą stogą. Automobilio kaina – 7.950FF. Iki 1921ųjų birželio pagaminti 24.093 Type A.

Pagaminta automobilių – 2.810



André Citroën (1878 – 1935)



1919 Type A Torpedo atviras automobilis



1920

Firmos istorija:

Citroën laimi kuro ekonomijos pagrindinį prizą Le Mans, ir jo šlovė greitai pasklinda. To pasekmė –
žymiai padidėja gamyba.

Metų pabaigoje keliuose jau 15.000 Citroën’ų.

Nauji modeliai:

Pagaminta automobilių – 12.244



192x Type A



1921

Firmos istorija:

Visoje Prancūzijoje Citroën savininkų patogumui įrengti atsarginių dalių sandėliai.

Citroën pradeda kurti sau vardą užsienyje – eksportuota apie 3.000 automobilių.

Nauji modeliai:

Birželį vietoj Type A pradėtas gaminti 9CV Type B modelis B2. Kaip ir jo pirmtakas, jis parduodamas pilnai įrengtas. B2 turi daug galingesnį 1452cc variklį (20AG/2100apm), aprūpintas 3 bėgių pavarų dėže, išvysto 72 km/h greitį ir naudoja 8ltr/100km. Dėl patvarios konstrukcijos ir taupumo, B2 greit patiria sėkmę. Tarp 1921ųjų gegužės ir 1926ųjų liepos pagamintas 89.841 B2.

Balandį pasirodo Type A Sport, de luxe atviras turistinis automobilis, gamintas mažomis serijomis. Elegantiškas, žemai pakabintas keturvietis kėbulas, aprūpintas 1452cc varikliu su lengvo lydinio stūmokliais (22AG/2100apm) ir 3 bėgių pavarų dėže. Įvertintas 9CV, jis važiuoja 75 km/h greičiu ir naudoja 8.5ltr/100km. Tarp 1921ųjų balandžio ir 1921ųjų gruodžio pagamintas 671 Type A Sport.

Iš standartinių Type A ir B2 pradėti gaminti pusvikšriai, aprūpinti Citroën-Kégresse-Hinstin važiuoklėmis. Juose įrengti B2 1452cc varikliai (20AG/2100apm), 3 bėgių pavarų dėžės ir dvigubos užpakalinės vikšrinės važiuoklės. Gaminami trys modeliai: „sniego“ (labai sėkmingas modelis), „be kelių“ ir „tolimų atstumų“. Iš viso pagaminti 1.134 pusvikšriai. Tai pirmieji automobiliai, pervažiavę Sacharą, o taip pat atlikę Croisière Noire („Juodajį pervažiavimą“) per Afriką.

Pagaminta automobilių – 10.933



9CV Type B2



Type A Torpedo Sport



Pusvikšrio „sniego“ modelis



Pusvikšrio „tolimų atstumų“modelis



192x Type B2 geležinkelinis variantas



1922

Firmos istorija:

1921ųjų pabaigoje Citroën išsinuomoja gamyklą iš Clément Bayard Paryžiaus priemiestyje Levallois. 1922aisiais Citroën pradeda gaminti garsųjį Trèfle, 5CV atvirą turistinį automobilį, o taip pat pusvikšrius Croisière Noire ir Croisière Jaune pervažiavimams. Levallois gamykla taip pat gamina atsargines dalis, kėbulo priedus ir guolius.

Citroën išvysto pardavimus kreditan, siūlydamas lengvus 12 ar 18 mėnesių apmokėjimo terminus. Naujoji sistema patinka vartotojams ir padeda populiarinti automobilį Prancūzijoje.

Citroën pateikia Prancūzijos valdžiai 150.000 skydų su firmos pavadinimu, kuruos galima panaudoti
kelio užrašų remontui ir pagerinimui visame krašte.

7ojo Paryžaus Autosalono atidarymo dieną virš Paryžiaus praskrenda lėktuvas, užrašydamas 5km aukščio raidėmis užrašą Citroën.

Nauji modeliai:

Spalio mėnesį pristatomas Caddy: pirmas sportinis automobilis, sukurtas iš standartinio serijinio modelio. Lengvesnė, galingesnė B2 versija, Caddy varomas 1452cc variklio su lengvo lydinio stūmokliais (22AG/2100apm). Įvertintas 9CV, padidinto galingumo ir perprojektuoto kėbulo dėka jis pasiekia 90 km/h greitį. Tarp 1922ųjų liepos ir 1925ųjų spalio pagaminta maždaug 226 Caddy.

Citroën taip pat sukuria du lengvus komercinius automobilius B2 šasi ir mechaninių dalių bazėje: Boulangère (nenuimamas stogas) ir Normande (atviras viršus). Abu turi 1.40m ilgio ir 1.20m aukščio krovinių skyrių, o taip pat užpakalines kovinių skyriaus pločio duris. Tarp 1922ųjų lapkričio ir 1925ųjų gruodžio viso pagaminti 10.856 komerciniai automobiliai.

Paryžiaus Autosalone pristatomas 5CV Type C. Modelis nudažytas geltonai, todėl pakrikštijamas „petite citron“ („mažoji citrina“). 856cc variklio galingumas 11AG/2100apm, įrengta 3 bėgių pavarų dėžė, važiuoja 60km/h greičiu ir naudoja 5ltr/100km. Šis labai ekonomiškas automobilis pažymi automobilio „demokratizacijos“ pradžią. Jį taip lengva vairuoti ir prižiūrėti, jog jis tampa pirmu „moterišku“ automobiliu. Tarp 1922ųjų kovo ir 1926ųjų gruodžio pagaminta ne mažiau kaip 80.759 Type C.

Pagaminta automobilių – 21.025



Levallois gamykla



Kelio ženklas su Citroën pavadinimu



5km aukšio raidėmis užrašyta Citroën



B2 Caddy Sport



B2 Normande



B2 Boulangère



5CV Type C Torpedo atviras automobilis



„Moteriškasis“ 5CV Type C



1923

Firmos istorija:

15tame Paryžiaus rajone pradeda veikti Saint-Charles gamykla – joje gaminamos ir renkamos 5CV pavarų dėžės.

Quai de Javel gamykloje įrengiama pirma konvejerio juosta. Jos ilgis 49m, ji naudojama gaminti 100 automobilių kasdien. Per mėnesį pagaminama 3.500 automobilių, darbuotojų skaičius padidėja iki 11.000.

Londone įkuriama dukterinė bendrovė Citroën Cars Ltd.

Pusvikšriai tampa pirmais automobiliais, perkirtusiais Sacharą 1922ųjų gruodį – 1923ųjų vasarį. Ekspedicija, vadovaujama Haardt ir Audouin-Dubreuil, užbaigia Trans-Sahara kelionę iš Algiers į Timbuktu.

Citroën paskelbia remonto kainoraštį.

Nauji modeliai:

André Citroën pradeda gaminti žaislinius automobilius, tikras „tėvelio vairuojamo automobilio“ miniatūras. Pirmas modelis – 10CV B2 atviras turistinis automobilis. 1923-1933 metais parduodama 2.033.369 modeliai.

Pagaminta automobilių – 32.678



Kelionė per Saharą nebuvo saugi



1924

Firmos istorija:

Už Paryžiaus ribos, kai pradedamas gaminti Citroën B12, automobilius su „ištisai plieniniu“ kėbulu, pradeda veikti Saint-Ouen gamykla. Gamyklos specializacija – mažų komponentų šaltas presavimas dideliais kiekiais, gamykloje įrengta 250 presų, kurių galingumas siekia 1.400 tonų.

Prie Saint-Ouen gamyklos metų pabaigoje pradeda veikti Epinettes gamykla, kurioje gaminamos ir bandomos spyruoklės.

Įsitikinęs pasauline automobilio sėkme, André Citroën padeda pamatus tarptautiniam dukterinių
kompanijų tinklui, įkurdamas filialus Briuselyje, Amsterdame, Kelne, Milane, Ženevoje ir Kopenhagoje.

1924aisiais metais eksportuojama 17.000 automobilių. Citroën atnaujina taxi parką Paryžiuje ir įkuria greitaeigių tarpmiestinių autobusų kompaniją.

Įkuriama Société Anonyme Automobiles Citroën su 100 milijonų frankų kapitalu. Jos pagrindinis tikslas – gaminti automobilius.

Kasdieninė gamyba pakyla iki 300 automobilių.

Nauji modeliai:

Spalį Citroën pristato Type B modelį B10. Naujasis automobilis turi tą patį šasi ir mechaninius komponentus, kaip ir B2, tačiau jo kėbulas – plieninis vietoj buvusios įprastinės maišytos medžio ir plieno konstrukcijos. B10 kėbulas pagamintas iš suvirintų plokščių, kurios pagamintos šalto presavimo būdu, jis daug atsparesnis smūgiams. Užbaigiama atviro turistinio automobilio epocha (kai jie sudarė 80% gamybos nuo 1919 metų), pradedami gaminti uždari sedanai. Visi naujai po B10 sukurti automobilai turi plieninius kėbulus. B10 įrengtas 1452cc variklis (20AG/2100apm), 3 bėgių pavarų dėžė. Įvertintas 9CV, jis važiuoja 70 km/h greičiu ir naudoja 8ltr/100 km. Tarp 1924ųjų spalio ir 1925ųjų gruodžio pagaminti 17.259 B10.

Kompanija taip pat išleidžia 5CV „Citroënette“ pedalinį autombiliuką vaikams.

Pagaminta automobilių – 55.387



B10 Conduite intérieurie sedanas



Žaislinis automobiliukas



1925

Firmos istorija:

Nuo 1925ųjų Société Anonyme Automobiles Citroën pirmininku tampa André Citroën.

Citroën toliau formuoja ir vysto savo atstovų tinklą Prancūzijoje, pirmą tokią organizaciją, nusipelnančią tinklo pavadinimo. Nuo 200 atstovų 1919aisiais, skaičius pakilo iki 5.000 1925aisiais.

Įsteigiamos dukterinės kompanijos Madride ir Alžyre.

Pradeda veikti naujas kalvystės skyrius Clichy Paryžiuje. Šios ypatingai modernios metalo apdirbimo įmonės penkiasdešimt mašinų padaro ją didžiausia kalve Europoje.

Haardt ir Audouin-Dubreuil pradeda savo antrą ekspediciją, pavadintą Croisière Noire („Juodąjį pervažiavimą“). 1924ųjų spalį – 1925ųjų liepą Citroën Centrinės Afrikos ekspedicijos šešiolika vyrų ir aštuoni pusvikšriai nuvažiuoja nuo Colomb-Béchar į Tananarivo. Ši 20.000km ilgio kelionė atlikta mokslo tikslais.

Nuo 1925ųjų iki 1934ųjų užrašas „Citroën“, sudarytas iš 250.000 elektros lempučių ir 600km elektros laidų, šviečia ant Eifelio bokšto. Raidžių aukštis – 30m.

Nauji modeliai:

Spalį pristatomas Type B modelis B12 plieniniu kėbulu su 1452cc varikliu(20AG/2100apm), 3 bėgių pavarų dėže. Įvertintas 9CV, jis važiuoja 75 km/h greičiu ir naudoja 8.5ltr/100km. B12 siūlo didžiulę naujovę – stabdžius ant visų keturių ratų.

Pirmas dvigubos paskirties automobilis B12 Commercial su atviru turistiniu kėbulu, vežančiu 1.000kg krovinį, su keturiomis durimis ir užpakalinėmis durelėmis.

Nuo 1925ųjų spalio iki 1927ųjų sausio pagamintas 38.381 B12 (kartu su Commercial).

Spalį 5CV Type C gauna trečią centrinę sėdynę užpakalyje ir pakrikštijamas C3 „Trèfle“ („Dobilo lapas“).
Aprūpintas 856cc varikliu (11AG/2100apm), 3 bėgių pavarų dėže, jis įvertinamas 5CV, važiuoja 60km/h greičiu
ir naudoja 7ltr/100km.

Pagaminta automobilių – 61.487



Croisière Noire



Užrašas ant Eifelio bokšto



B12 Torpedo atviras automobilis



B12 Torpedo Commercial



C3 Torpedo „Trèfle“ atviras automobilis



C3 „Trèfle“ iš viršaus



1926

Firmos istorija:

Pastoviai didėjant gamybos apimtims,Citroën pritaiko Taylor’o metodą specializuoti kiekvieną gamyklą tam tikrai veiklai.

15tame Paryžiaus rajone pradeda veikti Grenelle gamykla, gaminanti priekines ašis ir galutinai surenkanti važiuokles naujam B14. Gamykla ir tyrimų laboratorija pajungiamos techninių tyrimų ir kokybės kontrolės biurui.

Citroën išleidžia savo pirmą standartin&į aptarnavimo ir remonto vadovą atstovams kartu su atsarginių dalių sąrašu. Kompanija taip pat sukuria pakeičiamumo politiką standartinėms mechninėms dalims.

Vaikams sukurtas animuotas Javel gamyklos modelis pasirodo toks pats įdomus ir suaugusiems. Jo dydis – 15m x 2m, jis rodo gamyklos surinkimo cechą. Modelis tampa įžanga į organizuojamas su gidu Citroën gamyklų apžiūras.

Brussels-Forest pradeda veikti pirma Belgijos automobilių surinkimo gamykla, kur gaminami 5CV, B12 ir B14. Antra nauja gamykla – laikoma viena iš moderniausių šalyje – pradeda veikti Britanijos Slough mieste, kur gaminami kėbulai ir surenkami 5CV Trèfle; dar viena gamykla Vokietijoje, Kelne surenka B14, C4 ir C6, o dar viena Italijoje, Milane surenka 5CV Trèfle, C4 ir C6.

Iš 600.000 Prancūzijos keliais važinėjančių automobilių 175.000 yra Citroën’ai.

Nauji modeliai:

Paryžiaus Autosalone spalį pristatomas Type B modelis B14, su 1539cc varikliu (22AG/2300apm), 3 bėgių pavarų dėže. Įvertintas 9CV, jis važiuoja 80km/h greičiu ir naudoja 8.5ltr/100km. Masinės gamybos automobilis su prabangia įranga (tokia, kaip modernus, pilnai įrengtas prietaisų skydas su netiesioginiu apšvietimu), B14 tampa žinomas kaip „Nenuilstantis“ ir tampa viena didžiųjų tarpukario metų motorizacijos sėkmių. Jis gaminamas su sedano, atviro universalaus turistinio automobilio, 2 ar 4 vietų su nudengiamu stogu, 2 durų, 4 vietų „coach/karietos“, šešių langų limuzino ir 7 vietų šeimyninio automobilio kėbulais.

Rugsėjį pristatomas B15. Tai pirmas Prancūzijos pagalbinis automobilis su uždara kabina B14 mechaninėje bazėje, vežantis 1000kg krovinį. Tarp 1926ųjų rugsėjo ir 1928ųjų rugpjūčio pagaminti 12.566 B15.

Pagaminta automobilių – 50.404



B14 sedanas



B14 Faux cabriolet



B14 2durų, 4 vietų Coach (karieta)



B14 krovininis variantas



B15 sunkvežimukas



1927

Firmos istorija:

Paryžiuje pradeda veikti Gutenberg gamykla, kurioje gaminami varikliai ir pavarų dėžės.

Įkuriamos dukterinės kompanijos Lisabonoje ir Tunise.

Citroën gamyklos Prancūzijoje ir užsienyje užima 762.000m2 plotą, jose dirba 31.000 žmonių.

Gamybos apimtys pasiekia 400 automobilių per dieną, Europoje dar nematytą lygį, tuo pagrįsdamos automobilių kainų didelį sumažėjimą.

Paryžiaus Autosalono metu André Citroën organizuoja be galo sėkmingas viešas ekskursijas po savo gamyklas.

Keliuose važinėja 319.074 Citroën’ai.

Nauji modeliai:

Kovą vietoje Type B modelio B14 pradėtas gaminti B14F su žymiai patvaresniu varikliu bei keturių ratų
stabdžiais su vakuuminiu stiprintuvu.

Nuo 1926ųjų rugsėjo iki 1927ųjų gruodžio pagaminti 60.526 B14 ir B14F.

Paryžiaus Autosalone Type B modelis B14G pakeičia B14F su 1539cc varikliu (22AG/2300apm), 3 bėgių pavarų dėže. Įvertintas 9CV, jis važiuoja 80km/h greičiu ir naudoja 8.5ltr/100km. Jis gaminamas su atviro turistinio automobilio, sedano, su nenuimamu ir su nuimamu stogu, kėbulais. Nuo 1927ųjų rugsėjo iki 1928ųjų spalio pagamintas 59.391 B14G.

Gruodžio mėnesį pristatomas Type B modelis B18, speciali B14G versija su platesne vėže. Nuo 1927ųjų
gruodžio iki 1928ųjų rugpjūčio pagaminti 5.707 B18.

B14 taxi pakeičia Type A ir B2 taxi versijas. Aprūpintas 1539cc varikliu (22AG/2300apm) ir 3 bėgių pavarų dėže, įvertintas 9CV, automobilis važiuoja 80km/h greičiu ir naudoja 8.5ltr/100km. Gaminami trijų tipų kėbulai: limuzinas, sedanas ir su nuimamu stogu. Dauguma dažomi geltonai ir juodai. Viso pagaminta 4.659 B14 taxi.

Pagaminta automobilių – 76.077



Gutenberg gamyklos atidarymas



B14F Torpedo atviras automobilis



B14G Torpedo atviras automobilis



B14G Cabriolet 4 vietų



B14G Berline sedanas



B14 Coupe de ville taxi



B14 Landaulet taxi



1928

Firmos istorija:

Citroën gamyklose dirba 30.000 žmonių, kurie per dieną gamina 1.000 automobilių. Kompanija turi 14 atstovų Prancūzijoje ir Šiaurės Afrikoje, aptarnavimo tinklą iš 5.000 atstovų Prancūzijoje, o taip pat 10 dukterinių kompanijų ir 4 gamyklas užsienyje.

Citroën užsienio pardavimai sudaro 45% viso Prancūzijos automobilių eksporto.

Vienąkart per mėnesį André Citroën užperka Pranzūzijos populiariausių dienraščių (15 milijonų) paskutinį puslapį reklamuoti savo gamyklas.

Nauji modeliai:

Type B modelis B14G Caddy, atviras 3 vietų sportinis turistinis automobilis, naudoja tą pačią šasi
ir mecahninius komponentus, kaip ir B14, tačiau jo charakteristikos geresnės.

Paryžiaus Autosalone pristatomas C4 (dar vadinamas AC4), kuris pakeis B14G. Šasi ir varikliai nauji ir žymiai tvirtesni, nei anksčiau. Automobilyje įrengtas 1628cc variklis (30AG/3000apm) ir 3 bėgių pavarų dėžė. Įvertintas 10CV, jis važiuoja 90km/h greičiu ir naudoja 8.8ltr/100km. C4 gaminamas su atviru turistiniu, 4 vietų sedano, 6 langų limuzino, 6 vietų šeimyninio, 2 ir 4 vietų su nenuimamu stogu kėbulais.

Tarp 1928ųjų rugsėjo ir 1930ųjų gruodžio pagaminti 139.835 C4.

Paryžiaus Autosalone taip pat pristatomas C6 (dar vadinamas AC6), pirmas Citroën automobilis su 6 cilindrų 2442cc varikliu (45AG/3000apm) ir 3 bėgių pavarų dėže. Įvertintas 14CV, C6 važiuoja 105km/h greičiu ir naudoja 14ltr/100km. Jo dizainas – prancūziško stiliaus amerikietiškas automobilis. Gaminamas su sedano arba 4 vietų su nenuimamu stogu kėbulais. Iki 1929ųjų gruodžio pagamintas 11.521 C6.

Sausį pradėtas gaminti C16, lengvas sunkvežimis C6F bazėje.Varomas C6 variklio, automobilis turi 4 bėgių pavarų dėžę ir veža 1.800kg. 1928ųjų sausį-rugsėjį pagaminti 1.246 C16.

Pagaminta automobilių – 72.356



B14G Caddy



C4 /AC4



C4 4 vietų Conduite intérieurie sedanas



C6 / AC6



C16 sunkvežimis


Leave a Reply